2021-11-17, 20:22
Medlem
Åtalet verker numera handla om vem i pöbeln vi inte har som vittne...
De sätter dit sig själva - varje gång de erkänner de var på platsen.

Den naturliga slutsatsen för en tänkande människa är att staten inte vill att vapenlagar skall avskaffas.
Senast redigerad av Whistlehead 2021-11-17 kl. 20:30.
2021-11-17, 20:24
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Om vi bortser från att du erkänner att du gissar, för att det ska passa dina till synes förutbestämda slutsatser och moraliska projiceringar..

..så är det sannerligen orimligt att uppfatta fullt normalt och fullt lagligt open carry som provokation! Om man blir provocerad av det normala och lagliga beteendet ska man söka hjälp hos psykolog omgående, men sannerligen inte ge sig ut och bevisa att man är okunnig genom att "demonstrera" mot en korrekt polisskjutning av en farlig beväpnad sexbrottsling som motsatte sig arrestering, genom att försöka vandalisera och bränna ner staden, eller hota att döda människor.

100% av ansvaret för allting ligger på brottslingarna, 0% på Kyle. Sen är det helt ok att vissa inte förstår det, det har väl blivit en intellektuell kortslutning i deras hjärnor.

Hahah! Fan va bra skrivet. Tack!
Läste precis att de andra 2 som attackerade Kyle är - JumpKick Man being identified as Maurice James Freeland and yellow pants being confirmed as Samuel Hyde.
2021-11-17, 20:26
Medlem
Verkar som rättegången kommer pågå tills imorrn med. Riktigt lågt att åklagaren att börja tjafsa om bevis när juryn håller på att disskuterar.
2021-11-17, 20:34
Medlem
Det kommer inget domslut idag, kanske inte ens imorgon. Jag gissar att morgondagen kommer användas till att titta på video och på fredag kanske vi kan ha resultatet färdigt.

Sedan ska man utreda frågan med drone-videon med vittnesförhör inför domaren och det kan leda till att rättegången ogiltigförklaras.
2021-11-17, 20:35
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Jävlar vad åklagarna sitter och råljuger!
"I sent the file which was 11MB but her phone must have compressed it when received"
Jadu, det är inte riktigt så komprimering fungerar

För att hon sen säger att hon aldrig laddat ner den på telefonen utan på sin Lenovodator.
2021-11-17, 20:37
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Verkar som rättegången kommer pågå tills imorrn med. Riktigt lågt att åklagaren att börja tjafsa om bevis när juryn håller på att disskuterar.

Det är egentligen inte förvånande, i och med att det är ett så politiserat fall. Dem som är för att han ska fällas, vill inte ändra sin åsikt och dem som inte vill att han ska fällas vill inte ändra sin åsikt heller.

Hoppas dock att dem tillslut kan komma till ett beslut, annars kanske det slutar med att domaren får ta beslutet om juryn inte kan komma överens.
2021-11-17, 20:43
Medlem
Domaren skulle lagt ner fallet en vecka sen - nu kommer ju kommunister och negrar och deras organisationer framstå som inkompetenta!
2021-11-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det är precis vad man försöker göra genom att ta upp fall som det här till domstol. Man vill bli av med 2nd Amendment för att avväpna befolkningen. Detta är inget fall som i normala fall tagits vidare.

Precis och i ett rättssamhälle är det så det ska gå till. Det är ju inte den juridiska delen av anti-gun lobbyn jag eller de inlägg jag kommenterade syftar till. Mitt inlägg är riktat mot de här som rättfärdigar att mobben lynchar en människa bara för att han befinner sig på allmän plats, bär på ett gevär han har rätt att bära och försöker skydda samhället genom att släcka bränder.

Sen hoppas jag förstås att även det lagliga arbetet mot att avväpna befolkningen kommer misslyckas. I grund och botten handlar ju den ansträngningen om att göra det lättare för makten att förtrycka befolkningen.
2021-11-17, 20:55
Medlem
winningfeasts avatar
Det kanske ändå kommer ett jury beslut idag, detta skrev en reporter som jag uppfattar det som är på plats från CBS News. Kan tyda på att dem har gått igenom alla andra åtalspunkter i och med att detta är den sista åtalspunkten.

Citat:
In the meantime: The jury wants to see Gaige Grosskreutz livestream from that night (where he talks to Rittenhouse).
And the BG on the Scene video, which shows Grosskreuz being shot, in regular & in slow motion.

The judge wants those videos put on a clean computer for the jury to watch.

Källa: https://twitter.com/KristenBarbar/status/1461053732683231241
2021-11-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det kanske ändå kommer ett jury beslut idag, detta skrev en reporter som jag uppfattar det som är på plats från CBS News. Kan tyda på att dem har gått igenom alla andra åtalspunkter i och med att detta är den sista åtalspunkten.

Källa: https://twitter.com/KristenBarbar/status/1461053732683231241

Om juryn inte kan frikänna i punkt 1. Så fortsätter de. Frikännande i punkt 1 betyder att punkt 2 -8 inte berörs alls..

Det borde vara en kort process - men de får väl tugga på filmerna - precis som jag har gjort...ruta efter ruta.
Senast redigerad av Whistlehead 2021-11-17 kl. 21:02.
2021-11-17, 21:07
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Om vi bortser från att du erkänner att du gissar, för att det ska passa dina till synes förutbestämda slutsatser och moraliska projiceringar..

..så är det sannerligen orimligt att uppfatta fullt normalt och fullt lagligt open carry som provokation! Om man blir provocerad av det normala och lagliga beteendet ska man söka hjälp hos psykolog omgående, men sannerligen inte ge sig ut och bevisa att man är okunnig genom att "demonstrera" mot en korrekt polisskjutning av en farlig beväpnad sexbrottsling som motsatte sig arrestering, genom att försöka vandalisera och bränna ner staden, eller hota att döda människor.

100% av ansvaret för allting ligger på brottslingarna, 0% på Kyle. Sen är det helt ok att vissa inte förstår det, det har väl blivit en intellektuell kortslutning i deras hjärnor.

Ja det är rimligt. Men det beror på många faktorer, tänk dig att du demonstrerar för eller emot något du tror på, på en plats som tillåter open carry eller ej (för jag tror inte det gör någon skillnad i hur folk uppfattar det) och du ser en person som tydligt är mot demonstrationen stryka omkring med en ar-15, menar du att du inte skulle uppfatta denne som ett potentiellt hot mot dig eller dina meddemonstranter? Du kanske bryr dig mer om ditt eget liv än att du personligen skulle attackera honom, det gör jag, men jag skulle definitivt vara rädd för att han var där för att skjuta folk. Hade han däremot haft en hölstrad pistol så hade jag kanske uppfattat det annorlunda. Om vi nu absolut ska ta kulturen i åtanke, då bör vi också tänka på deras konstanta massskjutningar och allt våld som demonstranter har utsatts för. Det var rimligt av de att se honom som ett hot. Det förändrar inte det juridiska. Hade den beväpnade personen skjutit ihjäl Kyle så hade jag dock argumenterat för att han agerade I självförsvar (eller för att skydda andra) och dessutom moraliskt korrekt.
2021-11-17, 21:14
Medlem
.-.-.s avatar
Här ser man skillnaden i kvalite på åklagare och försvarets kopia av videon
https://twitter.com/FrenchRicain/status/1461064599017598979

Rätt otroligt egentligen att nåt sånt här kan hända, blir lite för uppenbart att nåt fuffens pågår.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in