2021-11-16, 00:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Ja det vet jag.
Det framgår av nedläggningsbeslutet som är offentligt.

Jag ser dock ingen som helst anledning säga samma sak om och om till dig när du inte kan eller vill förstå ens det mest basala.

Tack för trevlig respons, du känns verkligen superseriös.

En sista fråga, du verkar inte ha några problem med att insinuera att den manliga sjuksköterskan är skyldig med utgångspunkten att det finns stödbevisning i form av "vittnen" som hört psykpatienten berätta om de påstådda övergreppen.

Finns det inget utrymme i din värld att det kan handla om lögner, dvs en ren efterhandskonstruktion i syfte att jävlas med sjuksköterskan pga olika anledningar?
Citera
2021-11-16, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

En sista fråga, du verkar inte ha några problem med att insinuera att den manliga sjuksköterskan är skyldig med utgångspunkten att det finns stödbevisning i form av "vittnen" som hört psykpatienten berätta om de påstådda övergreppen.

Finns det inget utrymme i din värld att det kan handla om lögner, dvs en ren efterhandskonstruktion i syfte att jävlas med sjuksköterskan pga olika anledningar?

Tror att alla inblandade i fallet har det i beräkningen att det kan vara lögn.Blir han fälld då får vi reda på varför de tror att han är skyldig
Citera
2021-11-17, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Har du läst det jag skrivit? I så fall ser du att jag till exempel skrivit att det kan vara så att det är sjuksköterskan som talar sanning. Och om det är så kommer hans version stödjas av de hörda vittnena och stödbevisning. Och att det är just det rätten efter tre fulla förhandlingsdagar nu ska bedöma - bevisningen.

Så jag tror snarare du läst in insinuationer som inte finns om du helt lyckats missa det ovan?

Sen har jag läst fupen och jag har en egen tro kring vad som hänt. Den har jag varken insinuera eller uttryckt här.

Trevlig eller ej styrs mycket av respondenten.
Citera
2021-11-17, 14:30
Medlem
Hej! Vet ni vart fupen finns att läsa?
Citera
2021-11-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokensvar1

Några som hämtat den på Tingsrätten i Gävle. Men ingen verkar vilja sprida den vidare.
Du kan titta på den och ta bilder av den gratis där . Eller ta hem kopia för 390kr.

Nu är det ju bara en dag kvar till dom . 19 November kl 11.
Citera
2021-11-18, 00:30
Medlem
Fula fiskar dras till den där typen av arbeten på samma sätt som pedofiler vill jobba med barn.
Citera
2021-11-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokensvar1

Via Gävle Tingsrätt, som du redan fått svar om. Värt att vara medveten om är att den är nästan 400 sidor.
Citera
2021-11-18, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Fula fiskar dras till den där typen av arbeten på samma sätt som pedofiler vill jobba med barn.

Kvinnor vill ha något att titta på. Precis som äldre män. Det man kan ifrågasätta är om det är okej att ha en medarbetare som tar droger/testo . Och man jobbar med patienter som många gånger själva har självförtroende noch drogproblem. Nu är han ej dömd än. Imorgon kommer dommen 1100
Citera
2021-11-18, 15:26
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colombo123
Kvinnor vill ha något att titta på.

Om du här försöker insinuera att GM fått sitt jobb p g a sitt utseende, så är det på sin plats att påpeka att de flesta män som utbildar sig till sjuksköterska diskrimineras just p g a att många kvinnliga sjuksköterskor inte vill ha män i sina arbetslag. Männen får istället bli typ ambulansförare, i värsta fall hamnar de i positioner som inte har något med deras utbildning att göra. Finns forskning som visar detta.
Citera
2021-11-18, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Om du här försöker insinuera att GM fått sitt jobb p g a sitt utseende, så är det på sin plats att påpeka att de flesta män som utbildar sig till sjuksköterska diskrimineras just p g a att många kvinnliga sjuksköterskor inte vill ha män i sina arbetslag. Männen får istället bli typ ambulansförare, i värsta fall hamnar de i positioner som inte har något med deras utbildning att göra. Finns forskning som visar detta.

Det jag menar är att utseende kan kompensera för andra bristande egen skaper vid anställning. Eftersom många undrar hur nån som tar preparat och kanske gjort detta borde inte ha blivit anställd från första början
Citera
2021-11-19, 11:12
Medlem
"Han våldtog två kvinnor som var inlagda för vård. Genom sitt jobb som sjuksköterska fick han deras förtroende och utnyttjade det. Nu har mannen dömts till fyra års fängelse för våldtäkt."

"Förutom fyra års fängelse och att han förlorar sin rätt att arbeta som sjuksköterska, ska han betala skadestånd till kvinnorna. 150 000 kronor till den ena och 120 000 kronor till den andra."

https://www.gd.se/2021-11-19/sjukskoterska-valdtog-patienter--far-fyra-ars-fangelse
Senast redigerad av kLFFiVfTFba9Huz 2021-11-19 kl. 11:43.
Citera
2021-11-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
"Han våldtog två kvinnor som var inlagda för vård. Genom sitt jobb som sjuksköterska fick han deras förtroende och utnyttjade det. Nu har mannen dömts till fyra års fängelse för våldtäkt."

https://www.gd.se/2021-11-19/sjukskoterska-valdtog-patienter--far-fyra-ars-fangelse

Saken är klar. Tur att vi lever i Sverige med ett fungerande rättssystem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in