2021-11-18, 13:26
Medlem
Citat:
Regeringen beslutade i går om att Sverige ska delta i det EU-gemensamma förhandsavtalet som Europeiska kommissionen avser att ingå med läkemedelsföretaget Valneva, står det i ett pressmeddelande.
Avtalet är det åttonde som kommissionen har godkänt med ett läkemedelsföretag i syfte att köpa vaccin mot covid-19.
Syftet med att köpa in mer vaccin är att sprida riskerna samt ta höjd för olika scenarier vad gäller pandemins utveckling.

https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2021/11/sverige-ingar-eu-gemensamt-vaccinavtal-med-valneva/

Vad menas med det, de fetade? Är kanske trött efter en rejäl lunch
Senast redigerad av Menjagda 2021-11-18 kl. 13:50.
Citera
2021-11-18, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ju skillnad på att få hela dosen rakt ut i blodet mot att få den lokalt i muskeln. Att de spolas ut med plasman med tiden är oväsentligt då mRNA har kort "levnadstid".

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211124720302928
.
Absolut de är den ända vinsten att de inte blir en omedelbar peak/koncentration som passerar hjärtat. Men om du tror att Mrna inte är mätbara i blodplasman inom minuter efter inject är vilseled.
Citera
2021-11-18, 13:32
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Enligt läkare jag känner personligen, så rekommenderar dom att ta det lugnt ungefär en vecka.
Mest för att ge kroppen så mycket kraft som möjligt att bygga immunsvar.

När jag tog mina sprutor så sa sköterskan ingenting om det. Båda gångerna tyckte dom att man kunde köra på som vanligt.

Jag lyssnade på mina vänner hur som helst.

Intressant då Pfizer med dess experter sa att man skulle ta det lugnt 14-21 dagar.
Samtidigt bekräftar du det jag sett i Sth sen våren 2021, där alla jävlar kutat ut samma dag som dom fått sprutan för att fika, festa, shoppa m.m, och alla trott att allt skulle vara som vanligt igen, eftersom sköterskorna som administrerade sprutorna gav helt felaktiga och galna "förhållningsregler".

En doktor som skriver ut felaktigt handhavande/dosering på medicin prickas direkt, men en ssk som vaccinerar kan vräka ur sig vad som helst, och orsaka än större skada än läkarna då det handlar om smittskyddslagen som då drabbar 3:e man

Känner flera exempel på folk som insjuknat kort efter vaccineringen, samtliga trodde att vaccinet verkade direkt. Och vaccinerade med usel kondis/hälsa innan sprutan, kan knappast heller få samma skydd av en spruta som en person med normal hälsa, detta föll helt bort i vaccin-reklamen....
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Absolut de är den ända vinsten att de inte blir en omedelbar peak/koncentration som passerar hjärtat. Men om du tror att Mrna inte är mätbara i blodplasman inom minuter efter inject är vilseled.
Det blev väldigt tyst kring den kanadensiska läkaren som utförde D-dimer tester före/efter vaccination och la upp bilder på nätet på blodet, det vart livat värre, är han förpassad till en öde ö nu eller vad hände med honom....
Senast redigerad av vittne-x 2021-11-18 kl. 13:36.
Citera
2021-11-18, 13:45
Medlem
Merwinnas avatar
Ännu en positiv nyhet (efter covidpassen och den återinförda testningen för fullvaccinerade): vi ska köpa Valnevas vaccin! Det är ett traditionellt vaccin på avdödat virus. Jag tror att jag gör så, att jag tar en dos av detta i stället för tredje dosen av Moderna. Kan vara värt att vänta på. Det skapar ju immunitet mot HELA viruset och inte bara ett protein.
Citera
2021-11-18, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
"Intressant då Pfizer med dess experter sa att man skulle ta det lugnt 14-21 dagar"

Går det att läsa om detta på nätet någonstans?
Citera
2021-11-18, 14:05
Medlem
Citat:
Jag avskyr den kärringen hon har haft fel genom hela pandemin. Minns att hon sa att hon skulle hälla ut all handsprit på sin arbetsplats exempelvis.

Detta sa hon 2015 och då gällde det generell användning av handsprit.

https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/professorn-sluta-med-handsprit/

Mycket av det hon sa stämmer ju - "vanliga" sjukdomar försvann för att sedan komma tillbaka dubbelt upp - t ex RS-virus.

Wold om handsprit och Covid 19:

https://twitter.com/agneswold/status/1241393492993114112
Citera
2021-11-18, 14:11
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Tror du missar den enkla matematiken:

Ovaccinerade har större chans att ha Covid 19 och man måste ha Covid 19 för att smitta.

Om alla som besöker ett evenemang måste vara vaccinerad så betyder det att man har minimerat risken maximalt. Få är sjuka och de få som är sjuka har lägre chans att smitta andra då de andra är också vaccinerade.
Dålig matematik.
Du missar helt skillnader i beteende hos vaccinerade/ovaccinerade både hur de själva utsätter sig för smittan och hur de beter sig när de väl är smittade.

Snarare pekar allt på att en vaccinerad smittar mer i snitt än en ovaccinerad (trots att kliniska tester i ett vakum visar motsatsen)

Covidpasset borde gälla åt andra hållet (om man är intresserad av att minska smittan, vilket helt obestridligt inte är det minsta intressant när det tas beslut om covidpass)
Citera
2021-11-18, 14:26
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbeve
Går det att läsa om detta på nätet någonstans?

Tror jag knappast, men skulle inte förvåna om Pfizer själva vill att man tar det lugnt ett år för att slippa riskera att någon kommer och gnäller efteråt.

Fattar man hur kroppen reagerar på en immunrespons, så är det vettigt att ta det lugnt ett tag..
Citera
2021-11-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Tror jag knappast, men skulle inte förvåna om Pfizer själva vill att man tar det lugnt ett år för att slippa riskera att någon kommer och gnäller efteråt.

Fattar man hur kroppen reagerar på en immunrespons, så är det vettigt att ta det lugnt ett tag..

Missförstår jag eller säger du att man ska ta det lugnt ett helt år efter att ha tvångsmedicinerats av regimen med medicin man ej behöver.?
Eller samhället har nytta av att man tar om man ej är riskgrupp.
Citera
2021-11-18, 14:45
Medlem
https://www.friatider.se/20-av-23-doda-var-vaccinerade

Citat:
Under vecka 42 var endast 3 av de 23 personer som registrerats som avlidna i covid-19 ovaccinerade. Det visar den senaste veckorapporten från Folkhälsomyndigheten.

Pikant att det ser ut så här samtidigt som inrikespasset införs.
Citera
2021-11-18, 14:57
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klent stöd uppenbarligen eftersom du gör bort dig i inlägg efter inlägg. Ingen bra reklam för magisterexamens direkt.
Citat:
Det är du som gör bort dig, du har bara inte förstått det än. Du har fortfarande inte hänvisat till något av substans, *virrar på huvudet*. God natt!
Citat:
Uppenbarligen inte eftersom du saknar grundläggande kunskap så får du däng i den här tråden gång på gång inte bara från mig och den ende som inte förstår det är du!

Jag tycker att skribenten "revodneb" för ett mycket bättre resonemang än skribenten "Nibiru2011". "Nibiru2011" älskar att hälla ur sig trams-ord, såsom "convid". Jag tycker att det är "Nibiru2011" som gör bort sig.

Citat:
Öh din fråga är lite galen tänk om den som inte har tagit vaccin gjort mer för att skydda sig på alla andra möjliga sätt medan den vaccinerade sprungit runt och smittat massa ovaccinerade? Och bör inte läkarna främst vårda den som enligt dom är minst skyddad? Vaccinet sägs ju ha magiska egenskaper och skyddar alla som tar det mot svår sjukdom och död? Eller gör det verkligen det? Njaaeee..

Vem är det som har sagt att vaccinet ska ha magiska egenskaper? Jag tycker att det är du som försöker tillskriva dina meningsmotståndare en löjlig åsikt, för att därefter kritisera denna löjliga åsikt.
Citera
2021-11-18, 15:00
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
De flesta åldringar som dör, gör det med lunginflammation vilket idag ofta kallas convid…
Läkarna vill inte säga att de dog med ett relativt harmlöst förkylningsvirus. När Spanska sjukan som var orsakad av ett influensavirus gick på tidigt 1900 tal så dog de flesta som sägs ha dött av det viruset egentligen av bakteriell lunginflammation!

Då är det ju en intressant fråga huruvida det kan tänkas finnas något samband mellan virusinfektionen och den bakteriella lunginflammationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in