2021-11-17, 20:14
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southstone
– Att kunna använda vaccinationsbevis är något regeringen har förberett länge. Ni har tidigare hört mig tala om vaccinationsbevis som en "plan B". Nu är det läget här, säger kulturminister Amanda Lind (MP enligt SVT Nyheter.

”Som vaccinationsbevis används de Covidbevis som visar att man är vaccinerad och som utfärdas av E-hälsomyndigheten.”

Så vaccinerade turister,besökare,utlands Svenskar ska inte kunna gå på evenemang. Bra plan era inkompetenta politiker as.
Plan B för vad? Viruset, det där som är så farligt att man måste testa sig för att se om man överhuvudtaget varit sjuk, har låg spridning just nu. Planen som används fungerar och det behövs inget alternativ just nu. Speciellt inte bevis på att man tagit ett vaccin som är så dåligt att man inte tål vara nära sådana som inte tagit det.
Citera
2021-11-17, 20:14
Medlem
arcsins avatar
Rätt oväntat, måste jag säga. Jag trodde inte Sverige skulle införa vaccinpass. Vi får se hur det fungerar i praktiken, och hur länge det varar.

Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Men om det verkligen var så att alla världens länder i konspiration med i princip alla världens läkare försöker lura i befolkningen en dödsdos med fejkvaccin (mot ett virus som inte finns) med start i Israel av alla länder... Då måste man väl även göra bedömningen att vi alla körda oavsett.

Vad ska du ens göra mot en sådan konspiration som vill mörda alla? Tror du att de låter dig komma undan bara för att du 'inte vill vaccinera dig'?
Ja, det blir jävligt konstigt ju mer man tänker på det. Samma människor som påstår att vaccinen dödar, är de som påstår att judar styr världen. Skulle judarna verkligen börja sitt globala folkmord i Israel?
Citera
2021-11-17, 20:15
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Skitbra! bara vänta på vaccinpass för att ens få vistas ute överhuvudtaget det vore det bästa för att få alla med foliehatt som är ovaccinerade att dö ut långsamt samt om dom ens kommer in för sjukvård skall den betalas i förskott med egna pengar!

Helt rätt! Äntligen har vi tagit ett första steg mot ett friare samhälle där vi inte längre behöver frukta viruset. De som fortfarande vägrar behöver mötas med kraftfulla sanktioner. Samhället ska inte acceptera deras beslut. I mina ögon är de ovaccinerade kriminella.
Citera
2021-11-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedster
Skitbra! bara vänta på vaccinpass för att ens få vistas ute överhuvudtaget det vore det bästa för att få alla med foliehatt som är ovaccinerade att dö ut långsamt samt om dom ens kommer in för sjukvård skall den betalas i förskott med egna pengar!

Precis som alla tjocka och rökare borde betala för sina dödliga åkommor dom drar på sig med osunt leverne eller hur?
Citera
2021-11-17, 20:17
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Överdödlighet på folk typ över 50. Oerhört stor överdödlighet på gamla pensionärer SOM LÅG INNE PÅ LÅNGVÅRDEN! -"Servicehus" kanske nyspråket är för där din mormor och farfar bor. Där var det överdödlighet. Själv är mina mor- och farföräldrar döda sedan länge, tyvärr. Men inte fan vill jag gå på konsert för att sedan "ha ihjäl" mina åldriga föräldrar.

Fundera på det. Om du alltså vill göra sådant själv... (Ha ihjäl morsan och/eller farsan etc. för du vill gå på konsert/match)

Observera lilla vännen, att man räknar på "överdödlighet", inte vanlig dödlighet som alltid finns hos oss.
(Dödligheten är alltid 100% bland alla som föds!)

Och exakt vad vill du säga mig med detta?
Citera
2021-11-17, 20:18
Medlem
Hem_bränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Ja min far som fyller 83 nu i januari hade viruset för något halvår sedan..
Han har inte tagit något vaccin och kommer sannolikt inte heller att göra det oavsett vad.
Han fick förmodligen viruset när han satt i caféet i spelbutiken vilket han gör varje dag året om... Han var krasslig i 5-6 dagar och beklagade sig över att kaffet och maten inte smakade något....
Sen stod han ute vid vedklyven och körde ved igen när dom dagarna hade gått... Och han var även och handlade mat på Ica Maxi under tiden han var sjuk.

Han försökte även besöka mig på jobbet, men då fick jag skicka hem honom igen...

Han har å andra sidan ingen tv och ingen dator och inte heller någon smart telefon så han hör ju inte så mycket av vad som händer i världen... Och jag gissar att han inte heller bryr sig.

Det är just det som är grejen, utan media så hade det inte funnits någon pandemi. För övrigt så verkar din farsa vara en riktig krutgubbe!
Citera
2021-11-17, 20:18
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Helt rätt! Äntligen har vi tagit ett första steg mot ett friare samhälle där vi inte längre behöver frukta viruset. De som fortfarande vägrar behöver mötas med kraftfulla sanktioner. Samhället ska inte acceptera deras beslut. I mina ögon är de ovaccinerade kriminella.

Du tar verkligen i från tårna. Ska vi inte kalla in nationella insatsstyrkan också?
Citera
2021-11-17, 20:19
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Borde inte detta bryta mot diskrimineringslagstiftningen?

Dels har vi personer som av religiösa skäl inte vaccinerat sig (diskriminering på grundval av religion).
Dels har vi personer som av hälsoskäl inte kan vaccinera sig (diskriminering på grundval av funktionsnedsättning).
Sen har vi de som inte haft möjlighet att vaccinera sig i Sverige, d.v.s. människor från andra länder. Kanske kan gå under diskriminering också?

De första två är dock solklar diskriminering. Så hur är de tänkt att denna åtgärd ska kringgå detta?

Gravida, könsdiskriminering?
Citera
2021-11-17, 20:20
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Covidfascisterna kan dra åt helvete, jag lever hellre utanför samhället än att umgås med får och fascister.

Oj, här är det separation som gäller ser jag.
Citera
2021-11-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pengarnaforsvann
Tror tyvärr att det är lite naivt. Mer troligt att det fortsatt kommer att beskyllas på de som inte jabbat sig för att dessa har "slingrat sig in" till allmänna sammankomster och att detta är anledningen till varför smittspridningen inte minskat (mest troligtvis ökat).

Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
De kommer inte ha några som helst problem med att skylla på de som inte blivit injicerade. Det är bara att titta på propagandan i andra länder där de haft hårdare lockdowns och vaxxpass. Lögnpressen kommer aldrig medge att sprutan är värdelös och fårskocken kommer aldrig ifrågasätta lögnpressen.

Ja, jag inser att det nog går att dölja, men i längden borde det så mer tvivel när sprutade får tala om för sin omgivning att de blivit sjuka ändå, och smittat omgivningen. Det borde också ge ett litet motstånd att ta 3.an, 4:an, 5:an.........kan vi hoppas att krampen kring den lilla förkylningsinfluensan är över till sommaren?

Egentligen är jag mer oroad över troliga långtids-effekter, där spikproteinernas framfart i cellerna är långt ifrån kartlagd i omfattning och ev. framtida skador/sjukdomar.......
Senast redigerad av Whyback 2021-11-17 kl. 20:25.
Citera
2021-11-17, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks

De som inget ont anandes tog vaccinerna och skadades för livet eller dog har man sympatier för.

När en som du skadas allvarligt eller dör så kommer jag le och sedan glömma att du en gång levde.
Citera
2021-11-17, 20:21
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Precis som alla tjocka och rökare borde betala för sina dödliga åkommor dom drar på sig med osunt leverne eller hur?

De tackar nej till ett vaccin som de får helt gratis. Här ställer samhället upp för dem, det är bara att tacka och ta emot. Men otacksamma som de är, så vägrar de, som en envisa åsnor. Då får man skylla sig själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in