Jag håller fast vid min åsikt om att oddsen är låga att detta fall kommer lösas, lika så med alla andra ouppklarade gängrelaterade mord.
"Trevlig GW-oddstabell?" Tror du att det är GW som har lagt fram statistiken om hur många gängrelaterade mord som är olösta?
Bara för att det är nyhetstorka så behöver man inte citera inlägg flera dagar bakåt i tråden, ett tips bara.
Men om du är så desperat av bekräftelse så kan jag ge dig den. Becko, du har rätt!
Polisen ”Har en tydlig hypotes om Einár-mordet”.
Polisen har hållit 300 förhör och identifierad individer (antagligen 3 av dom 5) som sågs på platsen.
– Utredarna har en tydlig hypotes som man försöker stärka, säger Ola Österling vid Stockholmspolisen.
Ändå så tror du att oddsen är låga, eftersom oddsen för att lösa gängmord är låga. Så ja, du tror på gamla auktoriteter som tittar i tabeller i stället för att tänka själv, du lyssnar inte ens på Ola Österling som givetvis vet mycket mer än GW.
Hur envis och galen är du? Har du bitit dig fast vid ett stolsben också?
Senast redigerad av becko 2021-11-17 kl. 20:29.
Nej det är inte Einar på bilden för helvete..
Denna bild spreds redan första dagarna och en användare bevisade då att det inte är Einar på bilden genom att länka till nån hemsida som laddat upp bilden för ett flertal år sen.
Polisen har hållit 300 förhör och identifierad individer (antagligen 3 av dom 5) som sågs på platsen.
– Utredarna har en tydlig hypotes som man försöker stärka, säger Ola Österling vid Stockholmspolisen.
Ändå så tror du att oddsen är låga, eftersom oddsen för att lösa gängmord är låga. Så ja, du tror på gamla auktoriteter som tittar i tabeller i stället för att tänka själv, du lyssnar inte ens på Ola Österling som givetvis vet mycket mer än GW.
Vad är ditt problem? Jag skiter i vilka personer du refererar till. Låt mig tro att oddsen är låga att detta fall kommer bli löst.
Vill du fortsätta din diskussion så får du ta det i PM.
Senast redigerad av Fricky 2021-11-17 kl. 20:37.
Nej, du hade nog fel och jag hade rätt. Jag tolkar citatet som att mordet är löst. Väntat om man tar hänsyn till fakta och lägger pussel, och inte bara tittar på en rolig och trevlig GW-oddstabell.
Men dom kanske bara säger så för att det är tvärt om, i hopp om att någon ska få panik.
Citat:
Ursprungligen postat av becko
En tydlig HYPOTES betyder ju inte att det är så gott som löst, så vet inte riktigt hur du får det till det. Inget är löst förens man har gripit, åtalat & fällt gärningsmännen.
Oddsen är, pga att det gått en månad, ruskigt höga på att detta mord blir löst.
Dock så hoppas jag att polisen vet mer än vad skenet bedrar. Att de är fåordiga bådar antingen gott eller ont.
En tydlig HYPOTES betyder ju inte att det är så gott som löst, så vet inte riktigt hur du får det till det. Inget är löst förens man har gripit, åtalat & fällt gärningsmännen.
Oddsen är, pga att det gått en månad, ruskigt höga på att detta mord blir löst.
Dock så hoppas jag att polisen vet mer än vad skenet bedrar. Att de är fåordiga bådar antingen gott eller ont.
tror du också att en tydlig hypotes betyder att oddsen är låga?
Det betyder såklart det som det står, nämligen att polisen intervjuat 300 personer, identifierat dom flesta som var där, så gott som löst mordet, och avvaktar några dagar med häktningarna, tvärt emot GW, statistik-tabellen och alla auktoritetsdyrkare.
tror du också att en tydlig hypotes betyder att oddsen är låga?
Det betyder såklart det som det står, nämligen att polisen intervjuat 300 personer, identifierat dom flesta som var där, så gott som löst mordet, och avvaktar några dagar med häktningarna, tvärt emot statistiken.
Vad skönt att Polisen så gott som löst mordet, då slipper vi fortsätta spekulera i vilka som ligger bakom mordet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!