2021-11-17, 15:28
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Vad är problemet? Det är väl bara att vaccinera er så kommer ni få leva som vanligt även efter införandet av vaccinpass
Alla kanske inte vill ta en spruta var 6e månad för att få delta i samhället? Ditt dumma får
Citera
Medlem
Petruccianis avatar
Notera hur de först ger oss en smak av friheten ("restriktionerna bort!"), för att sedan ta tillbaka den för vissa ("men bara för de som varit lydiga!"). Nu vet de att de som de inte lyckats påverka än oftast viker sig och gör vad de vill för att få tillbaks den lilla frihet de nyss hunnit vänja sig vid och inte bli utstötta ur flocken genom att inte kunna hänga med kompisgänget på konsert/sport/etc. Klassisk manipulationstaktik... Vakna upp folk!
Citera
Medlem
Måste säga att jag önskar jag hittat den här tråden tidigare när jag studerade på universitet. Ångrar att jag använde mig av källor som anses vara "trovärdiga" och när jag kunde använt mig av TikToks med folk som låter mobilen sitta kvar på armen pga friktion som källa.

När ska resten av världen vakna och inse TikToks vetenskapliga förmåga?
Citera
2021-11-17, 15:29
Medlem
arbetets avatar
Ni som inte har bank-id bör skaffa det nu redan så att allt är klart för ert vaccinpass.
Citera
Medlem
Erki122s avatar
Tidigare idag årets julklapp: evenemangsbiljett

Några timmar senare : pressträff – väntas införa covidpass

Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Vi är uppdelade i ett A-lag och ett B-lag där B-laget inte längre har samma rättigheter i samhället.

B--laget har förstås då inte längre några skyldigheter heller. Samhällskontraktet är brutet och vi lever i en fascististisk stat med särbehandling av vissa grupper. Vi har ingen demokrati och röster i ett val ger inte längre någon demokrati legitimitet åt de valda då det de lovar upprätthålla är något än en demokratisk stat.
Citera
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonc
Vad är problemet? Det är väl bara att vaccinera er så kommer ni få leva som vanligt även efter införandet av vaccinpass

Vissa vill inte vaccinera sig helt enkelt.

Det här beslutet är så märkligt. Varför nu? Varför så sent? Kunde man inte infört det här i somras också och samtidigt haft ett rullande kulturliv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fast de har ju plötsligt ändrat sig nu. Nu ska även vaccinerade testas igen. Att vaccinet snabbt har börjat tappa effekt och att även länder med både hög vaccintäckning och hög naturlig immunitet drabbas hårt av en fjärde våg har vi väl iofs vetat nu i flera veckor. Covidpass kan kanske bidra till att hålla smittan nere, men Folkhälsomyndigetens velande ökar inte direkt förtroendet. Det blir lite av en repris av misslyckandet förra vintern. Hela agerandet med avskaffande av rekommendationer och restriktioner just innan vi gick in i värsta smittoperioden på hela året väcker vissa frågor kring kompetensen hos de ansvariga. Kunde de inte se detta komma? Än en gång??

Tyvärr så kommer det nog gå rätt illa i vinter även i Sverige och vi lär få se nya nedstängningar framöver.

Inkompetenta Hallengren har ju fått hård kritik.
Hon lär ligga bakom det inkompetenta beslutet att ej testa vaccinerade.
Och försöker bättra på sin egen bild genom att ta ytterligare inkompetenta beslut och införa totalitära åtgärder utan effekt på pandemin
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Gäller tydligen även gudstjänster. Sjukt. Riktigt riktigt sjukt.
Citera
2021-11-17, 15:30
Medlem
gummihajens avatar
”Det handlar om att vi som sitter i salongerna ska kunna känna oss trygga”
AHHAAHAHAH
Har hon helt missat att även vaccinerade sprider smittan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Alla kanske inte vill ta en spruta var 6e månad för att få delta i samhället? Ditt dumma får

Haha ånej en bonde/babbe kallade mig ett får! Lev isolerad då, vem fan bryr sig?
Citera
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Klent...

Håller med. Borde gälla även sammankomster utomhus och andra situationer där smittspridning kan ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in