2021-11-18, 09:59
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Så de som fått allvarliga biverkningar av vaccinen, ska de slängas på sophögen?

Hellre en biverkning än död! Så tycker jag iallafall!
Citera
2021-11-18, 10:01
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Självklart att det är de ovaxxade som driver smittan uppåt. Allt annat är bara skitsnack.

Nä får hoppas att alla idioter vägar vaxxa sig omgående!

Hur förklarar du att smittspridningen ökar på Gibraltar trots 100% vaccinerade?

https://www.friatider.se/staller-julen-trots-att-100-procent-ar-vaccinerade

Samt att nuläget i Sverige

"Under vecka 42 var endast 3 av de 23 personer som registrerats som avlidna i covid-19 ovaccinerade. Det visar den senaste veckorapporten från Folkhälsomyndigheten."

https://www.friatider.se/20-av-23-doda-var-vaccinerade
Citera
2021-11-18, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av globalist-sossen
När portas folks husdjur som katter och hundar?, djuren sprider coronaviruset och smittar människor samt driver fram nya varianter. Läs i artikeln vad FHM "glömt" skriva om detta virus som smittar mellan djur och människor:

https://www.theintelligencer.com/news/article/Animals-are-also-able-to-be-infected-with-16595707.php

Min hund smittades garanterat av sambon och vårt ena barn som hade Corona för ett år sen. Han hostade kraftigt i två dagar.
Varken jag eller vårt andra barn blev smittade av hunden. (Jag blev smittad långt senare)

Det står att djur kan bli smittade men inte smitta människor om jag fattade det rätt.

Men skulle inte förvåna mig om dom hittar på nån dumhet kring det med.
Citera
2021-11-18, 10:11
Medlem
Paramarthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Jag tycker att det är en väldigt polariserad diskussion kring allt detta - vaccinerad eller icke-vaccinerad, duktig medborgare eller anti-vaxxer, diskriminera ovaccinerade eller stänga ner helt. Med tanke på vaccinets låga verkan (och eftersom det inte direkt är böldpesten vi talar om) anser jag att sådana polariserade diskussioner och lösningar är onödigt onyanserade.

Misstaget du gör är att tro att det någonsin handlat om vetenskap eller statistik. Diskursen är polariserande eftersom vacciner och vaccinpass är en krigslist.

Däremot håller jag med att det inte finns någon anledning att spä på den konstlade polariseringen mellan människor och istället rikta vreden mot de ansvariga eliterna. Därvidlag finns mycket skräp bland konspirationsteoretikerna. Inte minst teorin om "shedding" som är som hämtad ur någon dålig infiltrationshandbok på CIA då den bidrar till att understödja polariseringen beroende på vaccinationsstatus.
Citera
2021-11-18, 10:11
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Man jag tror att praktiskt så används QR-koden som enskild verifikation, annars varför ha båda; vaccinationsbevis samt id-kort?

Så ladda in en vaccinerad kompis vaccinationsbevis på en extra mobiltelefon, eller låna kompisens mobiltelefon lär hjälpa den ovaccinerade att få tillträde till evenemang som är stängda för just ovaccinerade.

Fast ni foliehattar är så pass offended över att folk väljer att vaccinera sig, att ni slutat umgås med dessa kompisar

Så vem ska du få beviset ifrån? Varför skulle en vaccinerad "kompis" ge dig sitt bevis när du samtidigt smutskastar dem?

Finns inga genvägar, antingen vaccinerar du dig eller så gör du inte det.
Citera
2021-11-18, 10:13
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det låg i Sverige igår inne 29 personer för IVA-vård för (påstådd) covid-smitta. Varav den absoluta majoriteten gissningsvis är i en riskgrupp (äldre och/eller överviktiga).

Varför ska staten göra något alls åt något som så marginellt påverkar samhället och människor i stort? Det är ingen pandemi och smittan är på det stora hela verkningslös. Det handlar inte om människors hälsa, det handlar om kontroll över medborgarna.
Varför man ska vårda äldre? Ja fundera över det du.
Men gå och förklara för de tiotusentals som lider av sviter av sjukdomen och de anhöriga till de 15000 som avlidit varför du struntar i deras sjukdom och deras anhörigas död.
Citera
2021-11-18, 10:14
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vad är det du är rädd för? Ni fårskallar är ju vaccinerade? Varför är ni rädda för ovaccinerade?

Vi är inte rädda, vi är trötta på att pandemin fortsätter pga att foliehattar som du vägrar vaccinera er.

Eftersom ni vägrar göra så fortsätter det komma in iva fall och folk dör och så länge det är så kommer fhm/regeringen hålla kvar vissa restriktioner och vi inte kan återgå till det normala.

Du förstår, ni är som en käpp i hjulet, ni bromsar upp samhället just nu utan att ni själva inser det. Ni fördröjer bara eländet för alla.
Citera
2021-11-18, 10:14
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Har inte de erbjudits vaccin?

Jo men vaccinet ger ju inte fullt skydd
Citera
2021-11-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Låt oss ponera, du har fest och har bjudit in folk. Det kommer folk som inte är inbjudna, är du då enligt LAG tvungen att släppa in dessa?
Du blir alltså inte inbjuden utan covidpass, det var min huvudfråga.

Du verkar även ha problem med vad som anses vara privat eller allmän sammankomst.

Testa komvux så kanske du kan komma ikapp.
Citera
2021-11-18, 10:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Jo men vaccinet ger ju inte fullt skydd
Nej. Vadå då?
Citera
2021-11-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Självklart att det är de ovaxxade som driver smittan uppåt. Allt annat är bara skitsnack.

Nä får hoppas att alla idioter vägar vaxxa sig omgående!
Definiera gärna hur?
Citera
2021-11-18, 10:17
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Den radikalt ändrade definitionen av en "anti-vaxxer" är intressant tycker jag.
Hur kommer det sig att folk som inte vill vara med i det nuvarande läkemedeksförsöket alltid kallas anti-vaxxers?

Själv är jag till skillnad från de flesta yngre personer i Sverige vaccinerad mot TBC (vilket jag haft nytta av minst en gång, då jag blev uppringd i en smittspårning efter att ha haft nära umgänge med en smittad).
Innebär det att jag bör kalla alla som inte vaccinerat sig mot TBC för "anti-vaxxers" som är "efterblivna foliehattar" och inte "tror på vetenskapen"?

Nej det innebär inte det eftersom det inte är samma sak. Just nu pågår en pandemi med ett nytt virus och vi försöker stoppa spridningen. Tbc är redan kvävd för länge sen och är inte ett globalt hot, iaf inte i västvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in