2021-11-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du med: 52 veckor på ett år.
Det som hände vecka 52 förra året är ganska ointressant då knappt någon var vaccinerat. Lyft på foliehatten och se på faktan.
Citera
2021-11-17, 16:20
Medlem
Helt rätt även om den random lättkränkte FB-incelnarcossistens värld rasar ihop....

Va, ska JAG som Guds gåva till mänskligheten behöva vaccinera mig???? Jag är KRÄNKT!!!!
Citera
2021-11-17, 16:21
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag var på gudstjänst senast i söndags och det var inga problem.

Hm, bara för att du gjort det är det inte ok. Eller tänker du såhär "jag mördade en snubbe igår och eftersom jag inte är gripen än var det nog ok"
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Reagerade också på det, om nu vaccinet funkar varför så jävla rädda?

Vaccinet tappar kraft efter 5 månader. Så, det blir en ny spruta tills liemannen knackar på.

Tycker det läggs för lite koll på vad vaccinet egentligen ställer till med i kropp och knopp.

Obduktioner är sällsynta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Sossekärringen säger att man ska kunna gå på bio utan att oroa sig att hamna bredvid en ovaccinerad…

Men vaccinerade smittar ju också?

Och återigen denna rädsla från vaccinerade personer. Litar ni fortfarande inte på skiten ni stoppat i er ?!

Detta är så patetiskt

Fast det där blir helt fel, Så ovaccinerade kan smitta vaccinerade? Varför då ta vaccin om man ändå kan bli smittad? Då går det ju inte åka tunnelbana, Buss, vara ute på stan, då kan ju vaccinerade springa på ovaccinerade hela tiden, DÅ bör råden vara att inte vistas utomhus eller åka pendeltåg och buss heller
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Nej, det finns ingen rätt att röra sig fritt i samhället om det finns risk att du sprider samhällsfarlig smitta.
Smittskyddslagen gäller.

Påstår du att det inte finns någon risk att en vaccinerad sprider smitta??? Häpnadsväckande.

Nyhet för dig, men vaccinerade kan sprida smitta. Om än i lägre grad för att de utvecklar lindrigare symptom. Och jag tror det kompenseras av att många vaccinerade är idioter som inte klarar av att hålla avstånd. En ovaccinerad är nog i regel smart nog att hålla sig hemma vid symptom och hålla avstånd.

Och som många andra påpekar. Varför inte ord om immunitet via genomgången infektion?? Är inte sysftet att att man ska vara skyddad mot sjukdom, varför så viktigt att det är just genom ett vaccin när man är minst lika skyddad efter en infektion?
Senast redigerad av Ravatos 2021-11-17 kl. 16:25.
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Antivaccers här på forumet måste va helt nollade ju. alla media säger att ovaccinerade sprider smittan värst ock att vaccinerade sprider mycket mindre...vad är det som är så svårt att fatta ????
Det fetstilta är den enskilt största anledningen att vara väldigt skeptisk till injektionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Kommer man att kunna handla i affärer som ovaccinerad eller komma man att svälta ihjäl?
Det finns väl Foodora et al?
Citera
2021-11-17, 16:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Självklart är det en medborgerlig rättighet att gå på konsert eller krog, det är en rättighet att handla med vem man vill utan att staten går in och hindrar det. Din korkade jävla fitta.

Om det inte är en rättighet, vad hindrar då en framtida regering att t.ex. hindra araber eller förståndshandikappade (dvs såna som du) att gå på krogen? Det är ju ändå ingen rättighet. Jävla IMBECILL.

Där tog argumenten dina slut och invektiven tog över, antar jag?
Citera
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Antivaccers här på forumet måste va helt nollade ju. alla media säger att ovaccinerade sprider smittan värst ock att vaccinerade sprider mycket mindre...vad är det som är så svårt att fatta ????

Ovaccinerade känner om de är sjuka vilket ju inte vaccinerade gör, om nu vaccinet fungerar. När så många är vaccinerade var är den där flockimmuniteten någonstans?
Citera
Medlem
Det är rätt uppenbart vad som sker i detta. 1:a December införs vaccinpass för stora arrangemang. Smittspridningen kommer fortsätta att öka då vaccinen inte tycks förhindra smittspridning nämnvärt. Från 22:a November backar FHM från strategin kring att inte testa folk som är vaccinerade vilket ytterligare drar upp de faktiska siffrorna kring Covid. I det läget går man in i steg 2 och framtvingar vaccinpass för mer allmänna sammankomster där mindre sällskap möts för att förhindra att "ovaccinerade" för sprida smittan vidare. Detta gäller exempelvis restauranger, årets julbord lär kräva vaccinationsintyg etc, och biosalonger.
Jag är själv vaccinerad men måste säga att detta börjar lukta extremt unket. Man sorterar upp människor baserat på en, vad det verkar, högst fiktiv bild av att ovaccinerade är superspridare av Covid-19 tillskillnad från vaccinerade. Allt för att förmå dem att vaccinera sig. Man skrämmer helt enkelt folk till medgörlighet.
Senast redigerad av karlkula12 2021-11-17 kl. 16:36.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Kommer man att kunna handla i affärer som ovaccinerad eller komma man att svälta ihjäl?

Om det mot all förmodan förekommer en allmän sammankomst i den affär du tänkte besöka får du väl gå till en annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in