Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
I denna organisation bestående av tidigare dömda vålds- och sexualbrottslingar har även Bolins generalfullmaktshavare Pernroth varit aktiv. Så det finns ingenting som är omöjligt i denna soppa.
Har för mig att jag läste någonstans att hon var med där för att hon var den enda som inte var dömd för något, vilket var praktiskt..
Citat:
Ursprungligen postat av
Pappa65
Med inte mindre än tre (3) namntackningar bekräftar Esbjörn Bolin att han sålt sitt hus, köpeavtalet, förlikningen och köpebrevet. Förlikningen och köpebrevet är undertecknat under överinseende av hans egen advokat Berg och hans generalfullmaktinnehavare Monica Pernroth-Lullma.
Ser man till de som verkar varit på Esbjörns sida , och vad som påstås/framstår runt dessa så blir det ju i sammanhanget lite intressant att den som har en generalfullmakt i sin ägo "aktivt" här medverkar till att avsluta affären och bli av med huset.
Den röda tråden genom hela soppan är ju att Esbjörn INTE vill skiljas från huset. Varför är oklart.
Går vi på linjen att han ville ha kvar det av sentimentala skäl sina sista år så borde MPL agerat därefter.
Sett ur en strikt ekonomisk vinkel kanske det är en chansning. Fastigheten har ju ett visst värde, men ju längre huset står utan skötsel så ökar risken att det till slut är bortom räddning. Då har man en tomt med ett rivningsobjekt med tillhörande skrotupplag (antar att det är där några av Esbjörns 4 fordon står och rostar sönder) som man skall försöka avyttra.
(Det kan ju dessutom vara så jävligt att just det här området är ett helvete att få bygglov i)
Går vi på den påstådda linjen att Majkgård suktade efter att få ärva huset och MPL var med på noterna så borde hon även där agerat för att skulle vara kvar i Esbjörns ägo.
Dock kan det ju även här varit så att de tillslut insåg att det började kosta för mycket.
jag har en högst personlig teori: Det dyker upp en värdering, en besiktning + att uppgifter om husets skick börjar florera i media. Jag antar att det bara var en tidsfråga innan det skulle dimpa ner ett föreläggande från kommunen om att röja upp tomten
Citat:
Ursprungligen postat av
mzs
Sakta i backarna nu kära vänner.
Esbjörns ombud angav redan i överklagandet som kom in i sista minuten, att det behövde kompletteras, samt ansökte om anstånd med detta till den 26/11.
Senfärdighet och förhalning är ju lite av ett återkommande tema från team-Esbjörn
Citat:
Ursprungligen postat av
mzs
Tur att Ebba har Säpo-beskydd ...

Undras om de är riktigt på det klara med det

Jag misstänker att personskyddet har kört ett par varv av "Who is Who" runt detta och har en fin akt någonstans.