2021-11-17, 17:23
Medlem
Lawlines avatar
Varför införa vaccinpass när kurvan kommer att gå neråt 1 januari enligt FHM? Tror dom inte på sin egen spåkula? Smittan kommer att gå starkt neråt, vaccinet fungerar till 100%.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/9ff003627b8a4a1a881f34844f0fcc0a/scenarier-fortsatta-spridning-delrapport-6.pdf
Citera
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerhjon
Jag hoppas man kan begära ersättning av staten för biljetter man inte kan använda..
Givetvis ska ingen ersättning betalas ut. Du ska ta sprutan. Gör du inte det så får du gilla läget som andra klassens medborgare.
Citera
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Över 90% av Irland är vaccinerade. Varför har de inte "stoppat en sjukdom" än?

"Stoppa en sjukdom" i betydelsen vara farlig för medborgarnas enskilda hälsa eller för samhället/samhällsekonomin i stort. Inte att du aldrig mer kommer att "nysa igen" om du blir coronasmittad. Det sista handlar det INTE om. Handlar att du ("och din mamma") inte hamnar på IVA när ni får corona, utan får ta några treo istället och vara hemma och glo på Netflix några dar istället. Som vid vanlig förkylning.
Citera
2021-11-17, 17:24
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Aldrig någonsin har stater begränsat människors frihet enhetligt samtidigt som nu.

Sedan har vi er idioter som tycker det är fullt normalt, har ett leende medan staten sätter kedjor kring era handleder. Godtrogen idiot, eller "useful idiot" som den käre Bezmenov hade sagt.

Jovisst. Men vad gör du själv då, förutom att bara sitta på Flashback och idiotförklara andra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nej, men hindrar den. Ungefär som skyttegravskriget i stora delar "stoppade" första världskriget.
Typ samma. Precis som då (med skyttegravar) kom skiten tillbaka senare i form av WWII. Men fördröjde det i alla fall lite.

Vaccinationerna ger en "gruppimmunitet". Denna immunitet betyder inte, som vissa lågbegåvade tror "jag slipper skiten helt för jag är vaccad!!", utan det betyder att man blir typ förkyld eller liknande.

Anser det är helt rätt att kräva "vaccinationspass" för saker som har med nöje att göra. Exempelvis gå på match eller på Liseberg etc.

Så jag hade covid och det var som en förkylning för mig. Måste jag då också ta vaccinet?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Mm, jättefin naziståtgärd som du välkomnar tillbaka.

Nivån när något med ett tyskt namn direkt betyder gaskammrar och ugnar haha, du skämmer ut dig.

Sovjet hade ett verkligt pass där om du inte hade denna handling inte fick köpa mat, resa, arbeta, lämna din zon m.m, du var en andra klassens medborgare utan.
Citera
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Blind leder blind, införs inget krav på vaccinpass på mataffärer och krogar.

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
NEJ det gäller inte ens krogar vad jag förstått.

Inte än iallafall.
Citera
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Amanda Lind formulerade det fint under pressträffen att "vaccinerade ska slippa känna oro att behöva sitta brevid en ovaccinerad". Du kan ju tolka det som du vill.
Ja för att vaccinet är helt värdelöst.
Citera
2021-11-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirugatari
Jo, förstår att det är svårt att förstå för en person som inte ens kan punktera korrekt.

Du förstod ju uppenbarligen min mening så vad spelar det för roll hur jag sätter punktuering? Handlar det kanske mer om att du inte hade något vettigt svar?
Citera
2021-11-17, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Nej, vaccinet har bara 20% skydd efter 6 månader, och snart därefter 0%. Inga T-celler heller, så något skydd mot allvarlig sjukdom finns inte kvar. De som smittas får flerårig immunitet som är mycket stark. Det är med andra ord inte ett problem att folk smittas, för sedan kan de inte bli sjuka igen. Vi har ett par-tre miljoner som haft sjukdomen så vi är god bit på väg, därför är smittspridningen så låg.

Vi har lägst smittspridning.

Fast det finns ju många som påstår att immunitet från sjukdom försvinner i och med vaccinationen.
Citera
2021-11-17, 17:26
Medlem
KalleKokss avatar
99% av alla fårskallar därute fattar fortfarande inte att det enbart handlar om kontroll och inget mer. Hopplös situation när majoriteten av människor är så extremt korkade, naiva och FEGA.
Fegisar som inte ens vågar stå upp för sina barn. Kan man sjunka längre? Usch

Nåja jag kommer kommer hur som helst slåss till slutet,
Ni kanske ska fråga er, vad är alternativet?
Att leva i Klaus Schwabs dystopiska framtid?
Är det ett värdigt liv? Haha
Testa o läs några av hans böcker eller framtida förutsägelser.
När är tragiska och helt ynkliga,
därav förtjänar ni det som komma skall om ni inte står upp för er själva och andra.

Ärligt talat så hatar jag er mer än jag hatar eliten. Ni är det absolut sämsta med människligheten.
Grattis.
Citera
2021-11-17, 17:26
Medlem
Viruset tillverkades i ett kinesiskt lab för att ge läkemedelsindustrin möjlighet att sälja sina vaccin till världens alla länder.

Man säger att det inte rör sig om tvångsvaccinering men tar nu bort medborgarnas fria rörlighet och möjlighet att delta i samhället om de inte tar sprutan.

Har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in