Citat:
Ursprungligen postat av
colombo123
Har du läst FP ? Så kanske du förstår att det inte är bara ord mot ord. Åk till tingsrätten och begär ut den. Ett jäkla tjat på dig att det är ord mot ord. Nej det är inte det. förstår inte att du inte förstår det. Han skulle varit släppt om det var ord mot ord bara . N u sitter han fortfarande häktad tills domen . Hans två advokater har ju inte utalat sig något i media. Vilket också visar på att de är rätt uppgivna anser jag.
Jag vet massvis med personer som suttit häktade fram till domen och sen släppts när dom blivit friade så det är inget bevis för att den manliga sjuksköterskan måste vara skyldig.
Att hans advokater inte uttalat sig beror nog på att det finns kanske inget att tillägga just nu?
Du kommenterade inte uppgifterna i mitt tidigare inlägg att ribban verkar ligga betydligt lägre när det gäller bevisningen i våldtäktsfall än när det gäller helt andra brott som olaga hot tex.
Bevisvärderingen verkar det alltså vara lite si och så med när det gäller anklagelser om våldtäkt och det går ju att överföra direkt till det här fallet.
Ofta är det frågan om ord mot ord och i dessa dagar så verkar många tyvärr ta en kvinnas påståenden för givna.
Stödvittnena i det aktuella fallet är inga ögonvittnen utan de återberättar endast vad psykpatienten sagt till dom.
Bevisvärdet är med andra ord ringa.