2021-11-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Även vad som hände v44 är också ganska ointressant, då är v42 betydligt mer intressant.
Hur kommer du fram till det? Det är väl vad som händer nu som är mest intressant.
Citera
2021-11-17, 17:40
Medlem
PA-Staffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
HAHAH. Herregud vilken jävla idioti.

Vad är det vaccinerade är rädda för? De är ju vaccinerade?

Det är en gyllene chans att få umgås och vistas endast med likasinnade. Samma åsikter, värdegrund och nu även blod! Kan bli riktigt vackert.
Citera
2021-11-17, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Var precis på väg att klippa in samma text. Helt ofattbart att muslimerna ska komma undan igen då.
Ska det gälla så ska det fan gälla alla, de får väl skippa kyrkan om de inte kan ta sin spruta.

Ja vad ska regeringen göra i alla dessa stora moskeer? Skicka in polis? Eller ska man låta muslimerna driva smittan igen? Hundra pers är en siffra som överskrides precis varje fredag.
Citera
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Amanda Lind formulerade det fint under pressträffen att "vaccinerade ska slippa känna oro att behöva sitta brevid en ovaccinerad". Du kan ju tolka det som du vill.
Det är som den där memen: "The protected need to be protected from the unprotected by forcing the unprotected to use the protection that didn't protect the protected."

Det är i slutändan de smittade som sprider smittan. Vore jag rädd för det här gamlingviruset hade jag tyckt det varit värre med vaxxade personer eftersom dessa i högre grad får milda eller inga symptom (enligt den heliga VETENSKAPEN i alla fall) och därigenom kan sprida viruset omedvetet.
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
NEJ det gäller inte ens krogar vad jag förstått.

Citat:
Ursprungligen postat av YeeNaaldloshii-
Inte än iallafall.
Krogar omfattas av detta om de har dansgolv. Men nu har jag svårt att tro att barer, pubar och restauranger utan dansgolv kommer att undantas om de inför covidpass i december. Hade vaccinet funkat hade det inte varit tal om att införa sådan här 1984-skit nu, skambeläggning av renblodiga är bara ett svepskäl som de använder sig av.
Senast redigerad av Magnet83 2021-11-17 kl. 17:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbakiosk
Är det inte lika "livsfarligt" med covid under dessa två veckor som efter 1 dec? Om det är så nödvändigt så borde väl kravet verkställas i samma ögonblick som förslaget kommit fram till? Varför vänta 2 veckor, om någon nu fått för sig att liv kommer räddas?

Viruset har fått ett par veckors semester på bermudas för välförtjänt vila. Sen kommer den och knackar på dörrn din 1 dec är det planerat. Hälsningar/ folkhälsoministeriet

.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vad är det vaccinerade är rädda för? De är ju vaccinerade?
De flesta människor kan inte tänka. En del är förmodligen rädda att bli sjuka och dö om de träffar en ovaccinerad eftersom regimen och styrd media har utmålat ovaccinerade som orsaken till allt ont som händer kring sjukdomen. En del är förmodligen också rädda för människor som "inte gör som alla andra". För oss som på något sätt är suveräna i vårt sätt att se på vårt liv så känns det konstigt, men oerhört många fungerar inte så utan de tycker människor som inte lyder överheten, som lever sitt liv på annat sätt, som inte följer order är läskiga. De kan inte förstå att man kan vara sån eftersom de själv aldrig ens tänkt tanken på att inte bara passivt följa strömmen.
Citera
2021-11-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ekot erfar att Folkhälsomyndigheten vill införa vaccinationspass för allmänna sammankomster inomhus över 100 personer.
Detta ska presenteras på en pressträff klockan 15.20. Förslaget väntas träda i kraft 1 december.

Vad blir reaktionerna?
Kommer det fler åtgärder?
Är åtgärden tillräcklig?

Att SvFF kommer få höra "VARFÖR UNDANTAS FOTBOLLEN" från alla inomhusidrotter då sista omgången spelas 4 december och sedan är det kval.

Sedan har vi bandyn som får två regelverk. De få lag som spelar utomhus behöver inte ha vaccinationspass, alla övriga i högsta serien behöver ha det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Varför blir du arg? Jag undrar om det du säger är sant- och det var väl inte främst att Israel är det mest vaccinerade landet i världen jag frågade dig om, eller...? Läs om igen och se vad det var jag efterfrågade, du gjorde ett påstående, jag frågade.

Därför alla djävla dumhuvuden skriker källa på ett forum av denna typ. Om du vill ha källa får du jobba själv. Eller så skiter du i det. Det är för mig egalt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Ja rätt larvigt. Det är antivaxxers som borde vara rädda.
Kan du sluta kalla oss för antivaxxers? Vi föredrar Pure Bloods. Tack.
Citera
Medlem
Jag har svårt att komma ihåg senast jag var på en sammankomst med tillstånd. Tror inte de kommer tillämpa de här reglerna heller.
Har ännu inte sett någon större skillnad i mitt liv pga corona, och ser inte ut som det kommer bli det forsättningsvis heller.
Citera
2021-11-17, 17:44
Medlem
Dem som har haft covid då? Att man har naturliga antikroppar existerar inte eller vad händer?
Citera
2021-11-17, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Viruset har fått ett par veckors semester på bermudas för välförtjänt vila. Sen kommer den och knackar på dörrn din 1 dec är det planerat. Hälsningar/ folkhälsoministeriet.

Kan även börja dyka upp på krogen efter kl. 22:00.

/FHM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in