2021-11-17, 16:48
Medlem
Haddock93s avatar
Ställ er frågan;

Vad hindrar makten sen från att utnyttja denna enorma makt över folket och berövande av våra friheter med hjälp av folkets rädsla?

Vad hindrar de från att säga att vi måste införa pass för att hindra global uppvärmning? Man får bara köra ett visst antal mil om dagen. Inte köpa en dieselbil. Måste åka kollektivt. Etc.

Riktigt illa om folk bara sväljer och accepterar detta.
Citera
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Tidigare har man inskränkt demokratin kraftigt genom att upphäva religionsfriheten och mötesfriheten och redan där försvann demokratin.

Men detta är alltså steget längre när man nu istället upphäver medborgerliga friheter för vissa människor i syfte att tvinga dem att vaccinera sig och gör våra rättigheter beroende av att man underkastar sig viss medicinsk behandlng och göra vissa kroppsliga ingrepp mot dessa personers vilka om de vore fria att välja utan tvång.

Det är långt över alla gränser och det är ytterst oroväckande att folk accepterar dessa tvångsmedel som legitima och ok.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Det som hände vecka 52 förra året är ganska ointressant då knappt någon var vaccinerat. Lyft på foliehatten och se på faktan.
Även vad som hände v44 är också ganska ointressant, då är v42 betydligt mer intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Detta kommer inte i sig påverka mig som person, men jag tycker ändå att detta kan vara ett allvarligt första steg mot något mycket värre. Det är lättare att gradvis förflytta gränser för det som är accepterat än att drämma till med en stor förändring direkt. Det börjar med detta och slutar med covidpass på bussen och tunnelbanan. Man får hoppas att jag har fel.

Så resonerar alla med lite vett innanför pannbenet. Övriga hejar på, och ser inte problemet, därför att man själv tagit vaccinet. Som 4-åringar ungefär. Den nivån....
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Har nyligen kommit hem från Cypern.
Och visst, på många ställen så stod någon vid entrén och kollade att man hade ett "safepass".
Vad man då gjorde var att hala fram telefonen och visa upp sitt pass på skärmen.
Inte en chans att dom kunde kolla att det var "rätt" pass...

Och, det intressanta var/är att innan man flyger till Cypern så går man in på deras webb-plats, och talar om vem man är och när/hur/vad man fick sin senaste vaccin-dos.
(Men, ingen koppling till sitt svenska "covid-bevis")
Då får man med "vändande e-post" ett Cypriotiskt "flightpass" som dom kommer att nöja sig med därnere.

Däremot kollade man vid SAS-incheckningen på Arlanda både efter EU covid-bevis och Cypriotiskt "flightpass".

Min "poäng" är att om Vaccin-pass skall fungera "på riktigt" så måste kontrollen av pass och ID göras noggrant, och det tar tid på en idrottsarena eller teater...

/T

Du menar att man aldrig scannade någon QR-kod eller kollade passet mot något register? I så fall är ju allting bara ett spel för galleriet och totalt onödigt. Det är ju i så fall ytterligare ett argument mot att aldrig införa skiten, utöver att det är helt fel att diskriminera folk som väljer att inte vaccinera sig.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Arrangören får välja. Antingen krav på vaccinationsbevis eller särskilda smittskyddsårgärder.

Eller vadå? Böter?
Citera
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmedkulfisorbet
Bättre att införa klamydia pass på diskoteken , jävligt många suspekta typer nuförtiden

Det hade man nog gjort om klamydia hade samma smittegenskaper som SARS-Cov2.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Jag är i högsta grad läskunnig, är du? Läs igen i lugn och ro så får du se om polletten trillar ner, annars kan jag nog inte hjälpa dig.

Jag är läskunnig. Det blir inget krav.
Man kan använda antingen vaccinationsbevis eller smittskyddsåtgärder.
Tjolahopp tjolahej.
Citera
2021-11-17, 16:49
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Du kan torka dina tårar.
Det gäller varken skolor eller restaurangbesök. Eller tja, vid närmare granskning verkar det egentligen inte krävas alls då det står att det inte kommer att vara ett krav att uppvisa vaccinationsbevis...

Läsförståelse? Var står det om någon skola? Är det en uppvisning dit man säjer biljetter lär det vara en allmän sammankomst, sannolikt inomhus i december, och då kan arrangören kräva vaccinbevis.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är helt okej att smitta med säsongsinfluensan, finns inga begränsningar där inte

Jepp. Tbc, Ebola, gonorré, gula febern, hiv, influensa mm är bara att smitta på hej vilt 😆😂
Citera
Medlem
Pandornas ask är öppnad.
Citera
2021-11-17, 16:50
Medlem
Ser inte att det här kommer fungera fullt ut svensken vågar inte neka ovaccinerade utlänningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in