2021-11-18, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Helvete vilket idiotiskt resonemang du för
Men du är väl antagligen för blåst för att förstå själv

Ytterst starkt argument från din sida. Helt irrelevant att spekulera i min IQ-nivå. Antingen kommer du med egna argument för att bidra till diskussionen eller så kan du enbart vara tyst.
Citera
2021-11-18, 03:31
Medlem
Yays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Kan ju förstås också vara så att han blev petad av de som verkligen bestämmer för att han inte ansågs vara hård nog att införa dessa dumheter som nu väntar. För finns det verkligen en enda dåre som inbillar sig att det inte blir ännu värre snart? Jag är tämligen övertygad om att munblöjetvång även utomhus införs i Sverige inom några månader, förmodligen i februari mars innan våren kommer...
Tror jag med. Glöm inte hur aftonbladet hyllade länder med kvinnliga ledare så med magda vid roret ja vem vet vad för dumheter att vänta
Citera
2021-11-18, 03:32
Medlem
Manginazs avatar
Jag är inte rädd för spruta nummer fyra och fem! Perfekt att alla nålrädda antivaxxers får sitta hemma när jag är på festival och mumsar i mig mus från deras f.d. flickvänner som har dumpat dom för att dom är fegisar.
Citera
2021-11-18, 03:38
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Jag Har postat den här förut , men det behövs nog igen.

Avlidna i covid-19
Antal avlidna i covid-19 per kön och åldersgrupp enligt dödsorsaksintyg inkomna fram till 15 november 2021
Måttenhet: Antal
Män - Kvinnor
0-9
3
3
10-19
3
1
20-29
10
6
30-39
26
15
40-49
70
36
50-59
316
108
60-69
776
298
70-79
2 111
1 155
80-89
3 181
2 657
90+
1 525
2 183
Datakälla: Dödsorsaksintyg, Socialstyrelsen Ladda ner data

Diagrammet visar att det framför allt är personer som är 85 år och äldre som dött i covid‑19.

Av den här statistiken {socialstyrelsen} så tolkar jag det som att covid är en influensa som drabbar främst äldre {över 85 år}.

Så det finns alltså inga bra skäl att påtvinga de flesta människor genterapi med helt okända biverkningar i framtiden.
Citera
2021-11-18, 03:45
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Jag är inte rädd för spruta nummer fyra och fem! Perfekt att alla nålrädda antivaxxers får sitta hemma när jag är på festival och mumsar i mig mus från deras f.d. flickvänner som har dumpat dom för att dom är fegisar.

Tycker du inte lite synd om oss antivaxxers åtminstone? Vi kommer få sitta instängda hemma, rädda och ensamma(pga vår feghet), medan ni pro-vaxxare mumsar på fittorna från våra tidigare flickvänner som lämnat oss.

Det enda som är mig trofast nu är min egna självömkan. Känner du inte den minsta empati för oss? Du kan väl skänka oss en tanke åtminstone medan du slickar upp våra ex-flickvänner i brygga?
Citera
2021-11-18, 03:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz

Ironin när någon som tog 2 sprutor(eller fler) för ett virus som ingen dör av uttalar sig om feghet
Citera
2021-11-18, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingGenius
Kan ju förstås också vara så att han blev petad av de som verkligen bestämmer för att han inte ansågs vara hård nog att införa dessa dumheter som nu väntar. För finns det verkligen en enda dåre som inbillar sig att det inte blir ännu värre snart? Jag är tämligen övertygad om att munblöjetvång även utomhus införs i Sverige inom några månader, förmodligen i februari mars innan våren kommer...
Dock med en twist. Det kommer enbart gälla ovaccinerade.
Citera
2021-11-18, 03:50
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Tråkigt nog är inga av dem inställda på det enda som funkar i en pandemi: Valfrihet på Skattesedeln.

Det vore nice, om terrorstämpling av antivaxxers är ditt mål.

Foliehattarna påstod att man inte skulle få handla matvaror om man inte var vaccinerad.
Vi är inte riktigt där ännu..

Den största terroristen i Sverige är inte du, utan statsministern.
Citera
2021-11-18, 03:58
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Förstog att åldringarna i min släkt skulle höra av sig i panik nu efter detta besked.

”Hej, nu ska dom införa vaccinpass och det kommer säkert snart börja gälla på ditt jobb så se till att boka en tid nu”

Nästan så jag vill ta vaccinet i hopp om att få en allvarlig biverkning för det är nog det enda som skulle tysta dom
Citera
2021-11-18, 04:03
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Tråden handlar om vaccinpass för sammankomster för över 100 personer.

Du citerar nån dikt från 30-talets Tyskland.

Känns liiite långsökt / drastiskt att dra paralleller mellan dessa två händelser.

Inte alls. Om regeringen ska införa medicinsk diktatur så måste dom smyga sig fram, precis som kräldjur brukar göra, förstod du ?
Senast redigerad av Feministerna 2021-11-18 kl. 04:15.
Citera
2021-11-18, 04:08
Medlem
acid marias avatar
Vi lever i en dystopisk sinnessjuk värld, att införa pass och dela in invånare i olika grupper är inte sunt. Har vaccinerat mig men det var inte frivilligt och inte det jag egentligen önskade.
Citera
2021-11-18, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riotsstoir
Vad hände med flockimmunitet som skulle uppnås genom att folk smittades och sen blev immuna?
Målet var nog att döda så många pensionärer som möjligt för att slippa betala ut pensioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in