Citat:
Finns det någon som kan förklara vad Esbjörn ska ha huset till? Han har inte förmågan nog att ta hand om det och huset står uppenbarligen och förfaller. De som försvarar Esbjörns rätt att "ångra" försäljningen borde kunna förklara vad som är så bra med att han har huset kvar istället för att någon yngre familj tar hand om det och renoverar upp huset så att det blir beboeligt.
Esbjörns stora problem är att han inte har egna barn. Om jag skulle bli som Esbjörn när jag blir gammal så förutsätter jag att min son förklarar för mig hur idiotiskt det vore att behålla ett hus som jag inte klarar av att ta hand om och att det är bättre att någon ny familj tar över istället. Tack och lov har jag en son som är pragmatisk och utan tvekan skulle säga vad han tycker. Sälj skiten om du inte klarar av att ta hand om det.
Esbjörns stora problem är att han inte har egna barn. Om jag skulle bli som Esbjörn när jag blir gammal så förutsätter jag att min son förklarar för mig hur idiotiskt det vore att behålla ett hus som jag inte klarar av att ta hand om och att det är bättre att någon ny familj tar över istället. Tack och lov har jag en son som är pragmatisk och utan tvekan skulle säga vad han tycker. Sälj skiten om du inte klarar av att ta hand om det.
Han har haft fastigheten som något slags förråd, tillsammans med de hyrda förråd han har/har haft. Uppenbarligen gillar han ett positivt inflöde på ägodelar i en takt som hans byggnader inte kan svälja. Men jag är en fan av att var och en lever sitt liv som de vill, så länge det inte är olagligt eller drabbar tredje man. Om Esbjörn ville fylla alla tillgängliga kubikmetrar med ägodelar och låta byggnaderna förfalla, så ser jag inget fel i det.
Som barn till ett par föräldrar som är skräpsamlare i högsta divisionen, så har jag insett för länge sedan att det är totalt omöjligt att få någon att ändra uppfattning, som inte vill ändra uppfattning. Det enda man kan göra som anhörig, är att acceptera situationen och välja en annan väg själv. Den dagen föräldrarna lägger näsan i vädret, lär vi syskon få många veckors upprensningsjobb på halsen, men den dagen, den sorgen. Lättare då, än nu.

. Nåja, de har ju till nästa fredag på sig att göra en ny läkarundersökning av Esbjörn och ta fram läkarintyg på att han är att jämställa med en viljelös grönsak. Ännu en gång visar det att Esbjörn omger sig av oseriösa juridiska ombud vars enda intressen är att pungslå honom på pengar.