Citat:
Ursprungligen postat av
pumahunter
Om vi bortser från att du erkänner att du gissar, för att det ska passa dina till synes förutbestämda slutsatser och moraliska projiceringar..
..så är det sannerligen orimligt att uppfatta fullt normalt och fullt lagligt open carry som provokation! Om man blir provocerad av det normala och lagliga beteendet ska man söka hjälp hos psykolog omgående, men sannerligen inte ge sig ut och bevisa att man är okunnig genom att "demonstrera" mot en korrekt polisskjutning av en farlig beväpnad sexbrottsling som motsatte sig arrestering, genom att försöka vandalisera och bränna ner staden, eller hota att döda människor.
100% av ansvaret för allting ligger på brottslingarna, 0% på Kyle. Sen är det helt ok att vissa inte förstår det, det har väl blivit en intellektuell kortslutning i deras hjärnor.
Ja det är rimligt. Men det beror på många faktorer, tänk dig att du demonstrerar för eller emot något du tror på, på en plats som tillåter open carry eller ej (för jag tror inte det gör någon skillnad i hur folk uppfattar det) och du ser en person som tydligt är mot demonstrationen stryka omkring med en ar-15, menar du att du inte skulle uppfatta denne som ett potentiellt hot mot dig eller dina meddemonstranter? Du kanske bryr dig mer om ditt eget liv än att du personligen skulle attackera honom, det gör jag, men jag skulle definitivt vara rädd för att han var där för att skjuta folk. Hade han däremot haft en hölstrad pistol så hade jag kanske uppfattat det annorlunda. Om vi nu absolut ska ta kulturen i åtanke, då bör vi också tänka på deras konstanta massskjutningar och allt våld som demonstranter har utsatts för. Det var rimligt av de att se honom som ett hot. Det förändrar inte det juridiska. Hade den beväpnade personen skjutit ihjäl Kyle så hade jag dock argumenterat för att han agerade I självförsvar (eller för att skydda andra) och dessutom moraliskt korrekt.