2021-11-17, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Oj, här har vi en som känner sig träffad.

Så oerhört skönt att samhället äntligen sätter ner foten mot ovaccinerade foliehattar som dig.

Längtar efter dagen när ni blir portade överallt. Själviska idioter.

När portas folks husdjur som katter och hundar?, djuren sprider coronaviruset och smittar människor samt driver fram nya varianter. Läs i artikeln vad FHM "glömt" skriva om detta virus som smittar mellan djur och människor:

https://www.theintelligencer.com/news/article/Animals-are-also-able-to-be-infected-with-16595707.php
Citera
2021-11-17, 20:47
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Jo da, vi är nog ense vad gäller det essentiellt viktiga och huvudsakliga. Sedan avseende det av mig fetade så kan ju precis allting i virus- och bakterieväg vara potentiellt dödligt, för den med nedsatt immunförsvar. Men det är en helt annan diskussion. Sunt förnuft har i långliga tider kunnat råda och avgöra, uppenbarligen så tyvärr inte samtiden längre.

Helt sant, "sunt förnuft" eller "snusförnuft" är något som nutiden lämpligen glömt bort.
Egentligen är det samma diskussion, för som ovaccinerad (bara för man fått för sig något dumt man läst från internet/random snubbe) tycker jag det är okej att man inte "får gå på fotbollsmatch".
Riskavvägningen ligger fel då.

(Råd från "random snubbe på internet" som heter kraftfoder!)
Citera
2021-11-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Oj, här har vi en som känner sig träffad.

Så oerhört skönt att samhället äntligen sätter ner foten mot ovaccinerade foliehattar som dig.

Längtar efter dagen när ni blir portade överallt. Själviska idioter.

Oj vad rädda ni är för ovaccinerade.

Hur bra är egentligen vaccinet, när det behövs vaccinpass för att skydda de vaccinerade?

Jävla Ja-sägare.

Känns det bra att bli knullad av staten utan Vaselin? Får du ont?
Senast redigerad av blaha95 2021-11-17 kl. 20:51.
Citera
Medlem
gunnarks avatar
Detta kanske låter lite udda!

Men jag har inget emot detta pass, men det skall jävlar inte vara staten som inför det
det skall väl vara företagsledarna som skall bestämma vilka slags kunder dom vill ha!
men idag har vi bara fjantiga ryggradslösa ledare som är sönderavlade med genus och mångfald

Vi har idag ingen som vågar ta beslut i detta jävla land, hitta någon företagare som är beredd på att gå till domstol för sin rätt att bestämma själv vilka den vill göra affärer med

för strax över 100 år sedan hade vi företagare som verkligen slogs emot regering för att kunna uppfinna sina saker
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Tur du inte levde på 1800 talet med din fjollinställning då hade du blivit tvångsskickad till armen ..

”För arbetarna, som ofta var bondsöner och drängar, skrevs pass som bevisade att de hade rätt att färdas mellan gårdar och län. I 1800-talets Sverige var det fortfarande krav på så kallad laga försvar, som innebar att de män som inte hade arbete riskerades att bli gripna och sändas till armén. ”
Men din jävla sopa...

Är du på riktigt så jävla utvecklingsstörd så du måste dra såna jävla jämförelser.... Det är 2021
Citera
2021-11-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Gissar att majoriteten vaccinvägrare som gråter ut i denna tråd inte ens går på stora event.

Nej ni experter har ju slagit fast att 2-3 miljarder kommer dö en plågsam död först efter 3 år från första sprutan redan.

Här är offer för sprutorna, många yngre friska personer som fått hälsan förstörd:
https://thecovidworld.com/
Citera
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Grattis, du fick en utav de många doserna som var placebo, eller i värsta fall så har effekterna inte visat sig ännu. Självklart hade inga fler tagit sprutorna om alla de som injicerades först trillade ihop och dog direkt.
Alla jag känner fick också fejkdoser tydligen. Har du någon uppfattning om hur många som fick koksalt istället för vaccin?

När börjar folk dö på riktigt? Tänk på att Sverige är ett land där dödsfall är mycket svårt att dölja. När kommer massdöden? Den har nämligen inte kommit ännu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Länk?
Agnes Wold svarar här https://twitter.com/emanuelkarlsten/status/1460984569503653888
Citera
Medlem
Om två till tre år kommer man vara tvungen att blippa sig in överallt,säkert i flerbostadshus med. Så att staten ser exakt var alla är hela tiden för då kommer du inte kunna gå ut utan mobilen. Och det kommer inte vara ett vaccinpass utan ett person pass. Vaccinpass är bara till för att vänja fårskocken att blippa sig in på olika ställen.

Men det är ju så majoriteten verkar vilja ha det med tanke på alla vaccinpass förespråkare i den här tråden.

Jag är vaccinerad men inser man inte att vaccinpass egentligen är övervakningspass så kanske man behöver övervakas dygnet runt.
Citera
2021-11-17, 20:50
Medlem
Är inte vaccinet ett stort misstag? Jag menar du blir inte immun och nu är det paradoxalt nog ett falsk tilltro att man "kommer lindrigt undan". Jag menar packa inte in folk i evenemang och sen säg att det är "safe" för att folk har visat upp vaccinpasset, den HJÄLPER INTE FÖR FOLK ÄR EJ I IMMUNA! Är inte detta som har skapat det största problemet? Kom nu inte med snacket att man får en lindrig förkylning, det där går ingen på längre.
Citera
2021-11-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pengarnaforsvann
Läser på Twitter att journos på PK hade frågat om:
Kommer det funka att visa upp negativt pcr-test? "Nej"
Hur blir det för de som av olika / religösa skäl inte "kan" ta vaxxet? "De kommer då få intyg på detta"

Undrar således - vilka är skälen och vilken gud behöver jag börja tro på för att få det här intyget?

Såg hela pressen.. ingen frågade detta och det togs ej upp från podiet. Sluta sprida fake news.
Citera
2021-11-17, 20:51
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Detta kanske låter lite udda!

Men jag har inget emot detta pass, men det skall jävlar inte vara staten som inför det
det skall väl vara företagsledarna som skall bestämma vilka slags kunder dom vill ha!
men idag har vi bara fjantiga ryggradslösa ledare som är sönderavlade med genus och mångfald

Vi har idag ingen som vågar ta beslut i detta jävla land, hitta någon företagare som är beredd på att gå till domstol för sin rätt att bestämma själv vilka den vill göra affärer med

för strax över 100 år sedan hade vi företagare som verkligen slogs emot regering för att kunna uppfinna sina saker

Staten är skyldiga att skydda folket och förhindra att spridningen av detta skadliga virus.
Det ska inte ligga på ett vinstdrivande företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in