2021-11-18, 01:26
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Nej jag försöker bara förstå mig på er, ni som du kallar för normala människor.
Men det kommer ofta från ert håll in referenser till Nazi-Tyskland, statligt övertagande av mänskliga friheter, sociala kreditsystemet och annat vrickat när det gäller covidpassen, så jag tycker inte ni är särkilt normala faktiskt!
Fair enough. Jag har med 99% sannolikhet redan utsatts för viruset och önskar inte utsätta mig för några läkemedelstester helt enkelt. Det tycker jag inte man förtjänar att bli diskriminerad för.
Citera
2021-11-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Du är ju själv dum i huvudet som INTE vaccinerar dig mot farliga sjukdomar!

Det låter inget vidare att vi inte kommer få tillbaka grundläggande friheter. Vad kommer hända med oss? Kommer svenska staten förvandlas till en tyranni som förslavar sitt folk? Inga rättigheter kvar!?

Vad lever du i för fantasivärld egentligen? Det är ju helt sjuka tankar och idéer!

Hur är Covid farligt för mig? Berätta hur du kom till den slutsatsen och vad vet du om mina förutsättningar? Kan du också berätta vad dödligheten för Covid ligger på bland normalbefolkningen? Du vet väl t ex att barn och ungdomar löper högre risk att dö i RS-virus och vanlig influensa än Covid? Sprang du runt förr i tiden också och grinade om att alla unga måste vaccinera sig mot influensa? Om inte, varför?

Och för att svara på din fråga om den totalitära värld vi (ni) omfamnat, ta och titta på Kina, där har du svaret. Du kanske till och med har ett socialt poängsystem att se fram emot.

Det är så komiskt att folk innan pandemin visade sån förskräckelse och avsky mot länder som Kina, men nu uppmuntrar våra demokratiska regeringar att vandra samma väg. Kan slå vad om att våra politiker i hemlighet avundades Kina och deras förmåga att kontrollera sitt folk utan en massa byråkratiskt tjafs.

Covid är vårt minsta problem i allt detta. Vår demokrati som du kände den kommer inte tillbaka under vår livstid. Efter allt detta kommer generationer av kamp för att återfå våra friheter. Kanske får vi det aldrig mer. Det här är extremt dystopiskt.
Citera
2021-11-18, 01:27
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Vilka då?! Inte ens promille av totala mängden vaccinerade.
hahahaha Så nu gäller inte alla människors lika värde? Det är bara några tusen som fått allvarliga biverkningar av vaccinet...men skit i dom liksom.

Citat:
Att vi får en 4e våg är de ovaxxades fel!
Det är det som kommer vara slogan för ett bra tag framöver. Det är de Ovaxxade som spjidej Smitta!!! Vänta bara tills nästa år då vaccinationsgraden ökat så kommer de fortfarande skyllas på "de ovaccinerade".
Citera
2021-11-18, 01:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det konstigaste av allt är ju att genomgången infektion inte duger.
Ya, we need to change that.
Vem skall jag skriva till för att förorda (offensivt övertyga om) denna förändring?
Citat:
Hallengren sa i Aktuellt idag att det inte spelar någon roll om man har antikroppar från infektion eftersom det viktiga är att man skall ta sitt vaccin.
I don't agree with that.
Citat:
Budskapet är således: Ge upp självbestämmandet över din egen kropp och hälsa eller bli bestraffad.
Så mycket läser jag inte in i det uttalandaet.
Som f.d psykotisk foliehatt är jag numera VÄLDIGT försiktig med vad jag läser in "mellan raderna".
Citera
2021-11-18, 01:29
Avslutad
Jag Har postat den här förut , men det behövs nog igen.

Avlidna i covid-19
Antal avlidna i covid-19 per kön och åldersgrupp enligt dödsorsaksintyg inkomna fram till 15 november 2021
Måttenhet: Antal
Män - Kvinnor
0-9
3
3
10-19
3
1
20-29
10
6
30-39
26
15
40-49
70
36
50-59
316
108
60-69
776
298
70-79
2 111
1 155
80-89
3 181
2 657
90+
1 525
2 183
Datakälla: Dödsorsaksintyg, Socialstyrelsen Ladda ner data

Diagrammet visar att det framför allt är personer som är 85 år och äldre som dött i covid‑19.
Citera
2021-11-18, 01:31
Medlem
Citat:
Det konstigaste av allt är ju att genomgången infektion inte duger. Hallengren sa i Aktuellt idag att det inte spelar någon roll om man har antikroppar från infektion eftersom det viktiga är att man skall ta sitt vaccin.
Budskapet är således: Ge upp självbestämmandet över din egen kropp och hälsa eller bli bestraffad.

Detta budskap tror jag att det även finns många vaccinerade som vänder sig emot.

Och vad är evidensen för att naturlig immunitet skulle vara sämre än vaccinet???
Makalöst! Vaccinpass var alltså målet.
Citera
2021-11-18, 01:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saywhaat-
Jag tar gärna en ruta där jag väljer att betala för ev covid vård.Men då måste det finnas en ruta för

folk som är överviktiga *

folk som röker *

folk som har utsatt sig för farliga aktiviteter friviligt typ motorcykel , extremsport , kampsport *

folk som har valt att friviligt berusa sig *

folk som inte haft bilbältet på sig *

Listan kan göras lång.Rökare som behöver vård är den största samhällskostnaden , varför ska jag vara med ock betala för deras vård ?
Jag har lobbat för sådana rutor i 20 års tid. Allt jag saknar är Din röst.
Har jag den?
Citera
2021-11-18, 01:33
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Då hade vi ännu inte börjat vaccinera riskgrupper.

Idag ligger endast 30 covid-sjuka på IVA i hela Sverige.

Precis vad jag tänkte.

Det finns mycket mer dödliga sjukdomar än covid där det är frivilligt att vaccinera sig.

Så Covid är bara en totalt överdriven säsongsinfluensa, vars enda syftet med så kallade vaccin är att utföra medicinska experiment för att få mera kontroll över männskligheten { övervaknings chip osv}
Citera
2021-11-18, 01:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det konstigaste av allt är ju att genomgången infektion inte duger.
And we need to change that.
Skall vi samla ihop en demonstration där vi begär det, och bara det, och där alla som bär skyltar som handlar om annat avvisas från demonstrationen?
Citera
Medlem
Citat:
Att vi får en 4e våg är de ovaxxades fel!

Varför då ? Varför är de inte de vaccinerades fel ?
"Records show that the flu has been around for at least 1,500 years."
2 vågor per år (?) blir total 3000 vågor. Vems fel är det ? Du kunde vaccinerat dig hela ditt liv.
Citera
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Så du tror på allvar att detta är en tillfällig och begränsad åtgärd som dessutom är nödvändig att införa? Personligen skiter jag i om pöbeln roar sig med att leka vaccin-pass en liten stund, men jag är övertygad om att detta är början på något mycket, mycket mer omfattande...
Vi som valt att avstå det här experimentet kommer inte ändra åsikt för att vi inte släpps in på dansen med Lars-Kristerz eller Melodifestivalen, och det kommer inte heller ha den ringaste effekt på smittspridningen, men det är inte heller det som är syftet. Vad man vill åstadkomma är att fler skall "vilja" vaccinera sig, och detta tror man sig kunna åstadkomma genom att helt öppet visa att man tycker bestraffning för ovaccinerade är en rimlig åtgärd.

De beslutsfattare som gör sig skyldiga till denna typ av helt meningslösa och djupt odemokratiska åtgärder hör hemma i fängelse. I Nürnberg på 40-talet hade straffen möjligen blivit ännu hårdare.
Väl talat. Kan bara instämma.
Det är så mycket som inte stämmer. Fascinerande hur fåren bara följer när så mycket är ologiskt.
Skrämmande utveckling.
Citera
2021-11-18, 01:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Jo det gör det, men de pga dom så kallade vaccinernå.
Det dör inte 150 pers om dagen p.g.a vaccinerna i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Det är många vaccinerade som dör varje dag, men det finns ett starkt politiskt tryck från regeringen mot läkemedelsverket att inte räkna in dessa stackars människor till " vaccinskadade " ..
Folie... eller har du referenser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in