2021-11-17, 16:27
Medlem
Joe Blows avatar
Vaxi-nazi-on macht frei
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Men din jävla sopa, det här kan vara ett smakprov på vad som kan komma att införas framöver. Det är bara att kolla på andra länder hur långt de har gått i implementering av dessa pass. På Cypern krävs vaccinpass för att handla på "supermarkets", alltså större matbutiker.

Har nyligen kommit hem från Cypern.
Och visst, på många ställen så stod någon vid entrén och kollade att man hade ett "safepass".
Vad man då gjorde var att hala fram telefonen och visa upp sitt pass på skärmen.
Inte en chans att dom kunde kolla att det var "rätt" pass...

Och, det intressanta var/är att innan man flyger till Cypern så går man in på deras webb-plats, och talar om vem man är och när/hur/vad man fick sin senaste vaccin-dos.
(Men, ingen koppling till sitt svenska "covid-bevis")
Då får man med "vändande e-post" ett Cypriotiskt "flightpass" som dom kommer att nöja sig med därnere.

Däremot kollade man vid SAS-incheckningen på Arlanda både efter EU covid-bevis och Cypriotiskt "flightpass".

Min "poäng" är att om Vaccin-pass skall fungera "på riktigt" så måste kontrollen av pass och ID göras noggrant, och det tar tid på en idrottsarena eller teater...

/T
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Nej, jag har inte missat.
Skillnaden är att ovaccinerade hamnar på IVA.
Vaccinerade får i enormt stor utsträckning betydligt lindrigare symptom, om några alls, och utgör ingen belastning på vården.

Vacciner klingar av och då tar man en ny dos. Covid, TBE, HPV, säsonginfluensa, finns många exempel.
Covid är klassad som samhällsfarlig sjukdom.
Vad är det du inte fattar?
Gå och vaccinera dig.

Av statistiken framgår det att andelen fullvaccinerade fall av covid-19 som fått intensivvård nästan är lika stor som andelen av de ovaccinerade fallen. Detta beror på att fler yngre finns bland de ovaccinerade, och att dessa inte blir svårt sjuka i lika stor utsträckning som äldre. Om man bara tittar på de fall som var 70 år eller äldre hade 1 procent av de fullvaccinerade fallen fått intensivvård, jämfört med 6 procent av de ovaccinerade fallen.
Källa: FHM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Vaccinpass kommer att införas men kommer samtidigt inte att bli ett krav.
Hur tänker dom där.
Sverige fortsätter med sin velartaktik.

Perfekt! Vaccinerade hänvisas till ena sidan av fotbollsarenan och ovaccinerade får sitta på den andra, oavsett vilket lag de håller på.
Citera
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vi "antivaxxers" måste visa vad vi tycker om det här i kommande val. Jag proteströstar på vad som helst som tar tydligast avstånd mot denna vaccin-apartheid.
Vänsterpartiet är väl de enda som är hyfsat nyktra i frågan.
Citera
2021-11-17, 16:28
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Härligt slut på migration och invandring. Vi kan ju inte ta emot folk som inte tagit 2 sprutor på flyg eller släppa dem in på flygplatsen. Där finns ju fler än 100 människor så det går ju inte De får ju komma hit när de är vaccinerade . Eller???? Varför ställde inte medierna denna viktiga fråga.
Nää vaccinpassen kommer bara gälla för skattebetalande drönare som går till jobbet.
Öppna gränser och inga kontroller gäller fortfarande för "flyktingar" aka socialmarxistiskt röstboskap
Senast redigerad av CassandraC 2021-11-17 kl. 16:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Nej, jag har inte missat.
Skillnaden är att ovaccinerade hamnar på IVA.
Vaccinerade får i enormt stor utsträckning betydligt lindrigare symptom, om några alls, och utgör ingen belastning på vården.
Vacciner klingar av och då tar man en ny dos. Covid, TBE, HPV, säsonginfluensa, finns många exempel.
Covid är klassad som samhällsfarlig sjukdom.
Vad är det du inte fattar?
Gå och vaccinera dig.
Hur många procent vaccinerade ligger på IVA runt om i landet....

Juste.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Men din jävla sopa, det här kan vara ett smakprov på vad som kan komma att införas framöver. Det är bara att kolla på andra länder hur långt de har gått i implementeringen av dessa pass. På Cypern krävs vaccinpass för att handla på "supermarkets", alltså större matbutiker.

Om du inte har märkt det än så är vi i Sverige. Inte på Cypern. De har inte samma regler som vi.

Foliehattarna har ju hittills inte lyckats något vidare med att förutspå framtiden så vi får väl helt enkelt vänta och se. Först skulle alla vaccinerade dö efter några månader och nu är det visst fem år. Bara i den här tråden uttalade något pucko att det var spruta nummer fem som skulle vara den farliga. Målet flyttas hela tiden men det är ju det vanliga när konspirationsteorier inte slår in.

Det finns ingen som helst anledning att vara rädd för en liten spruta och den kommer inte att mixtra med ditt DNA. Är man spruträdd finns det hjälp att få. Vår vårdpersonal är bra på sådant.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Om du drar ut huvudet från dom styrandes rövhål så ser du att du får gå på fotboll nu.

Tillåt mig citera ditt påstående som jag svarade på: "Folk jublar nu att dom får gå på evenemang.
Men det har ju stollarna fått göra hela tiden."

Jag, och ingen annan heller, har fått gå på evenemang hela tiden, men du påstår att "stollarna" fått göra det hela tiden. Direkt felaktigt påstående.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Sluta nu. Förstår inte varför ni små antivaxgrisar ska vara så jävla stöddiga. Är det något slags behov av att hävda sig mot staten, makten och alla som vet bättre än er?

Sansa er nu och ta sprutan, innan vi övriga (folket) kräver att ni ska tvångsplaceras i en underjordisk bunker.

Ni antivaxare borde fångas in och få sprutan upptryckt i rektum.
Utav omtänksamhet eller ?

Går du med på tvångshandlingar, vad det än må vara, binder du ris till din egna rygg.
Hur kan du vara så säker på att du inte drabbas i framtiden utav andra tvångshandlingar.
Tillåter man en enda tvångshandling är det som att öppna en dörr för andra tvångshandlingar.
Du är med i öppningen. Vem skall hjälpa dig sedan när en tvångshandling drabbar dig ?
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southstone
Vi är ju redan vaccinerade men kan inte få det vad är det du inte fattar?

Svenskar vaccinerade utomlands och invadrare som bor studerar eller jobbar och vaccinerats i Sverige KAN INTE FÅ PASSET!
Varför i hela fridens namn har du vaccinerat dig utomlands? Vad hindrar dig från att damma i dig ett par sprutor till?
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Sett till hur stor procent av befolkningen som redan tagit det här 'vaccinet' känns det som att motståndet kommer att bli ganska lätt för de som hetsar om massvaccinering (dvs. om de offentliga siffrorna stämmer)

Jag måste ge en eloge till de som lyckats lura befolkningen runt om i världen, samtidigt som jag lider med mänskligheten. Har diskuterat vaccin med flera människor som jag trodde var hyfsat vakna, men när jag insett att de tagit vaccinet så har min uppfattning förändrats.

Själv säger jag att jag haft corona om någon undrar, har dock vad jag vet inte haft det, trots att jag levt mitt liv precis som innan denna förkylning. Har varit på slutsålda kryssningar flera ggr om, tränat, varit på krogen, åkt kollektivt i packade vagnar. Jag lever

Hoppas att du inte har haft ihjäl någon gamling,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in