2021-11-18, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Nu kommer Gibraltar in i diskussion igen, herregud!
Fattar du hur litet Gibraltar är? Det går inte dra globala slutsatser av situationen i ett så litet land med så få invånare!
Jämför USAs olika delstater med varandra. De som haft total lock down med de som varit helt öppna i ett år nu. Det ger utmärkt data av vilken effekt som olika tvångsåtgärder har haft, nämligen ingen alls. Fatta hur grundlurade alla hjärnlösa idioter är som har gått på det här! Nu är det bara den djupa skammen över sin egen dumhet och katastrofala misslyckande som människa som får dem att hålla fast vid den totala lögnen, hur uppenbar den än är.
Citera
2021-11-18, 09:38
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vad svamlar du om?

Att du ser mig som någon som ogillar ovaccinerade i din fantasi. Jag anser att alla har rätt att välja själva om dom vaccinerar sig eller inte, din kropp, ditt val. Men min frågeställning från början var att jag var inbjuden på ett event där man krävde covidpass för att få komma in, och jag undrade om det var ok. Detta var innan FHM kom med gårdagens besked och helt plötsligt blir jag påhoppad från varannan antivaxxer att jag är djävulens åkomma osv.
Citera
2021-11-18, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Jag tror som du, men skulle det inte vara mer demokratiskt att exempelvis använda sig av covidpass snarare än vaccinpass, så att även människor kan välja att med självbetalat test visa att de inte bär på smittan? Det är ju viruset och inte personen som är faran, vissa tycks glömma det.

Viruset, om det ens är något mer än vanlig influensa, är inte heller någon fara på det stora hela. Igår låg 29 personer i hela Sverige inlagda för IVA-vård, för (påstådd) covid-smitta. På vilket sätt legitimerar det införande av vaccinpass? Det finns inga proportioner i den här frågan. Vilket talar för att det inte är en fråga om människors hälsa, utan handlar om kontroll över medborgarna. Staten bryr sig inte nämnvärt om att folk dör av rökning, droger, alkohol och fetma, men skulle alltså vara djupt bekymrade över covid? Människor måste förstå hur idiotiskt det låter. Staten är inte en hygglig storebror.
Citera
2021-11-18, 09:44
Moderator
Mr.Woodss avatar
Någon som vet om det kommer att annordnas några demonstrationer mot vaccinpassen?
Citera
2021-11-18, 09:45
Medlem
Citat:
Nu kommer Gibraltar in i diskussion igen, herregud!
Fattar du hur litet Gibraltar är? Det går inte dra globala slutsatser av situationen i ett så litet land med så få invånare!

Problemet är väl mer att du inte gillar när det dras slutsatser som går emot det du har hjärntvättats att tro. Om man inte längre kan lita på "auktoriteter" så faller hela världsbilden för människor som du.
Citera
2021-11-18, 09:47
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Viruset, om det ens är något mer än vanlig influensa, är inte heller någon fara på det stora hela. Igår låg 29 personer i hela Sverige inlagda för IVA-vård, för (påstådd) covid-smitta. På vilket sätt legitimerar det införande av vaccinpass? Det finns inga proportioner i den här frågan. Vilket talar för att det inte är en fråga om människors hälsa, utan handlar om kontroll över medborgarna. Staten bryr sig inte nämnvärt om att folk dör av rökning, droger, alkohol och fetma, men skulle alltså vara djupt bekymrade över covid? Människor måste förstå hur idiotiskt det låter. Staten är inte en hygglig storebror.

Du har rätt. Min poäng med påståendet var att tala utifrån synvinkeln som människor som anser att viruset är en fara har, och försöka nyansera den. Folk som skriker antivaxxers och folk som skriker konspiration kommer bara öka klyftan och rädslan som sätter oss ovaccinerade i en sämre sits då vi är i minoritet.
Citera
2021-11-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ge mig belägg som styrker att Pfizer ljugit och förfalskat siffror i den kliniska studien.

https://alexberenson.substack.com/p/more-people-died-in-the-key-clinical?utm_source=substack&utm_campaign=post_emb ed&utm_medium=web

Ytterligare källhänvisning till FDA finns i länken.
Citera
2021-11-18, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förstod nästan det.

Och nu väntar vi kraftiga reaktioner från foliehattarna i tråden om 3...2...1..
Man jag tror att praktiskt så används QR-koden som enskild verifikation, annars varför ha båda; vaccinationsbevis samt id-kort?

Så ladda in en vaccinerad kompis vaccinationsbevis på en extra mobiltelefon, eller låna kompisens mobiltelefon lär hjälpa den ovaccinerade att få tillträde till evenemang som är stängda för just ovaccinerade.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-11-18 kl. 10:00.
Citera
2021-11-18, 09:52
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Det vore ju helt sjukt om man som ovaccinerad fejkade att man är vaccinerad! Varför skulle någon göra en sån grej?
Som ovaccinerad måste man undvika folksamlingar och större evenemang, men folk fattar inte det och nu måste staten gå in och styra upp det hela med covidpass. Såklart ett underbetyg till folks egna förmåga till beslutsfattande.
Man upphör aldrig att förvånas!

Vad är det du är rädd för? Ni fårskallar är ju vaccinerade? Varför är ni rädda för ovaccinerade?
Citera
2021-11-18, 09:55
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellaaa
Du har rätt. Min poäng med påståendet var att tala utifrån synvinkeln som människor som anser att viruset är en fara har, och försöka nyansera den. Folk som skriker antivaxxers och folk som skriker konspiration kommer bara öka klyftan och rädslan som sätter oss ovaccinerade i en sämre sits då vi är i minoritet.
Den radikalt ändrade definitionen av en "anti-vaxxer" är intressant tycker jag.
Hur kommer det sig att folk som inte vill vara med i det nuvarande läkemedeksförsöket alltid kallas anti-vaxxers?

Själv är jag till skillnad från de flesta yngre personer i Sverige vaccinerad mot TBC (vilket jag haft nytta av minst en gång, då jag blev uppringd i en smittspårning efter att ha haft nära umgänge med en smittad).
Innebär det att jag bör kalla alla som inte vaccinerat sig mot TBC för "anti-vaxxers" som är "efterblivna foliehattar" och inte "tror på vetenskapen"?
Citera
2021-11-18, 09:58
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
hahahaha Så nu gäller inte alla människors lika värde? Det är bara några tusen som fått allvarliga biverkningar av vaccinet...men skit i dom liksom.

Det är det som kommer vara slogan för ett bra tag framöver. Det är de Ovaxxade som spjidej Smitta!!! Vänta bara tills nästa år då vaccinationsgraden ökat så kommer de fortfarande skyllas på "de ovaccinerade".

Självklart att det är de ovaxxade som driver smittan uppåt. Allt annat är bara skitsnack.

Nä får hoppas att alla idioter vägar vaxxa sig omgående!
Citera
2021-11-18, 09:58
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Den radikalt ändrade definitionen av en "anti-vaxxer" är intressant tycker jag.
Hur kommer det sig att folk som inte vill vara med i det nuvarande läkemedeksförsöket alltid kallas anti-vaxxers?

Själv är jag till skillnad från de flesta yngre personer i Sverige vaccinerad mot TBC (vilket jag haft nytta av minst en gång, då jag blev uppringd i en smittspårning efter att ha haft nära umgänge med en smittad).
Innebär det att jag bör kalla alla som inte vaccinerat sig mot TBC för "anti-vaxxers" som är "efterblivna foliehattar" och inte "tror på vetenskapen"?

Verkligen, håller med! Själv har jag tagit varenda vaccin som rekommenderas genom livet, inklusive för resor och TBE. Jag är inte emot vaccin, men har valt att inte ta vaccin mot covid-19. Därför är jag en anti-vaxxer. Det är del av ett narrativ som förlöjligar och avlegitimerar individens beslut i frågan, och det är en skam att media tagit upp det idiotiska uttrycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in