2021-11-17, 20:58
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Staten är skyldiga att skydda folket och förhindra att spridningen av detta skadliga virus.
Det ska inte ligga på ett vinstdrivande företag.

Vad händer när du har en stat som visat 0 intresse för att skydda folket!

Sen som sagt så skall staten skita fullständigt vilka ett företag skall behöva ha som kunder
Citera
2021-11-17, 20:59
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Samma här. Jag håller ingen vidare koll på sport heller så jag kan inte svara på hur vanligt det varit tidigare år.
Men hur ofta dör egentligen 10 eller 12-åringar i hjärtstillestånd p.g.a fysisk ansträngning?
Det händer säkert, bara det att folk idag använder det för att driva en agenda.

Det räcker ju att träna med förkylning, så riskerar man hjärtmuskelinflammation.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av engalunda
Japp, dom som vägrar vaccinera sig kan gott stanna hemma och tänka över sitt beslut. Det är ingen rättighet att vistas ut bland oss ansvarstagande människor, de är ett privilegium.
Och ge mig inte att de är orättvist, gå o ta den lille sprutan bara så kan du leva som oss andra du me.

Du är allt annat än ansvarstagande om du tillåter staten att villkora din och vår frihet genom vaccinpasset eftersom du då accepterar och finner dig i att behandlas som statens egendom.

Din och min frihet kommer aldrig vara upp till staten att villkora, ja förutsatt att man inte anser sig vara ägd av staten.

Nu måste folk börja begripa att vaccinet aldrig har handlat om medborgarnas hälsa.

Var ingen slav.
Senast redigerad av RobRoys 2021-11-17 kl. 21:25.
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Din Vaccin-rädsla är tydlig i dina inlägg. Du har tagit vaccinet, men ångrar dig. Nu vill du att alla ska ta det.

Synd om dig.

Gå krama om din katt, akta så den inte smittar dig dock.

Kram.
Inte alls. Har tagit två sprutor under sommaren och ser fram emot den tredje.

Själviska antivaxare har jag noll respekt för, och jag tror vi är på väg mot en mycket ljus framtid där sådana sopmänniskor blir tvångsisolerade. Kram.
Citera
2021-11-17, 21:00
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Det lär väl vara några miljoner fotbollsspelare som vaccinerat sig. Hur många fler har fallit ner döda på fotbollsplanen i år jämfört med andra år?

Jag vet inte och det är väl ganska intressant att ta reda på. Om det är lika vanligt som i år så får jag erkänna att jag har fel, men visst fan blir jag illa till mods när jag ser videon.
Citera
2021-11-17, 21:00
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Ni konservativa, liberala eller vad du än må kalla dig är verkligen den värsta sortens avskum som finns på denna jord, tiofalt värre än alla sorters marxister tillsammans. Helt principlösa och går med på precis vad fan som helst så länge ni kan tjäna era korvören.

Här tror jag du fick in alla epitet på mig på en och samma gång!
För vad jag än vill kalla mig så är jag tydligen jordens värsta avskum
man kan lugnt säga att du helgarderade mig i vad jag kunde vara!
Citera
2021-11-17, 21:01
Medlem
Riktigt sorgligt besked. Även om det var väntat hade man väl nåt slags hopp om att Sverige skulle stå emot, men fan vet vad man baserade det på egentligen.

Fittorna har alltså på riktigt slutat testa ovaccinerade under ett par veckor och kommer sedan med detta besked mot bakgrund att smittspridning sker inomhus av ovaccinerade. Hur genomskinligt kan det bli? Finner inga ord.

Det är hemskt att se hur man steg för steg bryter ner folk. Snart är detta normaliserat och då kommer nästa steg. Fy fan…
Citera
2021-11-17, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av itwasfree
Tänk om förslaget om vaccinpass hade kommit från SD.
Hade det då kallats för rasism att vissa kommer stängas ute?

Tveksamt. I USA är det väl främst demokraterna som driver på krav på vaccinpass och vaccinering, vilket i högre utsträckning drabbar svarta. Så där verkar man inte ta hänsyn till att deras egna politik, från ett parti som sägs bekämpa rasism, leder till segregering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Din Vaccin-rädsla är tydlig i dina inlägg. Du har tagit vaccinet, men ångrar dig. Nu vill du att alla ska ta det.

Synd om dig.

Gå krama om din katt, akta så den inte smittar dig dock.

Kram.

Hoppas foliehattarna som blint litar på statsmedia håller avstånd från sina ovaccinerade husdjur som kan smitta andra djur och människor med Coronaviruset. Helt bisarrt att djur skall kunna driva smittan vidare utan reaktioner medan människor skall låsas in av Nazist socialdemokraterna.

Artikel som tydligt beskriver att husdjur smittar med Coronaviruset: https://www.theintelligencer.com/news/article/Animals-are-also-able-to-be-infected-with-16595707.php
Citera
Medlem
Vid en första anblick den nuvarande smittspridningen ter det sig oerhört förvånande att FoHM föreslår vaccinpass just nu. Men det krävs ju inget geni för att förstå att smittalen kommer peka brant uppåt inom kort. Julbordssäsongen är redan igång och med det kommer smittan spridas ute på arbetsplatserna igen. Men räcker vaccinpassen för att stoppa den typen samhällssmitta? Tveksamt. Inte minst då köpcentrum etc inte omfattas. Nej det här känns mer som symbolåtgärder än ordentliga åtgärder. Förmodligen för att regeringen ska kunna lätta på restriktionerna lagom till sommaren igen. Allt i syfte med att försöka tuta i folk att regeringen och FoHM lyckades hålla stånd mot den fjärde vågen.
Citera
2021-11-17, 21:03
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Vad dillar du om? Är du och jag staten? Nej. Däremot är vi en del av samhället, ja. Vad gäller vaccinpass så är det inte något som ens har röstats fram av befolkningen, så du kan omöjligen veta hur många som stödjer det. Men oavsett hur många som vill ha det så är det inte okej att införa tvingande vaccinpass eller andra åtgärder.

Rättelse ” en del av samhället och staten Sverige ” oavsett så röstas inte om allt och jo de flesta vill att vi skyddar samhället på de sätt våra folkvalda och myndigheter beslutar om . Och även om du och jag inte tycket lika så får man rätta sig. Det är demokrati. Sedan vill jag ha ett högerstyre men det är en annan femma . Var det fashism när vi hade allmän värnplikt ?
Citera
2021-11-17, 21:03
Medlem
Ja nu blev det ju väldigt tydligt i alla fall att det inte är smittan som är intressant då immunitet på naturlig väg (stor del av den unga befolkningen) är helt ointressant.

Så det är alltså nåt annat.

Noterbart är också att politikerna återigen har gett kort svarstid för remissinstanserna och rundat lagrådet. Vi saknar också bl.a en proportionalitetsbedömning.

Irriterande likt förfarandet när gymnasielagen för den särskilt utvalda gruppen afghanska män skulle drivas igenom. Nonchalant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in