Citat:
Ursprungligen postat av
SithMaster
Mitt inlägg ska inte ses som att jag tar ställning för någon sekt mer än den andra. Jag befinner mig långt ifrån "rörelsen" och uttalar mig endast teoretiskt. Men konstateras kan att ska DFS köpa tillbaka Sverige så kommer det inte att ske via medlemsdonationer. Ska man komma någonstans måste man öppna upp för boomers och aktörer med pengar.
De som tycker något annat kan fortsätta dela ut flygblad och se lyckliga ut, för det har ju funkat jvligt bra i femtio år.
Det handlar väl ej så mycket om att man måste öppna upp för specifikt boomers men att man måste kunna öppna upp för fler samtal, vigda sina referensramar en aning och vara beredda på att låta sig utmanas, samt utmana, de flera där ute som just nu rör om i grytan rejält. Det kan vara boomers, men även ungdomar, medelålders m.fl., även om jag själv ej upplever att boomers rör om i grytan särskilt mycket då dessa i allt för hög grad fortfarande är fast i auktoritetstänk (förutom i just det enda specifika ämnet de själva upptäckt fuffens i). Men må så vara då. Kanske kan dom lära oss något, kanske inte, men hur vet man det om man stänger dörren i förväg?
DFS sitter fast i sitt hus, vägrar diskutera med någon eftersom de tycks ha ett kriterium att man måste vara nationalist - eller i varje fall en uttalad nationalist och sätta nationalism i det främsta rummet vid varje givet tillfälle - om de ska få ut något av ett samtal, varför de begränsar sig rejält vilka de för samtal med. DFS/Svegot för inga intressanta samtal idag, det är en klubb för inbördes beundran där man samlas i ett hus några gånger om året och slår sig för bröstet hur nationalistiska man är och alla
borde vara lika nationalistiska som dem. Magnus Svammelman håller nog ett långt tal också där han nämner i var och varannan mening hur nationalistisk han är. Typ som han gjorde här alldeles nyligen:
https://twitter.com/SvegotMagnus/status/1461010989432856576
Man kan ej bete sig så här. Man måste förstå att det finns fler vägar in i dissidentrörelsen än att man först blir nationalist och att det inte är en linjär resa alla gånger. Många har t.o.m. varit dissidenter för en längre tid, utan att egentligen ha reflekterat så mycket kring just nationalism. Svammelman slår sig dock för bröstet och klagar på de som ej stod upp för friheten tidigare, men han tycks ej minnas att han är en del av en rörelse som spred panik, ropade på hårdare nedstängningar och mer inskränkningar på våra friheter och rättigheter för inte alls så länge sedan.
Man må tro man förstått hur världen fungerar, hur eliterna jobbar mot folken och vilka planer som finns i görningen mot oss, men ändå lyckades man landa så monumentalt fel i sin analys (och gör fortfarande i min mening) vad som sker och hur systemet fungerar. Varför hamnade de så fel? Eftersom de
vägrar diskutera och gör sig konstant lustiga över de som gjort andra, mer korrekta analyser, och med det stänger man dörren för att lära sig nya saker.
Education 4 Future gör ett bra jobb. Även jag har lite svårt för Tor men ger honom det att han faktiskt är ärlig med att han diskuterar med alla om i stort sett allting, må så vara vaccinmotståndare, virusförnekare, förintelserevisionister, nationalister, platt jordare o.s.v. Som sagt, bara för att man diskuterar med någon med en annan uppfattning så betyder inte det att man automatiskt håller med personen i fråga, men diskussionen kan vara intressant i vilket fall som helst just eftersom det är fler samtal vi är i behov av, inte av att sitta och lyssna på vad Dans svärfar sagt på senaste familjefesten.
Jag hade hoppats att Christoffer Dulny kunde vara en som rörde om i grytan i det nationella träsket rejält då jag uppfattade honom som mer öppen för fler diskussioner utan filter, men jag får ta tillbaka det jag tidigare sagt där och håller med "Skillnad" här på forumet att Chris ej är särskilt nyanserad ändock och ej vågar stöta sig med intoleranta personer inom den nationella sfären som enbart vill hålla diskussionerna kring nationalism.
De som idag är intressantast att lyssna på är nätverket kring E4F, Trollkarlstornet, Radio Cui Bono, Red Ice, Folkets Radio. Här finns både intressanta samtal med folk som faktiskt tycker annorlunda och många intressanta analyser i sin helhet.