2021-11-18, 01:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vi som valt att avstå det här experimentet kommer inte ändra åsikt för att vi inte släpps in på dansen med Lars-Kristerz eller Melodifestivalen,
Fast ni avstår inte experimentet. Det enda ni egentligen väljer mellan är om ni vill vara experimentpatienter för Kinas biovapenindustri eller om ni vill vara experimentpatienter för västs bioförsvarsindustri.

I nuläget verkar du ha valt att vara försökspatient för Kinas biovapenindustri.
Det valet ligger i linje med min egen "Let Darwin sort it out"-filosofi, varpå jag STÖDJER ditt val.
Citera
2021-11-18, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Då hade vi ännu inte börjat vaccinera riskgrupper.

Idag ligger endast 30 covid-sjuka på IVA i hela Sverige.
Och vecka 42 avled 23 stycken. 20 stycken var vaccinerade.
Citera
2021-11-18, 01:13
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Då hade vi ännu inte börjat vaccinera riskgrupper.

Idag ligger endast 30 covid-sjuka på IVA i hela Sverige.
Fast du försökte ju just påskina att vaccinationer inte hade någon positiv effekt?
Citera
2021-11-18, 01:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
För att skattesedeln ännu inte har en kryssruta där du kan avsäga dig rätten till fri sjukvård för pandemisjuka du drar på dig av att vistas i folkmassor.

Problemet är vilka skattesummor du anser att staten bör lägga på dig innan denna död inträffar?
Skall staten låta dig dö rakt av, eller vill du att den åtminstone försöker rädda ditt liv först?

Jag tar gärna en ruta där jag väljer att betala för ev covid vård.Men då måste det finnas en ruta för

folk som är överviktiga *

folk som röker *

folk som har utsatt sig för farliga aktiviteter friviligt typ motorcykel , extremsport , kampsport *

folk som har valt att friviligt berusa sig *

folk som inte haft bilbältet på sig *

Listan kan göras lång.Rökare som behöver vård är den största samhällskostnaden , varför ska jag vara med ock betala för deras vård ?
Citera
2021-11-18, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Så du erkänner alltså att åtgärden enbart syftar till att "sådana som mig" skall pressas till att ta ett "vaccin" vi inte behöver?

Har du läst Europeiska rådets resolution 2361?

Du kanske tycker att Europeiska rådet är ett gäng foliehattar de också?

Ni som får orgasm av att bli betvingade av statsmakten kan väl ha egna tillställningar där ni kan leka vaccin-pass, så kan vi normala människor leva våra liv som vanligt? Eller är det när folk som inte delar din personliga åsikt blir utsatta för bestraffning som du njuter som bäst?
Nej jag försöker bara förstå mig på er, ni som du kallar för normala människor.
Men det kommer ofta från ert håll in referenser till Nazi-Tyskland, statligt övertagande av mänskliga friheter, sociala kreditsystemet och annat vrickat när det gäller covidpassen, så jag tycker inte ni är särkilt normala faktiskt!
Citera
2021-11-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WagathaChristie
Helt rätt. Har du ett jobb inom vården ska du vaccinera dig och skydda patienterna. Skulle du vilja att din mormor blev smittad av en ovaccinerad sköterska?

Nu hindrar inte vaccinen smitta. Om man dessutom har genomgången sjukdom fanns det ingen anledning att vaccinera sig - att införa kravet mitt under pågående termin är dessutom fel. Man borde haft rätt att kräva uppehåll åtminstone. Känner till en person som nu kanske måste hoppa av - med en enda VFU kvar på hela sjuksköterskeutbildningen. Det finns ingen möjlighet att hinna fullvaccinera sig nu.
Citera
2021-11-18, 01:17
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Jag har inga känslor för andra personer.
Jag är en logisk problemlösare. Skulle jag kontaminera min logik med känslor så skulle jag kvickt gå under i ett berg av ohanterlig empati över alla miljoner barn som lider i denna värld.

Jag anser att du borde få ett gratis antikroppstest och därefter få ett pass som är lika- eller mer giltigt än det pass en vaccinerad får.
Det konstigaste av allt är ju att genomgången infektion inte duger. Hallengren sa i Aktuellt idag att det inte spelar någon roll om man har antikroppar från infektion eftersom det viktiga är att man skall ta sitt vaccin.
Budskapet är således: Ge upp självbestämmandet över din egen kropp och hälsa eller bli bestraffad.

Detta budskap tror jag att det även finns många vaccinerade som vänder sig emot.
Citera
2021-11-18, 01:17
Avstängd
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Så de som fått allvarliga biverkningar av vaccinen, ska de slängas på sophögen?

Vilka då?! Inte ens promille av totala mängden vaccinerade.

Att vi får en 4e våg är de ovaxxades fel!
Citera
2021-11-18, 01:20
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Förra året vid den här tiden dog 150 pers om dagen i Sverige. Det gör det inte i år.

Jo det gör det, men de pga dom så kallade vaccinernå.

Det är många vaccinerade som dör varje dag, men det finns ett starkt politiskt tryck från regeringen mot läkemedelsverket att inte räkna in dessa stackars människor till " vaccinskadade " ..

Ja herregud! Alla dessa pampar och läkemedelsjättar som pratar vitt och brett om att ta vacciner, är dom som snabbt vänder ryggen till folket ifall dom insjuknar av biverkningar eller död.

Jag tror dom kommer bara säga bara att ni får skylla er själv, ni gjorde det på egen risk.
Senast redigerad av Feministerna 2021-11-18 kl. 01:22.
Citera
2021-11-18, 01:21
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Fast ni avstår inte experimentet. Det enda ni egentligen väljer mellan är om ni vill vara experimentpatienter för Kinas biovapenindustri eller om ni vill vara experimentpatienter för västs bioförsvarsindustri.

I nuläget verkar du ha valt att vara försökspatient för Kinas biovapenindustri.
Det valet ligger i linje med min egen "Let Darwin sort it out"-filosofi, varpå jag STÖDJER ditt val.
Skönt att höra att någon har förnuftet i behåll. Då jag redan utsatts för viruset finner jag det fullständigt onödigt att dessutom utsätta mig för de så kallade vaccinen. Varför tycker statsmakten att mina antikroppar är mindre värda än de vaccinerades vill jag veta?
Citera
2021-11-18, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Du är ju själv dum i huvudet som INTE vaccinerar dig mot farliga sjukdomar!

Det låter inget vidare att vi inte kommer få tillbaka grundläggande friheter. Vad kommer hända med oss? Kommer svenska staten förvandlas till en tyranni som förslavar sitt folk? Inga rättigheter kvar!?

Vad lever du i för fantasivärld egentligen? Det är ju helt sjuka tankar och idéer!

Att avstå regelbunden injektion av hälsovådliga ämnen gör en knappast dum i huvudet. De som frivilligt agerar som försökskaniner åt läkemedelsindustrin är däremot dumma i huvudet.
Citera
2021-11-18, 01:24
Medlem
Låt idioterna hålla på. Jag och många med mig kommer inte vika oss för fascismen. Inte ens med en pistol mot huvudet tar jag giftsprutan.

Skriv på Läkarupproret.
http://lakaruppropet.se/

Vaccinet stoppar inte smittspridningen https://www.svd.se/vaccinering-stoppar-inte-smittspridning/om/anders-bjorkman
Lockdown minskar inte smittspridningen
Lockdown minskar inte dödligheten
Att stänga skolor är inte evidensbaserat och skadar barnen
Miljontals har dött av restriktionerna https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/miljontals-har-dott-av-restriktionerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in