2021-11-16, 20:25
Medlem
Jag har inte duschat på flera månader. Inte rakat mig. Inte borstat tänderna heller.
Men visst skulle det vara kul att känna sig fräsch emellanåt. 😋
Citera
2021-11-16, 20:53
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Bad gör gött mot min värk

Bad är bra. Gör jag ofta.
Citera
2021-11-16, 23:46
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
I snitt blir det väl varannan dag. Skulle egentligen vilja duscha varje dag då jag tycker om känslan av att dofta gott. Känslan som uppstår när huden kommer i kontakt med det varma vattnet är också väldigt speciell och behaglig.

Håller med. Det dämpat ångest och skapar välbefinnande.
Citera
2021-11-17, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Håller med. Det dämpat ångest och skapar välbefinnande.

Om du tycker det dämpar ångest och skapar välbefinnande så borde du vrida om reglaget till kallaste du kan, då får du se på ångestdämpning och välbefinnande! Måste dock duscha minst 3 minuter för bra effekt.
Citera
2021-11-17, 16:42
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Om du tycker det dämpar ångest och skapar välbefinnande så borde du vrida om reglaget till kallaste du kan, då får du se på ångestdämpning och välbefinnande! Måste dock duscha minst 3 minuter för bra effekt.

Aha ok, spännande! Om jag drar ned reglaget till 5 grader så blir jag en guru..!
Citera
2021-11-17, 16:57
Medlem
Citat:
Aha ok, spännande! Om jag drar ned reglaget till 5 grader så blir jag en guru..!

Absolut! Finns forskning som backar upp mitt påstående om du orkar bry dig om sånt.
Citera
2021-11-17, 17:05
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Absolut! Finns forskning som backar upp mitt påstående om du orkar bry dig om sånt.

Jag känner ett litet stänk av personangrepp i svaret, har jag fel?
Citera
2021-11-17, 17:12
Medlem
Citat:
Jag känner ett litet stänk av personangrepp i svaret, har jag fel?

Aha nä då missuppfattar du. Men det kanske var jag som missuppfattade ditt ursprungliga svar felaktigt som ett genuint svar men det kanske var sarkasm och du har noll intresse av det? Svårt att hålla ordning på sånt här ibland över nätet

All the best
Citera
2021-11-18, 13:39
Medlem
JagHatarSomaliers avatar
bror på, men brukar väll bli 2-3 ggr i veckan, försår inte folk som duschar varje dag
Citera
2021-11-18, 13:47
Medlem
2ggr per dag. Före jobb och efter.
Måste säga att jag älskar att stå i duschen under kalla vinterdagar.
Senast redigerad av Halshuggning 2021-11-18 kl. 13:50.
Citera
2021-11-19, 05:46
Medlem
Citat:
Just precis, det enda djur som börjat duscha.
Hur gjorde man på stenåldern?

Jag kan tänka mig att kvinnor började "tvätta av sig" först. Vi har ju mens och det kan bli ganska kladdigt. Djur slickar sig rena, människor kan ju inte göra det. På stenåldern sköljde man väl av sig med vatten?
Citera
2021-11-19, 17:16
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkj
Jag kan tänka mig att kvinnor började "tvätta av sig" först. Vi har ju mens och det kan bli ganska kladdigt. Djur slickar sig rena, människor kan ju inte göra det. På stenåldern sköljde man väl av sig med vatten?

Det kan också vara skadligt att duscha för ofta. På stenåldern kanske man sköljde av sig i vattendrag? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in