Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Om Engström är skyldig o Maggan känner till en del så kanske hon känner att hon skyddat brottsling..!?
Har hon dessutom ringt samtal osv så känner hon ännu mer sig som medhjälpare..
Vad tror du ?
Skyddande av brottsling kommer hon aldrig bli dömd för, vare sig hon har gjort det medvetet, omedvetet eller inte alls. Det brottet är med råge preskriberat.
Inte omöjligt att hon led med Stig som satt och pratade om att hans signalement ju förväxlats med mördaren? För att ge honom lugn ringde hon, kanske självmant, kanske på anmodan från honom?
Jag vet inte riktigt vad man ska tro om hustruns kännedom om det hela. Hon har ju sagt att Engström var ”för feg” . Det tror inte jag, inte med tanke på de strider för skolbyggnaden i Täby och på jobbet han tog - feg i allt var han inte.
Om man ska greppa de absolut sista halmstråna för att försöka lösa mordet, borde man nog prata med hustrun M.
De flesta andra i Engströms närhet lever inte längre. Jag trodde att brodern Per fortfarande var i livet, men det verkar tyvärr vara fel, han var född 1940 och skulle varit 81 år idag, han levde för ngr år sedan, men verkar inte vara i livet längre.
Prata med Margareta och undersöka Idre med omgivning borde ligga i pipeline.