2021-11-17, 18:14
Medlem
Ingen kan väl vara förvånad att detta kommer.
Det kan bli än värre för ovaccinerade,som ju lär fortsätta med att vara gravt överrepresenterade bland IVA fallen.
Facit finns redan i Österrike bland annat.
Antingen detta eller restriktioner från 2020 för hela allmänheten.
Det är naturligtvis självklart att den lilla minoriteten ovaccinerade kommer att få stryka på foten hela vägen fram till Maj..då ju smittan avtar av rent naturliga orsaker.

Ingen som tvingar någon att vaccinera sig för det.Olika saker händer olika människor hela tiden i alla samhällen.
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Tydligen inte i det här degenererade skräpsamhället. Nu skall vi tydligen tvingas teckna abonnemang på vårt eget immunförsvar hos Pfizer. Detta är sannolikt bara första steget mot ett totalt övervakningssamhälle. Personligen sätter jag mitt sista hopp till att nysvenskarna sätter igång med att protestera högljutt, eftersom majoriteten av ursprungssvenskarna tydligen är på tok för korkade för att förstå vad som håller på att hända.
+1
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Japp nu kom den.
Nu ska även vaccinerade testa sig. Varför? Jo för att vaccinet inte fungerar på långa vägar så väl som man hävdar.
Först sa man att en dos skulle räcka, sen kom man på att man kanske måste ta en dos till.
Nu är vi inne på tredje dosen som de nu delar ut i panik. Fjärde dosen kommer garanterat till sommaren.
Hur många verkningslösa doser ska vi ta?

Vi börjar bli för många människor på vår planet så naturen gör vad den kan för att gallra.
Tro mig, inom en överskådlig framtid så kommer det att komma värre pandemier än Covid
Det är inte mycket vi kan göra åt det förutom att sluta överbefolka jorden.

Haha menar du alltså att en influensa med en dödlighet på 0,1% är naturens sätt att börja gallra, ge dej nu va..
Citera
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Du listar saker och ting som du tar för givet borde vara förbjudet, men som inte borde vara det. Kasst argument således. Statens makt över oss individer är varken legitim eller någon naturlag som du försöker göra gällande.

Många länder har liknande regleringar och lagar. Så det är nog att anse som hyfsat ”legitimt”, att staten reglerar ett samhälle, för invånarnas säkerhet. Befolkningen har ju gått med på det. Således, legitimt. Legitimt betyder inte att just du personligen godkänner det, utan att befolkningen som helhet godkänner det.
Citera
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Staten begränsar din frihet att köra bil så länge du inte har körkort, med. Begränsar din frihet att inneha vapen så länge du inte har licens. Begränsar din frihet att stoppa narkotika i din eller andras kroppar, när du får ett infall.

Grow up, för fan.

Att leva i ett samhälle är att människor hjälper till att ta ansvar för varandras säkerhet, när det behövs, helt enkelt. På samhällsnivå.

Väldigt många barnrumpor, här i tråden,
så detta är inte riktat enbart till dig…. Finns många som ylar liknande: ”Pappa staten är dum! För jag får inte göra precis vad jag vill, när jag vill”… 🤣
Y

Jävla bra inlägg.
Citera
2021-11-17, 18:15
Medlem
Hoaxwatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
FHM är är säkerhetsrisk för samhället med falsk all information som kommer därifrån.

Håller med!

Gäller andra myndigheter runtom i världen också som WHO, CIA, etc etc
Citera
2021-11-17, 18:15
Medlem
Kajahs avatar
Jag undrar vilken frihet som kommer inskränkas på härnäst? Jag blir mer och mer bekymrad över framtiden. 1984 känns allt mer och mer som verklighet.
Citera
2021-11-17, 18:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Notera att föra några veckor sedan började antal vaccinerade bli fler än ovaccinerade på IVA, så kunde det ju naturligtvis inte se ut. Lösning? vi slutar testa vaccinerade! briljant

Sedan när smittan ändå börjar "skena" för att vaccinskydden minskat så är det ju perfekt att införa dessa långtgående frihetsingrepp med ökad makt till staten, samt även dessutom att skylla detta helt på ovaccinerade. Briljant igen

Ja det är konstigt, det håller jag med om. Nu då majoriteten är vaccinerade så borde ju situationen var betydligt bättre än typ för ett år sedan, men tydligen inte. Blir mest förbannad.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Vad fåren inte förstår är att det här bara är första steget i en längre process.
Covidpass kommer bli Carbonpass, eller kanske Koldioxidpass på svenska, vi får se.
Därför kändes det extra symboliskt att en miljöpartist med dreadlocks fick introducera passen.

Det blir säkert ransoneringskort på koldioxidutsläpp. Man får en viss tilldelning av bensin eller diesel kanske kött och fisk för att förhindra utfiskning.

När planeten blir mer och mer överbefolkad måste man ransonera för att det ska räcka till alla. Går inte all leva som om vi vore 1 miljard när vi snart är 10 miljarder.

Fåren får anpassa sig med bufflarna som gör som de vill blir skjutna. Alltså i en inte alltför avlägsen framtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Såhär går det när lågbegåvade vuxenbebisar som är rädda för ett nålstick tillåts påverka säkerheten för en hel befolkning.
Jag kan inte riktigt bedöma om du spelar dum eller inte, men det här handlar om bra mycket mer än bara ett ynkligt litet nålstick i armen. Om du inte har begripit detta än så är du nog i princip bortom all räddning, tyvärr. Njut av dina påfyllnadsdoser. En vacker dag så kanske du vaknar upp också.
Citera
2021-11-17, 18:17
Medlem
Sunisgods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Samarbete och att vi hjälps åt i flocken är det som gjort människan som art så framgångsrik. Inte idioter som kör sitt eget race . De var kringstrykande individer i historiskt. Nu får de inte gå på nöjesetablissemang och blir kränkta 😅

Precis, som exempel på sådana där idioter som kör sitt eget race kan nämnas, Alfred Nobel, Steve Jobs, Elon Musk, Albert Einstein, Isak Newton....
Citera
2021-11-17, 18:17
Medlem
Joeybananass avatar
Eftersom det lilla små fega jävlarna som är vaxxade är rädda för att bli smittade får man inte arbeta längre.

Tack ska ni ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in