2021-11-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Vi vet aldrig vad Folkhälsomyndigheten och regeringen kan hitta på framöver om situationen förvärras. Fullvaccinerade blir sjuka ändå säger väl allt.

Lockdown?

När ska folk börja öppna ögonen och göra sin egna bedömning av läget. Bara för att regeringen säger ditten och datten kan vi ändå göra våra egna val utefter den verklighet vi själva upplever. (Än så länge)
Citera
2021-11-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Det kommer aldrig bli normalt igen tydligt att vaccinet inte hjälper.
Vaccinet hjälper extremt bra!
Väldigt många färre som vårdas på sjukhus nu. Vaccinerade får bara milda symtom av viruset.
Ovaccinerade däremot riskerar att bli dödssjuka. Tyvärr har mellan 10-15% av befolkningen inte fattat detta, utan gett fan i att vaccinera sig.
Och nu känner sig ovaccinerade kränkta när de inte kommer bli insläppta på evenemang… man måste ju bara få smågarva lite 😁
Citera
2021-11-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Kontentan av vad jag ville säga är att man kan skruva på dessa PCR test så att dom
inte längre är pålitliga.

Nej. Kontentan är att du inte förstår hur ett PCR-test fungerar. Det finns ingen skam där; det är hyggligt avancerat. Får man höga Ct-värden tar man hänsyn till det.

Igen. Man ställer inte in dem. Man får dem. Förstår du?

Och, nej, du behöver inte svara. Det var en retorisk fråga. Du har helt enkelt ingen aning. Det har däremot jag så släpp det och gå vidare. Du gör bara bort dig.
Citera
2021-11-17, 21:41
Medlem
Talespins avatar
https://m.jpost.com/health-and-wellness/coronavirus/no-matter-how-old-you-are-two-shots-of-pfizer-vaccine-dont-last-study-685141

Grattis, ni komme att få ta 500+ sprutor under er livstid.

Om ni ens lyckas ta er till den fjärde sprutan med tanke på att biverkningarna inte kommer att bli färre.

Ni har blivit rövknullade av makthavarna
Citera
2021-11-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
1. Regeringen vägrar säga att vaccinet är ofarligt.
2. Regeringen vägrar påstå att vaccinet är bättre än antikroppar.
3. 1177 informerar fortfarande att vaccinet inte är nödvändigt om man varit ordentligt sjuk och nu har antikroppar.

Så detta beslut är VÄLDIGT egendomligt enligt mig. Ska man ha krav på saker måste man vara TYDLIG varför.
Alla MÅSTE ta giftet.
Citera
2021-11-17, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nej, det gör diskrimineringslagstiftningen inte.
Gällande pandemin gäller smittskyddslagstiftningen.

Smittskyddslagstiftningen är mycket mer "genomgripande" än vad de flesta av oss förstår:
FHM har i princip rätt att evakuera en ort "på grund av smitta", alternativt avspärra orten.
Smittade kan också sättas i karantän, och vid pandemi kan man snabbt räkna ut "karantänsläger"..
(Sätta alla smittade i läger).

Staten har väldigt stora maktbefogenheter.

Att gnälla typ om :"jag får inte gå på match för jag är rädd för sprutan, buhuhu! Sprutan gör mig till sosse eller jude eller något!".. Staten kräver "vaccinpass"! -"Min frihet hemma på pojkrummet är numera hotad".. MAMMA! Hjälper inte mot statens tvångsmekanismer..

-Nä det handlar inte om sådant. Smittskyddslagstiftningen har inget att göra med diskriminering. Observera också att laga diskriminering har aldrig någonsin varit förbjudet här i Sverige.

Att "utvisa" en ovaccinerad från en fotbollsmatch är laga diskriminering. Ungefär som att körkortslösa inte får köra bil. Samma. Folk har fått det där med "diskriminering" om bakfoten tydligen.

(Enbart olaga diskriminering är förbjuden. Jämför med "olaga hot" respektive "laga hot" om femöringen fortfarande inte gått ner).

Du tycks ej förstå vad indirekt diskriminering betyder. Googla det.

En person som inte kunnat ta vaccin av medicinska skäl har alldeles solklart blivit utsatt för indirekt diskriminering om han blir portad från en fotbollsmatch. Och det är olagligt enligt diskrimineringslagen.
Citera
2021-11-17, 21:42
Medlem
Som om polisen skulle ha kapacitet att upprätthålla det här ändå? Eller låt mig gissa, staten kommer skita i alla invandrargäng och fokusera som vanligt på svenskarna?
Citera
2021-11-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Alla MÅSTE ta giftet.
Vad är det för gift du pratar om?
Citera
2021-11-17, 21:44
Medlem
Citat:
Möjligtvis kanske att en välvaccinerad inte själv känner av sina symptom och därför inte isolerar sig.
Men givetvis är det som du säger!
Samt att vaccinerade kan dra runt på kopiösa mängder virus utan att bli sjuk, något som smittar andra.

Det jag inte förstår är att smittspridningen i tex Norge är mycket högre nu med >80% vaccinerade, än den var som mest i fjol med 0% vaccinerade?
Statistisk sett så torde jo siffran vara 80% mindre smitta om allt annat var samma?

Sen fuskas det mycket med statistiken när SVT påstår att 80% av de som hamnar på IVA är ovaccinerade. Om man tar alla som hamnat på sjukhus sedan smittan började i fjol, så är det säkert så, men vaccinet kom jo för typ 11 månader sedan. Ser man på siffrorna i dag så är de mer 55/45%, och bland den gruppen som dör (80 år +), så är runt 80% fullvaccinerade. .
Citera
2021-11-17, 21:45
Medlem
Citat:
Möjligtvis kanske att en välvaccinerad inte själv känner av sina symptom och därför inte isolerar sig.
Men givetvis är det som du säger!
Ja det är absurt att påstå att vaccinerade smittar mer än ovaccinerade.

i vet ju att vaccinerade får antikroppar mot SARS-CoV-2. Visst ett ökat riskbeteende kanske ökar risken för att smitta något men att tro att man smittar mer med antikroppar är otroligt korkat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Lockdown av FHM och regeringen hade varit det bästa. Då skulle alla bli både friskare och gladare tror jag.

Tro du det, lockdown hur länge? De flesta verkar inte förstå, att en konstant utsatthet för olika bakterier och virus ger stärkta immunförsvar. Men de svaga och sjuka då? Ja, de kan gå in i lockdown och injektioner, och kanske köra sig lite mer tid, men inte mer bara för att alla friska går i ide och kommer ut och drar på sig en massa skit och sprider vidare.

När ska massan förstå, att det inte går att skydda allt och alla i galopperande befolkningsökning?

Norge med hård lockdown och låg spridningsgrad, får "betala" nu, alla ska ha smittan, förr eller senare, hade det funnits vaccin motsvarande de för mässlingen, hade det varit över nu, men detta är en s.k. förkylningsinfluensa, snabbmuterande och alla får en släng förr eller senare.....
Senast redigerad av Whyback 2021-11-17 kl. 21:47.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Men din jävla sopa...

Är du på riktigt så jävla utvecklingsstörd så du måste dra såna jävla jämförelser.... Det är 2021

Som högerperson har jag ofta haft svårt för denna kvinnas idéer. Men nu har hon ju helt rätt i det hon uttrycker !!!

” Professor Wold har tidigare varit kritisk mot covidbevisen, men har nu ändrat uppfattning i frågan.

– Jag bedömde att det fanns en risk att man spelade antivaxxarna i händerna. Att de skulle använda det som ett argument i narrativet om att staten förtrycker sin befolkning. Men de har alltid offerkoftan på. De gnällde ju även när vi inte hade några coronapass så det är lika bra att skita i dem, säger Wold.

Hon menar också att vaccinskeptikerna själva har ett stort ansvar för att smittan fortfarande sprids i samhället, och således också för de åtgärder som nu införs.

– Utan deras propaganda hade vi kunnat ha en tillräcklig vaccinationsgrad för att slippa coronapass och restriktioner. Nu har vi inte det, och det är beklagligt. Det är de ovaccinerade som står för den största delen av smittspridningen, och blir de själva smittade så riskerar de att bli allvarligt sjuka eller till och med dö.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in