2021-11-15, 19:56
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Här slängs det epitet, förlöjligas, svartmålas och idiotförklaras för att flytta fokus och kväsa kritik, utan att komma med några som helst sakargument. Låter som typisk vänstertaktik

Det verkar vara många som inte förstår att Flashback är ett diskussionsforum. Den som inte tål hettan får väl hålla sig utanför köket. Ämnet är DFS, inte 50 nyanser av nationell ideologi.
Dfs är en nationalistisk organisation och det är nationalism som denna forumdel behandlar. Vad du och dina gelikar sysslar med är inget annat än massa skvaller, medvetna feltolkningar och såklart lögn. INGEN normal människa kan hålla på med sådant utan att driva en motsatt agenda. Att ni sedan är så urbota korkade att ni tror ni gör någon stor gärning i att spamma sönder en tråd på Flashback är endast skrattretande. Vad som gör detta beteende än mer genomskinligt är hur ingen av er har något eget nationalistiskt engagemang att visa upp. Inga alternativa projekt, föreningar eller liknande. Inga egna poddar eller bloggar. 100% rent skärt annonymt trollande utan någon som helst nationalistisk förankring. Det är alltså detta du kallar "hetta".
Citera
2021-11-15, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Dfs är en nationalistisk organisation och det är nationalism som denna forumdel behandlar. Vad du och dina gelikar sysslar med är inget annat än massa skvaller, medvetna feltolkningar och såklart lögn. INGEN normal människa kan hålla på med sådant utan att driva en motsatt agenda. Att ni sedan är så urbota korkade att ni tror ni gör någon stor gärning i att spamma sönder en tråd på Flashback är endast skrattretande. Vad som gör detta beteende än mer genomskinligt är hur ingen av er har något eget nationalistiskt engagemang att visa upp. Inga alternativa projekt, föreningar eller liknande. Inga egna poddar eller bloggar. 100% rent skärt annonymt trollande utan någon som helst nationalistisk förankring. Det är alltså detta du kallar "hetta".
Tillför tråden något du anser vara av intresse då.

Det kan inte bara vara du och Dan i tråden som inte är vänstertroll som jobbar för Expo. Alla är kritiska mot dem. Gamla lyssnare, gamla medlemmar, personer som har följt dem i många år och varit aktiva i alla deras grupper och forum. Folk som varit på deras fester. Alla.

Förklara gärna vad du har för koppling till DfS med tanke på att det enda du gör här är att sköta deras damage control.

Vad tog du med dig från det senaste avsnittet? Kul att de skaffade fiber? Någon åsikt om Dans svärfarsa kanske?
Citera
2021-11-16, 07:13
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Vad tog du med dig från det senaste avsnittet?

Jag tog med mig ett konstaterande från Magnus att inte ens de vita krigsveteranerna var redo att ta till vapen när de svarta tog över styret av Sydafrika. Vilket direkt för min undran till hur man överhuvudtaget kan tro att en modern svensk man skulle vara villig att offra sitt liv för något högre än sig själv. Av tonen att döma lät det som att Magnus minsann hade stått med svärdet i hand och blivit förvandlad till köttslamsor av den högteknologiska globalistarmèn. Tillåt mig tvivla.

Har jag förstått detta rätt? Att vid kris kan man inte komma till medlemshuset i vilken den förening man är medlem i och få hjälp, t ex en burk ärtsoppa. För så fungerar det tydligen inte. Utan man ska istället redan byggt upp sitt eget mannaförbund. Varför ska man då vara medlem i Dfs och skänka bort sina pengar som istället hade kunna gå till att bygga upp ett eget proviantförråd?

Inte att förglömma att vid pandemins början var Dfs ivriga och aggressiva förespråkare av lockdowns och drakoniska indragningar av frihet.

Sådär, sluttrollat för idag.
Citera
2021-11-16, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Jag tog med mig ett konstaterande från Magnus att inte ens de vita krigsveteranerna var redo att ta till vapen när de svarta tog över styret av Sydafrika. Vilket direkt för min undran till hur man överhuvudtaget kan tro att en modern svensk man skulle vara villig att offra sitt liv för något högre än sig själv. Av tonen att döma lät det som att Magnus minsann hade stått med svärdet i hand och blivit förvandlad till köttslamsor av den högteknologiska globalistarmèn. Tillåt mig tvivla.

Har jag förstått detta rätt? Att vid kris kan man inte komma till medlemshuset i vilken den förening man är medlem i och få hjälp, t ex en burk ärtsoppa. För så fungerar det tydligen inte. Utan man ska istället redan byggt upp sitt eget mannaförbund. Varför ska man då vara medlem i Dfs och skänka bort sina pengar som istället hade kunna gå till att bygga upp ett eget proviantförråd?

Inte att förglömma att vid pandemins början var Dfs ivriga och aggressiva förespråkare av lockdowns och drakoniska indragningar av frihet.

Sådär, sluttrollat för idag.
AWB måste ha dolt de här elitsoldaterna väldigt väl, för när man tittar på gamla klipp från tiden är det allt som oftast överviktiga män i medelåldern som tycker det är coolt med vapen. Samma typer som vi ser i amerikanska miliser och svenska hemvärnsföreningar. Och om vi antar att de var i toppform, hur skulle de utkämpa ett krig? Sydafrika var en kärnvapenmakt misstänker man väl, även om jag aldrig tror det blev offentligt. På 80/90-talet var de inte ett u-land som idag, så att för ett lands armé är det inte speciellt svårt att slå ut ett gäng hobbysoldater om man dessutom har opinionen emot dem. Vad skulle AWB sätta emot stridsvagnar och bombflyg? Det räcker med att gå över gränsen till Rhodesia för att se hur det gick för de afrikanska rebellerna som slogs mot den rhodesiska armén. Magnus lever i en fantasivärld. Mentalt är han fortfarande 16 år gammal.

Korrekt! Du är välkommen att ge dem dina pengar och arbetskraft (om du har en professionell utbildning, så att din gratis arbetskraft gärna är värd 3-400 spänn i timmen, med undantag för drängjobbet som bara kräver att du inte drägglar på golvet när du hämtar Svenskarnas morgontidning, eller går ut med Svenskarnas sopor). Någon hjälp från deras sida ska du inte vänta dig. Sa jag att du även får ge dem ospecificerad "hjälp" att fixa körkort?

Ja, de är sanna analytiker.
Citera
2021-11-16, 12:26
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad

Att diskutera med en fanatiker är dömt att misslyckas. Du kan ju ställa dig med feministerna och bolsjevikerna och skrika dig hes för att tysta kritiken. Diskussionen fortsätter utan dig.
Citera
2021-11-17, 20:01
Medlem
-Hengpung-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Mitt inlägg ska inte ses som att jag tar ställning för någon sekt mer än den andra. Jag befinner mig långt ifrån "rörelsen" och uttalar mig endast teoretiskt. Men konstateras kan att ska DFS köpa tillbaka Sverige så kommer det inte att ske via medlemsdonationer. Ska man komma någonstans måste man öppna upp för boomers och aktörer med pengar.
De som tycker något annat kan fortsätta dela ut flygblad och se lyckliga ut, för det har ju funkat jvligt bra i femtio år.

Det handlar väl ej så mycket om att man måste öppna upp för specifikt boomers men att man måste kunna öppna upp för fler samtal, vigda sina referensramar en aning och vara beredda på att låta sig utmanas, samt utmana, de flera där ute som just nu rör om i grytan rejält. Det kan vara boomers, men även ungdomar, medelålders m.fl., även om jag själv ej upplever att boomers rör om i grytan särskilt mycket då dessa i allt för hög grad fortfarande är fast i auktoritetstänk (förutom i just det enda specifika ämnet de själva upptäckt fuffens i). Men må så vara då. Kanske kan dom lära oss något, kanske inte, men hur vet man det om man stänger dörren i förväg?

DFS sitter fast i sitt hus, vägrar diskutera med någon eftersom de tycks ha ett kriterium att man måste vara nationalist - eller i varje fall en uttalad nationalist och sätta nationalism i det främsta rummet vid varje givet tillfälle - om de ska få ut något av ett samtal, varför de begränsar sig rejält vilka de för samtal med. DFS/Svegot för inga intressanta samtal idag, det är en klubb för inbördes beundran där man samlas i ett hus några gånger om året och slår sig för bröstet hur nationalistiska man är och alla borde vara lika nationalistiska som dem. Magnus Svammelman håller nog ett långt tal också där han nämner i var och varannan mening hur nationalistisk han är. Typ som han gjorde här alldeles nyligen:

https://twitter.com/SvegotMagnus/status/1461010989432856576

Man kan ej bete sig så här. Man måste förstå att det finns fler vägar in i dissidentrörelsen än att man först blir nationalist och att det inte är en linjär resa alla gånger. Många har t.o.m. varit dissidenter för en längre tid, utan att egentligen ha reflekterat så mycket kring just nationalism. Svammelman slår sig dock för bröstet och klagar på de som ej stod upp för friheten tidigare, men han tycks ej minnas att han är en del av en rörelse som spred panik, ropade på hårdare nedstängningar och mer inskränkningar på våra friheter och rättigheter för inte alls så länge sedan.

Man må tro man förstått hur världen fungerar, hur eliterna jobbar mot folken och vilka planer som finns i görningen mot oss, men ändå lyckades man landa så monumentalt fel i sin analys (och gör fortfarande i min mening) vad som sker och hur systemet fungerar. Varför hamnade de så fel? Eftersom de vägrar diskutera och gör sig konstant lustiga över de som gjort andra, mer korrekta analyser, och med det stänger man dörren för att lära sig nya saker.

Education 4 Future gör ett bra jobb. Även jag har lite svårt för Tor men ger honom det att han faktiskt är ärlig med att han diskuterar med alla om i stort sett allting, må så vara vaccinmotståndare, virusförnekare, förintelserevisionister, nationalister, platt jordare o.s.v. Som sagt, bara för att man diskuterar med någon med en annan uppfattning så betyder inte det att man automatiskt håller med personen i fråga, men diskussionen kan vara intressant i vilket fall som helst just eftersom det är fler samtal vi är i behov av, inte av att sitta och lyssna på vad Dans svärfar sagt på senaste familjefesten.

Jag hade hoppats att Christoffer Dulny kunde vara en som rörde om i grytan i det nationella träsket rejält då jag uppfattade honom som mer öppen för fler diskussioner utan filter, men jag får ta tillbaka det jag tidigare sagt där och håller med "Skillnad" här på forumet att Chris ej är särskilt nyanserad ändock och ej vågar stöta sig med intoleranta personer inom den nationella sfären som enbart vill hålla diskussionerna kring nationalism.

De som idag är intressantast att lyssna på är nätverket kring E4F, Trollkarlstornet, Radio Cui Bono, Red Ice, Folkets Radio. Här finns både intressanta samtal med folk som faktiskt tycker annorlunda och många intressanta analyser i sin helhet.
Senast redigerad av -Hengpung- 2021-11-17 kl. 20:16.
Citera
2021-11-18, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Det handlar väl ej så mycket om att man måste öppna upp för specifikt boomers men att man måste kunna öppna upp för fler samtal, vigda sina referensramar en aning och vara beredda på att låta sig utmanas, samt utmana, de flera där ute som just nu rör om i grytan rejält. Det kan vara boomers, men även ungdomar, medelålders m.fl., även om jag själv ej upplever att boomers rör om i grytan särskilt mycket då dessa i allt för hög grad fortfarande är fast i auktoritetstänk (förutom i just det enda specifika ämnet de själva upptäckt fuffens i). Men må så vara då. Kanske kan dom lära oss något, kanske inte, men hur vet man det om man stänger dörren i förväg?

DFS sitter fast i sitt hus, vägrar diskutera med någon eftersom de tycks ha ett kriterium att man måste vara nationalist - eller i varje fall en uttalad nationalist och sätta nationalism i det främsta rummet vid varje givet tillfälle - om de ska få ut något av ett samtal, varför de begränsar sig rejält vilka de för samtal med. DFS/Svegot för inga intressanta samtal idag, det är en klubb för inbördes beundran där man samlas i ett hus några gånger om året och slår sig för bröstet hur nationalistiska man är och alla borde vara lika nationalistiska som dem. Magnus Svammelman håller nog ett långt tal också där han nämner i var och varannan mening hur nationalistisk han är. Typ som han gjorde här alldeles nyligen:

Man kan ej bete sig så här. Man måste förstå att det finns fler vägar in i dissidentrörelsen än att man först blir nationalist och att det inte är en linjär resa alla gånger. Många har t.o.m. varit dissidenter för en längre tid, utan att egentligen ha reflekterat så mycket kring just nationalism. Svammelman slår sig dock för bröstet och klagar på de som ej stod upp för friheten tidigare, men han tycks ej minnas att han är en del av en rörelse som spred panik, ropade på hårdare nedstängningar och mer inskränkningar på våra friheter och rättigheter för inte alls så länge sedan.

Man må tro man förstått hur världen fungerar, hur eliterna jobbar mot folken och vilka planer som finns i görningen mot oss, men ändå lyckades man landa så monumentalt fel i sin analys (och gör fortfarande i min mening) vad som sker och hur systemet fungerar. Varför hamnade de så fel? Eftersom de vägrar diskutera och gör sig konstant lustiga över de som gjort andra, mer korrekta analyser, och med det stänger man dörren för att lära sig nya saker.

Education 4 Future gör ett bra jobb. Även jag har lite svårt för Tor men ger honom det att han faktiskt är ärlig med att han diskuterar med alla om i stort sett allting, må så vara vaccinmotståndare, virusförnekare, förintelserevisionister, nationalister, platt jordare o.s.v. Som sagt, bara för att man diskuterar med någon med en annan uppfattning så betyder inte det att man automatiskt håller med personen i fråga, men diskussionen kan vara intressant i vilket fall som helst just eftersom det är fler samtal vi är i behov av, inte av att sitta och lyssna på vad Dans svärfar sagt på senaste familjefesten.

Jag hade hoppats att Christoffer Dulny kunde vara en som rörde om i grytan i det nationella träsket rejält då jag uppfattade honom som mer öppen för fler diskussioner utan filter, men jag får ta tillbaka det jag tidigare sagt där och håller med "Skillnad" här på forumet att Chris ej är särskilt nyanserad ändock och ej vågar stöta sig med intoleranta personer inom den nationella sfären som enbart vill hålla diskussionerna kring nationalism.

De som idag är intressantast att lyssna på är nätverket kring E4F, Trollkarlstornet, Radio Cui Bono, Red Ice, Folkets Radio. Här finns både intressanta samtal med folk som faktiskt tycker annorlunda och många intressanta analyser i sin helhet.

Tor är ett kvinnomisshandlare svin och en psykopat.
Citera
2021-11-18, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-

Visst kan det vara kul med en viss mångfald i åsikter och uppfattningar, men vad är E4F:s slutmål? Ska de bara ha en kakofoni av olika, mer eller mindre extrema, åsikter och uppfattningar, som på något vis ska rädda Sverige?

Visst kan det vara kul att samla ett gäng fysiker och matematiker i ett rum och låta dem prata, men du kommen inte till Månen om du inte sätter dem i arbete på något vis. Risken i det här fallet när man börjar blanda in massa knäppgökar som tror att 5G kommer styra mikrorobotar i vaccinet från sin bas i den ihåliga Jorden, är att man bara börjar späda alla nyttiga samtal med ren dårskap. Rent socialdynamiskt har knäppgökar en förmåga att binda folk till sig och få pondus inom gruppen och helt plötsligt har man gått ifrån ett nödvändigt ifrågasättande av makten till en sekt styrd av en Jim Jones eller en Charles Manson.

Så det intressanta är ju vad slutmåler är och hur vägen dit är tänkt att se ut. DfS ska köpa svenska hus tills de har makten. Det verkare vara seriöst till en början, men sen har vi klart och tydligt sett hur taffligt det har förvaltats. NMR ska ha någon sort väpnad revolution utan vapen och våld, så de är ju inte mer verklighetsförankrade. AfS skulle gå den traditionella, politiska vägen. Och det är så ställningarna ser ut idag.

Beträffande Dulny, så vet jag inte vad du hade väntat dig. Det är bara en genuint sorglig snubbe med enorma klass och bildningskomplex som blev helt vilsen i livet efter att han sparkades ut ur SD. Han har en del likheter med Conrad. Runt 40 år, inget jobb, ingen karriär, alla år i SD och på juristprogrammet bortkastat, ingen familj. Nu driver han runt i östeuropa på sparade pengar och spelar dataspel på fritiden. Det är nog en situation en person aldrig vill hamna i. Memer kan vara roliga och fyndiga, men att göra det till sin livsgärning att göra memer och dela dem på internet kan inte vara speciellt meningsfullt liv. Han är dessutom för extrem och vulgär för att något parti, eller organisation skulle samtala med honom. Mellan skål och vägg skrattar alla åt judeskämt och negerskämt, men det är inget man går ut i det offentliga med. Jag är faktiskt lite förvånad över att Erik Berglund har gjort enstaka program med Dulny, även om de är gamla bekanta. Förvisso har väl inte Berglund något speciellt för sig, han heller sen AfS lades på is för tre år sen.
Citera
2021-11-20, 11:52
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Tillför tråden något du anser vara av intresse då.

Det kan inte bara vara du och Dan i tråden som inte är vänstertroll som jobbar för Expo. Alla är kritiska mot dem. Gamla lyssnare, gamla medlemmar, personer som har följt dem i många år och varit aktiva i alla deras grupper och forum. Folk som varit på deras fester. Alla.

Förklara gärna vad du har för koppling till DfS med tanke på att det enda du gör här är att sköta deras damage control.

Vad tog du med dig från det senaste avsnittet? Kul att de skaffade fiber? Någon åsikt om Dans svärfarsa kanske?
Du kan läsa några av mina senaste inlägg i tråden när jag diskuterade omkring det positiva med en förening som DfS och hur den kan hjälpa till att bygga broar, sprida information och vidare stärka svensk självmedvetenhet.

Jag försvarar ingen person urskillningslöst utan mest DfS som nationalistisk förening. Presic som jag som frihetlig nationalist skulle försvara vilken annan nationalistisk organisation/förening som verkar positivt för nationalistiska ändamål.

Eftersom en majoritet av dessa (påstådda) kritiska f.d medlemmar och lyssnare inte kan skilja på sak och person förtjänar de naturligtvis inte tas på allvar. Precis som i alla andra sammanhang där olika målsättningar och prioriteringar råder så är det naturligt att en del blir besvikna om inte just de får som de vill. Inget konstigt alls och definitivt inget att älta om år efter år.

Du skall fullkomligt skita i om jag är eller inte är medlem i DfS.

Damage controll, hahaha. Snacka om att blåsa upp massa faktalöst skvaller

Du vet att du skriver i en tråd om DfS och inte i tråden om Svegot, va?
Senast redigerad av skillnad 2021-11-20 kl. 12:01.
Citera
2021-11-20, 12:00
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Att diskutera med en fanatiker är dömt att misslyckas. Du kan ju ställa dig med feministerna och bolsjevikerna och skrika dig hes för att tysta kritiken. Diskussionen fortsätter utan dig.
Fanatiker för att jag utan ansträngning avslöjar massa fantasifullt skvaller. Jo, jag förstår mycket väl varför du är rädd för att föra en seriös diskussion och svara på motargument.
Citera
2021-11-20, 17:41
Medlem
Kan någon mod förklara varför just den här tråden är pinnad?
Citera
2021-11-24, 08:52
Medlem
Varför har Björns sambo flyttat in hos Conrad?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in