2021-11-09, 00:59
Medlem
Pratade din vän om 13-åringarna att dom där är hyenor?

Juniorer eller springisar.

Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Min vän som är från området kände till dem.
Citera
2021-11-09, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Pratade din vän om 13-åringarna att dom där är hyenor?

Juniorer eller springisar.
Ja, han känner till dem väl.
Citera
2021-11-09, 01:17
Medlem
Så dom kallas i folkmun för hyenor?

Citat:
Ja, han känner till dem väl.
Citera
2021-11-09, 01:24
Bannlyst
Citat:
Så dom kallas i folkmun för hyenor?
Så föll orden, korrekt. Vad du menar med folkmun kan jag inte svara på men jag har hört de kallas så av folk i närområdena.
Citera
2021-11-09, 01:25
Medlem
Det var precis det du svarade!

Citat:
Så föll orden, korrekt. Vad du menar med folkmun kan jag inte svara på men jag har hört de kallas så av folk i närområdena.
Citera
2021-11-09, 01:36
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Dom var förmodligen asätare innan gängbildningen.
Exakt. Höna OCH ägg. Och asätare
Citera
2021-11-13, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamchasers
Jag hatar människor som du som kommer in och stänger ner någon annans åsikt för att framföra din egen som någon slags fakta.

Du är bara en människa med dina tankar och åsikter och du ska absolut inte tro att ditt ord betyder mer än någon annans.
Dessutom sitter du och låtsas veta någonting som inte är lätt att förutspå.

Eller du kanske sitter på massa studier från hur kriminaliteten ser ut i dom delstater i USA som legaliserat cannabis.
Jag har ingen aning om inbrotten och rån har gått upp i dom områdena, förmodligen inte du heller.

Håller med. Det han säger är dessutom ganska korkat. Om det fanns annan verksamhet som de kunde tjäna mer pengar på skulle de redan hålla på med den. Deras inkomster skulle alltså minska med legalisering och det skulle därför bli mindre attraktivt att vara kriminell.

Organiserad brottslighet i USA minskade när alkohol blev lagligt igen. Det fanns andra verksamheter att välja på, men de var mindre lönsamma. Det fanns mindre pengar att tjäna som kriminell....vilket ledde till....mindre kriminalitet. Vem hade kunnat ana.
Citera
2021-11-17, 02:31
Medlem
Ny lång artikel idag i AB:

De skriver om 2 personer som är ledare, varav den första tydligt är Slice.
Men vem är den andra?

Citat:
Den andra personen som leder ”Husbys hyenor” är en 20-årig man.
Även han har sedan en lång tid tillbaka varit känd av polisen och sociala myndigheter. Sedan tidig ålder har det funnits narkotika i bilden.
På fem månader fick han göra 17 drogtester. Av dessa var 15 positiva.
Vid en LVU-utredning, lagen med särskilda bestämmelser om vård av unga, sommaren 2019 framgick det att han gått tre år på gymnasiet och under den tiden fått ett godkänt betyg.
Redan då hade han varit, sedan 2015, misstänkt för 34 brott, enligt domstolsbeslutet i samma ärende. Av dessa brott dömdes han för nio: stöld, stöld av knivar, misshandel, narkotikabrott, ringa narkotikabrott, vapenbrott och brott mot knivlagen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-husbys-hyenor

Det talas oxå om tre bröder, varav en minderårig. Vilka avses?
Citera
2021-11-17, 17:56
Medlem
”Förutom de två gängledarna finns det även tre personer till i HH:s toppskikt, enligt uppgifter till Aftonbladet. Det handlar om tre minderåriga syskon, varav två sedan tidigare är dömda för brott. Den tredje är så pass ung att han ännu inte är straffmyndig.”

Vad är det Aftonbladet försöker fiska fram?

Skulle tre bröder som är under 18 år varav ena är under 15 år vara ledare? Att Slice är ledare vet man redan men vem är den här 20-åringen? Står inte mycket alls. Att han är vit ser man på bilden.

Zimma, Flush, Mahad MMG, Dree Low? Var kommer dom i rankingen?

”Arbetsteorin är att de bland annat ligger bakom samtliga mord på gänget “Shottaz” i somras och den senaste tiden. De ligger i konflikt med ”Shottaz”, säger en källa.”

Menar polisen att hyenorna ligger bakom mordet på Alpo och mordförsöket på Micke turken?

Det är för övrigt helt sjukt att människor kan vara på fri fot med såna brottsregister. En tokarev hittas vid en husrannsakan, vapnet har använts vid bla två mordförsök. Pga ålder släpps han.

Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Ny lång artikel idag i AB:

De skriver om 2 personer som är ledare, varav den första tydligt är Slice.
Men vem är den andra?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-husbys-hyenor

Det talas oxå om tre bröder, varav en minderårig. Vilka avses?
Senast redigerad av TopDogg08 2021-11-17 kl. 18:00.
Citera
2021-11-17, 18:15
Medlem
Citat:

Menar polisen att hyenorna ligger bakom mordet på Alpo och mordförsöket på Micke turken?

Jo, de verkar ju mena det. Fast det var väl DP som sköt dem. Det hindrar iofs. inte att de kan ha nåt med saken att göra. Var det inte nåt med att de hade skjutit mot Shottaz/FLG i nån annan stadsdel i Järva, och att Alpo/Svensken och två till kom till mordplatsen efter den skottlossningen?
Citera
2021-11-17, 20:56
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
(...) De skriver om 2 personer som är ledare, varav den första tydligt är Slice. Men vem är den andra? (...)
Citat:
(...) Zimma, Flush, Mahad MMG, Dree Low? Var kommer dom i rankingen? (...)
Har alltid trott att Zim och Slice varit TopDogg08-sen :-)
Citat:
(...) Det talas oxå om tre bröder, varav en minderårig. Vilka avses?
Undrar jag också
Citera
2021-11-17, 21:05
Medlem
postaposcouts avatar
Citat:
Jo, de verkar ju mena det. Fast det var väl DP som sköt dem. Det hindrar iofs. inte att de kan ha nåt med saken att göra. Var det inte nåt med att de hade skjutit mot Shottaz/FLG i nån annan stadsdel i Järva, och att Alpo/Svensken och två till kom till mordplatsen efter den skottlossningen?
Jo, det var ju en skjutning lite tidigare där... som jag lite fick uppfattningen kunde ha triggat mordkommando #2 att smyga iväg och hamna i famnen på mordkommando #3... Men även om det verkar vara rätt mycket konsensus kring att det var mot mordkommando #2 (SSA eller om det nu är FLG...) som de första skotten riktades... så är det väl på intet sätt klarlagt vilka det var som pangade mot SSA-sidan? Mao vilka som var dagens mordkommando #1? Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in