2021-11-18, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag tycker att skribenten "revodneb" för ett mycket bättre resonemang än skribenten "Nibiru2011"..
Oj vad konstigt att en som befinner sig på den förlorande alarmistsidan håller med en annan förlorare.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-18 kl. 15:09.
Citera
2021-11-18, 15:08
Medlem
Citat:

Vem är det som har sagt att vaccinet ska ha magiska egenskaper? .
De flesta av er vaxxare och myndigheter implicerar det gång på gång rapar ur er att vaccinen skyddar mot svår sjukdom och död, fast de inte verkar göra det
Citera
2021-11-18, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jolter
Relevant att ditt ex är kompetent i att ge vaccin?

Du fattar precis vad jag menar! Vaccinet kanske är ett jävla blodförtjockande medel? Aldrig hört någon vaccin som ger så mkt smärta i armen som detta? Relaterat till blodpropp? Jag skulle inte bli förvånad om vi om något år kommer ha miljontals människor med proppar överallt i kroppen. 😓

Bara för att du inte har hört det så betyder det inte att det inte finns, eller hur? Vaccinet mot TBC är i det närmaste fruktansvärt om vi nu ska jämföra Pfizers vaccin med bågot annat. Förutom att det känns som att en buss har kört på dig så får du ett riktigt vidrigt sår som tar upp till två månader att läka. Detta är ett exempel på alla de vaccin som existerar vars väntade effekter du inte har en aning om.
Citera
2021-11-18, 15:13
Medlem
Hör från Tegnell idag ett år in i pandemin så vet dom fan ingenting och dom klarar inte av att undersöka då det tydligen är svårt.
Men kompetens är ju helt uppenbarligen inget en av regimens myndigheter i Ki.. Sverige har behov av vilket visat sig tydligt med gårdagens beslut.
Citera
2021-11-18, 15:20
Medlem
Madagascars avatar
Ifall ni minns så tillhör jag dem som varit frustrerad över att Sverige agerat så långsamt på ökad smitta under tidigare vågor.

Men nu har jag svårt att se mycket ökning. Jag känner förstås till att statistiken, avseende nya fall, påverkas av att man för några veckor sedan drog ner testningen. Men jag tycker inte övriga mått talar för mycket ökning heller: testpositivitet, dödsfall, sjukhusinläggningar, IVA... ligger alla relativt stabilt och lågt. Vad ser ni för tecken på ökade smitta?

https://platz.se/coronavirus/

Och visst... jag gillar att man nu är proaktiv. Det finns länder som haft minst lika mycket elände/smittspridning (naturlig immunitet) som Sverige i tidigare vågor och som nu drabbas igen. Belgien är ett sådant exempel. Belgien har dessutom betydligt högre vaccinationsgrad så det finns absolut skäl att Sverige nu agerar proaktivt.

Men finns det hopp om att Sverige klarar sig undan en fjärde våg? Hur skulle man kunna förklara det i så fall?

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&region=Europe&facet= none&uniformYAxis=0&pickerSort=asc&pickerMetric=lo cation&hideControls=true&Metric=Confirmed+deaths&I nterval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Al ign+outbreaks=false&country=SWE~BEL
Senast redigerad av Madagascar 2021-11-18 kl. 15:22.
Citera
2021-11-18, 15:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Absolut de är den ända vinsten att de inte blir en omedelbar peak/koncentration som passerar hjärtat. Men om du tror att Mrna inte är mätbara i blodplasman inom minuter efter inject är vilseled.

Har du någon källa på det påståendet?
Citera
2021-11-18, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vaccinpass ökar inte smittan iallafall, vi måste använda alla verktyg i verktygslådan nu.

Att det inte ökar smittan innebär inte att det är rättfärdigat om det inte heller minskar den.
Citera
2021-11-18, 15:28
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Detta sa hon 2015 och då gällde det generell användning av handsprit.

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/professorn-sluta-med-handsprit/

Mycket av det hon sa stämmer ju - "vanliga" sjukdomar försvann för att sedan komma tillbaka dubbelt upp - t ex RS-virus.

Wold om handsprit och Covid 19:

https://twitter.com/agneswold/status/1241393492993114112

Hon har vänt kappan efter vinden hela tiden, uttalar sig tvärsäkert och när det visar sig fel ändrar hon sig och är lika tvärsäker. Tramskärring. Här tas en del upp. Det går inte att lita på kärringen.

https://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon/agnes-wold-om-vaccinkritiken-kan-inte-veta-allt/13596399
Citera
2021-11-18, 15:33
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag tycker att skribenten "revodneb" för ett mycket bättre resonemang än skribenten "Nibiru2011". "Nibiru2011" älskar att hälla ur sig trams-ord, såsom "convid". Jag tycker att det är "Nibiru2011" som gör bort sig.

Vem är det som har sagt att vaccinet ska ha magiska egenskaper? Jag tycker att det är du som försöker tillskriva dina meningsmotståndare en löjlig åsikt, för att därefter kritisera denna löjliga åsikt.

Mot dumhet finns ingen bot, mot covid19 finns åtminstone ett vaccin. Någonstans kan jag tycka att man måste styrka sina påståenden om man ska ha någon som helst form av trovärdighet.
Citera
2021-11-18, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Vaccinpass ökar inte smittan iallafall, vi måste använda alla verktyg i verktygslådan nu.
Många dumma argument har man hört men detta var nog det mest korkade jag sett hittills.
Citera
2021-11-18, 15:36
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Tror du missar den enkla matematiken:

Ovaccinerade har större chans att ha Covid 19 och man måste ha Covid 19 för att smitta.
Men om ovaccinerade har större chans att få covid så kommer de snabbare uppnå naturlig immunitet. En bit in i framtiden kommer man alltså att ha ovaccinerade med hög sannolikhet för naturlig immunitet och vaccinerade med lägre sannolikhet för naturlig immunitet. Så någon gång i framtiden kan det svänga över till att ovaccinerade sprider mindre och mer sällan blir smittade än vaccinerade.

Du måste se smittbenägenheten som en funktion av tid, inte som konstant. Så ser den enkla matematiken ut.
Senast redigerad av outoftheblue 2021-11-18 kl. 15:40.
Citera
2021-11-18, 15:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men om ovaccinerade har större chans att få covid så kommer de snabbare uppnå naturlig immunitet. En bit in i framtiden kommer man alltså att ha ovaccinerade med hög sannolikhet för naturlig immunitet och vaccinerade med lägre sannolikhet för naturlig immunitet. Så någon gång i framtiden kan det svänga över till att ovaccinerade sprider mindre och mer sällan blir smittade an vaccinerade.

Du måste se smittbenägenheten som en funktion av tid, inte som konstant för all framtid. Så ser den enkla matematiken ut.

Det stämmer säkert att de som genomgått en naturlig infektion har bättre immunitet. Så brukar det vara, och det är bland annat därför jag är emot barnvaccinationerna mot de vanliga barnsjukdomarna (men naturligtvis inte mot livsfarliga sjukdomar som difteri, stelkramp och polio).

Men det är ju inte så (så vitt vi vet), att möjligheten att uppnå naturlig immunitet mot covid förstörs, för att man har tagit ett par sprutor. I och med att immuniteten blir så kort. Utan förr eller senare kommer alla att få en släng av det, eftersom vi inte kommer att kunna springa på VC och ta sprutan varje halvår för all framtid. Det kommer att lösa sig, och om några år är covid inget problem längre - eller rättare sagt inte ett större problem än andra sjukdomar som folk får ibland, som influensa och vinterkräksjuka.

MEN just nu är det viktigt att vi bryter den fjärde smittvågen, för annars får vi massor av sjuka och döda och ett helt lamslaget samhälle i vinter. Samtidigt byggs flockimmuniteten successivt upp, men det tar några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in