2021-11-17, 17:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
"Så eftersom hon sedermera blev mördad så får man inte ha några åsikter om hur hon levde sitt liv?"

Du är hal som en ål...

Du kan ha vilka åsikter du vill om L och hur hon levde sitt liv
men skyll inte på omtanke om andra när du sedan delar med dig
av dina DELVIS groteska/störda beskrivningar.

Du är mycket naiv om du tror att du via de beskrivningarna kan "hjälpa" andra att få upp ögonen....
Nu är nog sanningen snarare att det endast är en ursäkt för att få spy upp en massa galla över en död kvinna.

Ohyggligt.

Jag vet ju själv varför jag skriver här. Jag tycker att pastor Lena var ett mycket dåligt föredöme. Dels för andra kristna som hon som pastor skulle leda. Och dessutom för de som inte är kristna än som hon kunde ha visat ett alternativt kristet sätt att leva för. Istället gjorde hon tvärtom; sänkte sig lägre än många som inte är kristna någonsin skulle kunna tänka sig att göra.

Jag vägrar försvara det beteendet. Det ledde till hennes död. Och så mycket lidande för HD och alla barnen.
Citera
2021-11-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds

Det där stämmer fint in på Stefan.
Stampa bäbis (ThD) är lite svart och vitt och väldigt annorlunda.

Typiska drag för Stefan Davidsson den notoriske lögnaren.
Hanna är där som en indikation på att något inte riktigt står rätt till..

■ 1: ) Har det varit medicin stölder på USÖ ?

■ 2: ) Jag tror är Hanna är drivande.. självklart gissningsvis.

■ Nej, det har inte tidigare förekommit några medicinala stölder hos USÖ.

■ 2: ) Du kanske menade: Att du tror Att H*nna Davidss*n Var den drivande ?

Fråga: Vad är det som fått dig att gissningsvis tro att H*nna Davidss*n var den drivande ?

Mvh/JM.
Citera
2021-11-17, 17:55
Medlem
Citat:

Har det varit medicin stölder på USÖ ?
Jag tror är Hanna är drivande.. självklart gissningsvis.

Tycker du det? Kan inte se något hos SD som indikerar EP/Borderline. Snarare något neuropsykiatriskt typ ADHD/ADD/i Autismspektrat. Inte ovanligt att såna som han även är störda emotionellt = drag av psykopati och narcissism. De har svårt att ta till sig vad, varför och hur andra tänker och känner. Egentligen bryr de sig inte ett skit. Allt snurrar omkring hans egen navel.

Detta är ett jävligt stort ämne.

HD är däremot en individ som har kommit väldigt lindrigt undan i detta mordfall. När hon äntligen blev frisk från sin djupa depression så tog hon befälet och gav order, mer eller mindre synbart. Hon är hal som en ål.
Citera
2021-11-17, 18:17
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag vet ju själv varför jag skriver här. Jag tycker att pastor Lena var ett mycket dåligt föredöme. Dels för andra kristna som hon som pastor skulle leda. Och dessutom för de som inte är kristna än som hon kunde ha visat ett alternativt kristet sätt att leva för. Istället gjorde hon tvärtom; sänkte sig lägre än många som inte är kristna någonsin skulle kunna tänka sig att göra.

Jag vägrar försvara det beteendet. Det ledde till hennes död. Och så mycket lidande för HD och alla barnen.

Jaa, så varför drar du då upp "kortet" "jag vill förhindra/förebygga att andra drabbas"?
Du gömmer dig bakom olika förklaringar beroende på..

Ingen har bett dig att försvara L.s "beteende".
Bara att sansa dina ord/beskrivningar. Vara rimlig/realistisk.
Och även lite lite hänsynsfull...

Många har redan i tråden gett uttryck för att de anser att även L hade sina brister osv
och det kan man göra UTAN att smutsa ner.

Man kan tycka vad man vill om älskare/älskarinnor osv rent moraliskt/etiskt/medmänskligt
men att det I SIG är en ursäkt/förklaring för mord är: BS.

S var störd på något allvarligt vis och det var han som valde
att lösta problemet på det vis han gjorde.

Vi är många som under åren har visat sympati för H vad gäller S:s fleråriga svek.
Så alla fattar den biten!
(Behövs inga groteska/störda beskrivningar av L för att fatta det.)

Men där går också gränsen!!

Inget ursäktar det som sedan hände!
Citera
2021-11-17, 18:46
Medlem
Citat:

Har det varit medicin stölder på USÖ ?
Jag tror är Hanna är drivande.. självklart gissningsvis.

Ja, SD var totalt gränslös. Inte bara gällande bebisfilmen som är helt sanslös och visar rätt bra hur egotrippad han var.

Stämmer att det förekom medicinstölder på USÖ. Men om det har med HD att göra vet iaf inte jag.

HD verkar helt klart och tyst i bakgrunden.
Citera
2021-11-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Ja, SD var totalt gränslös. Inte bara gällande bebisfilmen som är helt sanslös och visar rätt bra hur egotrippad han var.

■ 1: ) Stämmer att det förekom medicinstölder på USÖ. Men om det har med HD att göra vet iaf inte jag.

HD verkar helt klart och tyst i bakgrunden.

■ Telediagnostisera eller Fjärrdiagnostisera, jag tror att det stavas Diagnostisera och inte Diagnosticera ?

Det är nog inte så lätt att fjärrdiagnostisera varken en mördad och avliden L*na Wesstr*m eller en självmördare som St*fan Davidss*n, inte heller när det gäller H*nna Davidss*n.

1: ) H*nna Davidss*n har inte stulit några medicinska preparat hos USÖ.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Telediagnostisera eller Fjärrdiagnostisera, jag tror att det stavas Diagnostisera och inte Diagnosticera ?

Det är nog inte så lätt att fjärrdiagnostisera varken en mördad och avliden L*na Wesstr*m eller en självmördare som St*fan Davidss*n, inte heller när det gäller H*nna Davidss*n.

1: ) H*nna Davidss*n har inte stulit några medicinska preparat hos USÖ.

Mvh/JM.

Det är just vad jag skriver - har ingen aning om det är HD eller någon annan på avdelningen som har stulit mediciner!!! Däremot har det förekommit stölder där.

Att det inte är lätt (eller lämpligt) att sätta fjärrdiagnoser på folk - det skriver jag också. Försöker du få det att låta som något annat?

Vi alla har rätt att ha vilka frågeställningar vi vill i den här tråden. Det har ju du också. Allt här (förutom FUP) är våra spekulationer.
Citera
2021-11-17, 21:42
Medlem
Citat:

Jaa, eller så menade Sloppy precis det som skrevs...

■ 1: ) "Inget ont som har något gott med sig.."

Eftersom H nu flyttade tillbaka, menar jag.
Tolkningsfråga.

■ 1: ) Inget ont, har❗något gott med sig.

Tvärtemot ovan skrivet: Det finns inget ont, som inte❗har något gott med sig.

■ St*fan Davidss*n levde under många år tillsammans med H*nna Axelss*n/Davidss*n, dom var sammanboende under några års tid och år 2008 blev dom make och maka.

■ St*fan Davidss*n inledde en otrohetsaffär tillsammans med L*na Wesstr*m vilken sägs att pågått under 6 års
tid ?

■ St*fan Davidss*n ljög och manipulerade sin maka H*nna Davidss*n, detta resulterade så småningom i att H*nna Davidss*n blev emotionellt och mentalt imploderad.

■ H*nna Davidss*n komprimerade sina känslor för att visa mental styrka och tålighet, hon var gift med St*fan Davidss*n, de hade ett hus tillsammans, de delade ett liv tillsammans och mycket mer därtill.

■ H*nna Davidss*n hade under en lång tid i sitt liv och tillsammans med St*fan Davidss*n fått utstå ren falskhet från makens sida, och hon kände sig helt enkelt tvingad i den livssituationen som hon då befann sig i ... och, som hon då valde❗att leva i .. att vara mentalt stark.

■ Vad H*nna Davidss*n inte förstod var, att en människa vilken tillåter sig att bli emotionellt och mentalt imploderad inte kan, inte klarar ut av att komprimera sådana känslor under hur lång tid som helst, därför, att förr eller senare kommer den mentala explosionen till att bli ett faktum och detta sker i slutändan oavsett vad.

■ Strax före ? ... eller någon gång under Måndagen den 14 Maj 2018 blev H*nna Davidss*n:s mentala explosion ett faktum.

■ L*na Wesstr*m var H*nna Davidss*n:s absoluta rival vilket hade pågått under många års tid, H*nna Davidss*n hade lyckats med, att under en lång tid komprimera sitt hat, mot sin make St*fan Davidss*n, och mot hans älskarinna L*na Wesstr*m, H*nna Davidss*n var, och blev till sist en vandrande mental bomb vilken till sist brast och exploderade när H*nna Davidss*n inte längre lyckades med att hålla trycket och hatet tillbaka inom sig.

■ H*nna Davidss*n:s mycket hatade rival L*na Wesstr*m dödsmisshandlades under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och så brutalt, att hon till sist avled ( stackars lilla L*na Wesstr*m ).

■ För H*nna Davidss*n var hennes rival ett minne blott, hon hade fått en del av sin efterlängtade hämnd, L*na Wesstr*m var död och borta ur hennes liv och det, för alltid.

■ En tid därefter förlöpte och fram tills dess att St*fan Davidss*n blev satt i häktet.

■ Efter en ytterligare tid förfluten kom till sist domen mot St*fan Davidss*n via Göta Hovrätt då mannen dömdes den 28 Maj 2021 till 18 års fängelse för mordet på sin tidigare älskarinna L*na Wesstr*m, strax därefter domen meddelats, valde St*fan Davidss*n att ta sitt eget liv.

■ Därigenom hade H*nna Davidss*n fått sin slutliga önskan uppfylld, hennes bägge antagonister var nu helt borta och försvunna ur hennes liv, och för alltid.

■ Ytterligare en tid som förflöt efter det att St*fan Davidss*n hade valt att ta sitt eget liv bestämde sig H*nna Davidss*n för att sälja sin bostadsrätt på Färd*m*nsg*tan, och så blev det.

■ Nu har H*nna Davidss*n återförenat sig med det gamla huset vid Bet*sv*gen, ett hus fullt av hemska minnen efter hennes rival L*na Wesstr*m och sin falska otrogna make.

■ H*nna Davidss*n lever och bor i en mördares hus och på vilken garageport som någon en gång i tiden och med hjälp av en spray-målar-flaska skrev "Mördare" ... H*nna Davidss*n är fullt medveten om allt, men, hon bryr sig inte det minsta lilla och till detta skrivna bör man ställa sig frågan: Varför bryr sig inte H*nna Davidss*n ?

■ L*na Wesstr*m mördades, St*fan Davidss*n tog sitt liv och H*nna Davidss*n sålde sin bostadsrätt för att kunna flytta tillbaka till huset vid Bet*sv*gen där alla hemska minnen lever kvar, minnen som etsat sig fast i husets alla väggar, skrymslen och vrår efter hennes tvenne antagonister.

■ Det finns inget ont, som inte❗har något gott med sig sa H*nna Davidss*n och gick över dörrmattan och rakt in i huset, det huset som H*nna Davidss*n en gång hade lämnat för att sålunda slippa och komma ifrån eländet hon under en lång tid levt i ... men nu❗är H*nna Davidss*n tillbaka på den platsen hon en gång flytt från.

■ H*nna Davidss*n är en mycket märklig och säregen individ, men det tycks folk ignorera.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-11-17 kl. 21:55.
Citera
2021-11-17, 23:25
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Jaa, så varför drar du då upp "kortet" "jag vill förhindra/förebygga att andra drabbas"?

Många har redan i tråden gett uttryck för att de anser att även L hade sina brister osv

Man kan tycka vad man vill om älskare/älskarinnor osv rent moraliskt/etiskt/medmänskligt

Vi är många som under åren har visat sympati för H vad gäller S:s fleråriga svek.

Citat:
att det I SIG är en ursäkt/förklaring för mord är: BS.

Jag har aldrig sagt att det är en ursäkt eller förklaring.
Jag säger att det är en konsekvens.

Citat:

Lena smutsade ner sig själv. Det är inte mitt fel.
Citera
2021-11-18, 05:04
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Citat:

Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2021-11-18, 10:16
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1: ) Inget ont, har❗något gott med sig.

Tvärtemot ovan skrivet: Det finns inget ont, som inte❗har något gott med sig.

■ St*fan Davidss*n levde under många år tillsammans med H*nna Axelss*n/Davidss*n, dom var sammanboende under några års tid och år 2008 blev dom make och maka.

■ St*fan Davidss*n inledde en otrohetsaffär tillsammans med L*na Wesstr*m vilken sägs att pågått under 6 års
tid ?

■ St*fan Davidss*n ljög och manipulerade sin maka H*nna Davidss*n, detta resulterade så småningom i att H*nna Davidss*n blev emotionellt och mentalt imploderad.

■ H*nna Davidss*n komprimerade sina känslor för att visa mental styrka och tålighet, hon var gift med St*fan Davidss*n, de hade ett hus tillsammans, de delade ett liv tillsammans och mycket mer därtill.

■ H*nna Davidss*n hade under en lång tid i sitt liv och tillsammans med St*fan Davidss*n fått utstå ren falskhet från makens sida, och hon kände sig helt enkelt tvingad i den livssituationen som hon då befann sig i ... och, som hon då valde❗att leva i .. att vara mentalt stark.

■ Vad H*nna Davidss*n inte förstod var, att en människa vilken tillåter sig att bli emotionellt och mentalt imploderad inte kan, inte klarar ut av att komprimera sådana känslor under hur lång tid som helst, därför, att förr eller senare kommer den mentala explosionen till att bli ett faktum och detta sker i slutändan oavsett vad.

■ Strax före ? ... eller någon gång under Måndagen den 14 Maj 2018 blev H*nna Davidss*n:s mentala explosion ett faktum.

■ L*na Wesstr*m var H*nna Davidss*n:s absoluta rival vilket hade pågått under många års tid, H*nna Davidss*n hade lyckats med, att under en lång tid komprimera sitt hat, mot sin make St*fan Davidss*n, och mot hans älskarinna L*na Wesstr*m, H*nna Davidss*n var, och blev till sist en vandrande mental bomb vilken till sist brast och exploderade när H*nna Davidss*n inte längre lyckades med att hålla trycket och hatet tillbaka inom sig.

■ H*nna Davidss*n:s mycket hatade rival L*na Wesstr*m dödsmisshandlades under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och så brutalt, att hon till sist avled ( stackars lilla L*na Wesstr*m ).

■ För H*nna Davidss*n var hennes rival ett minne blott, hon hade fått en del av sin efterlängtade hämnd, L*na Wesstr*m var död och borta ur hennes liv och det, för alltid.

■ En tid därefter förlöpte och fram tills dess att St*fan Davidss*n blev satt i häktet.

■ Efter en ytterligare tid förfluten kom till sist domen mot St*fan Davidss*n via Göta Hovrätt då mannen dömdes den 28 Maj 2021 till 18 års fängelse för mordet på sin tidigare älskarinna L*na Wesstr*m, strax därefter domen meddelats, valde St*fan Davidss*n att ta sitt eget liv.

■ Därigenom hade H*nna Davidss*n fått sin slutliga önskan uppfylld, hennes bägge antagonister var nu helt borta och försvunna ur hennes liv, och för alltid.

■ Ytterligare en tid som förflöt efter det att St*fan Davidss*n hade valt att ta sitt eget liv bestämde sig H*nna Davidss*n för att sälja sin bostadsrätt på Färd*m*nsg*tan, och så blev det.

■ Nu har H*nna Davidss*n återförenat sig med det gamla huset vid Bet*sv*gen, ett hus fullt av hemska minnen efter hennes rival L*na Wesstr*m och sin falska otrogna make.

■ H*nna Davidss*n lever och bor i en mördares hus och på vilken garageport som någon en gång i tiden och med hjälp av en spray-målar-flaska skrev "Mördare" ... H*nna Davidss*n är fullt medveten om allt, men, hon bryr sig inte det minsta lilla och till detta skrivna bör man ställa sig frågan: Varför bryr sig inte H*nna Davidss*n ?

■ L*na Wesstr*m mördades, St*fan Davidss*n tog sitt liv och H*nna Davidss*n sålde sin bostadsrätt för att kunna flytta tillbaka till huset vid Bet*sv*gen där alla hemska minnen lever kvar, minnen som etsat sig fast i husets alla väggar, skrymslen och vrår efter hennes tvenne antagonister.

■ Det finns inget ont, som inte❗har något gott med sig sa H*nna Davidss*n och gick över dörrmattan och rakt in i huset, det huset som H*nna Davidss*n en gång hade lämnat för att sålunda slippa och komma ifrån eländet hon under en lång tid levt i ... men nu❗är H*nna Davidss*n tillbaka på den platsen hon en gång flytt från.

■ H*nna Davidss*n är en mycket märklig och säregen individ, men det tycks folk ignorera.

Mvh/JM.

Jag vet hur uttrycket ska vara...

Det jag menade var att Sloppy kanske gjorde det också men skrev medvetet på det sätt han skrev
och att det likväl passar in i sitt sammanhang om man tänker efter.
Citera
2021-11-18, 10:40
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag har aldrig sagt att det är en ursäkt eller förklaring.
Jag säger att det är en konsekvens.

Lena smutsade ner sig själv. Det är inte mitt fel.

Så ser du på saken ja. Och du känner det är rimligt/realistiskt att lufta det också.
Därför tycker jag du är mörk.

Vi ser lite olika på saker o ting.

Jag ser mer att du själv smutsar ner dig när du dömer andra så brutalt
utan minsta förståelse/hänsyn.

L mördade ingen och inte heller skyddade hon en mördare.
Därför är hennes "tillkortakommanden" inte ens i närheten av de övrigas.

Nåväl. Vi kommer ej någonstans.
Tyvärr.

Jag ska försöka släppa dig nu.
Fattar inte varför jag lägger energi på dig.
Måste vara min "naiva" sida som, trots allt, inte helt har dött bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in