2021-11-17, 16:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vi har redan gått igenom i tråden angående det där.

Som till exempel i Sverige.

Utav 6,4 miljoner så har 161 dött under 50 år.

Att räkna med dem som vaccinerade när det skulle göra ingen skillnad är bara ohederligt. När man ska jämföra vaccinerade mot ovaccinerade så gör det med den grupp som har nytta av vaccinet.

Förstår inte hur man kan på fullaste allvar tro att en fullt frisk vaccinerad 20-åring skulle hamna på IVA utan vaccinet.

Kom igen
Vi har också gått igenom att vi införde mässlingvaccin i det allmänna programmet under en tid när ingen dog av det i Sverige.
Citera
2021-11-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ok, så vad skulle hända tror du om ingen vaccinerat sig i Sverige sista 10 månaderna?
Tror knappast vi skulle sett några större ökningar av vare sig smitts svår sjukdom eller dödsfall men Svenska staten hade haft några miljarder över att lägga på att rädda fler liv genom vettigare åtgärder i trafiken sjukvården och folkhälssn.
Citera
2021-11-17, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag ställer upp på det som krävs för att vi ska kunna återgå till det normala.
Vi har det normala i nuläget.
Att tvingas medicinera sig med något som man varken behöver eller som påverkar spridning är inte normalt.
Citera
2021-11-17, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem

Tyvärr har han och hans klasskamrater tagit över tråden, så jag orkar inte skriva så mycket nuförtiden.
Det handlar nog mer om att du blivit motbevisad gång på gång på gång på gång.vilket jag förstår är jobbigt för en som redan har problem.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-11-17 kl. 17:00.
Citera
2021-11-17, 16:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi har också gått igenom att vi införde mässlingvaccin i det allmänna programmet under en tid när ingen dog av det i Sverige.

Åh!

Så vi vaccinerar oss 2-3 gånger per år mot mässlingen, eller vad är det du vill få sagt?

Det förändrar inte min ståndpunkt angående hur man redovisar ovaccinerade jämfört med vaccinerade.
Senast redigerad av AnnaDea 2021-11-17 kl. 16:46.
Citera
2021-11-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Om syftet är att vaccinera fler tror jag inte coronapass för lite hockey och julkonserter kommer göra någon större skillnad. Där är nog dom flesta redan vaccinerade.
Nepp... men du tror väl inte att det kommer att stanna där? Det här kommer utvidgas rejält
Citera
2021-11-17, 16:47
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Åh!

Så vi vaccinerar oss 2-3 gånger per år mot mässlingen, eller vad är det du vill få sagt?

Det förändrar inte min ståndpunkt angående hur man redovisar vaccinerade jämfört med vaccinerade.
Vi kommer inte vaccineras 2-3 gånger om året. Högst en spruta vart 2a-3e år.

Möjligtvis en nässpray framåt höstkanten för vissa grupper.
Citera
2021-11-17, 16:50
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Vi kommer inte vaccineras 2-3 gånger om året. Högst en spruta vart 2a-3e år.

Möjligtvis en nässpray framåt höstkanten för vissa grupper.

Det har snart gått ett år sedan vi började med vaccineringen.

Vi är redan inne på 3:e sprutan och du kommer med friska fantasier om att det kommer bli varannan och var tredje år framöver
Citera
2021-11-17, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag ställer upp på det som krävs för att vi ska kunna återgå till det normala.

Mina väluppfostrade vänner säger samma sak som du. De vill få bekräftelse på att de är lite bättre än alla andra och att de förstår sig på hur de som har makt fungerar. De säger att det är allas samhällsplikt att vaccinera sig. Då får de bevis på att de tillhör rätt grupp. Precis som de svänger sig med namedropping och har sommarställen på Österlen eller liknande. De skulle aldrig nedlåta sig till att umgås med ovaccinerade människor.

Sedan spelar det ingen roll att antikroppar och negativa tester troligen skulle ge ett mycket bättre skydd för besökare på evenemang. Att du inte blir smittad av någon som har haft covid under det senaste halvåret.

De flesta vill få guldstjärnor av fröken. Så enkelt är det. Det är skrämmande.
Citera
2021-11-17, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
Nepp... men du tror väl inte att det kommer att stanna där? Det här kommer utvidgas rejält

Om det ska vara konsekvent så borde det gälla nattklubbar och restauranger.

Nu är jag motståndare till vaccinpasset då jag helt enkelt inte tror det gör någon skillnad utan bara fungerar som symbolåtgärd, men ska man ha det får man åtminstone visa någon slags logik hur det ska användas, som i Danmark där det används till det mesta i nöjesväg - då får man åtminstone upp vaccinationsgraden. Det enda logiska med våran väg är att man gör total skillnad på inomhus och utomhus.
Citera
2021-11-17, 17:03
Medlem
Samhällsbärarna i vårt samhälle, d v s de lättkränkta bidragsparasiterna och konspiratorikerna, som hänger här på FB dagligen briljerar ännu en gång med sin paranoia, bitterhet och Sverigehat. Tänk vilket Sverige vi skulle haft med dessa fantastiska människor som ledare......
Senast redigerad av Neverever31 2021-11-17 kl. 17:13.
Citera
2021-11-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Om det ska vara konsekvent så borde det gälla nattklubbar och restauranger.

Nu är jag motståndare till vaccinpasset då jag helt enkelt inte tror det gör någon skillnad utan bara fungerar som symbolåtgärd, men ska man ha det får man åtminstone visa någon slags logik hur det ska användas, som i Danmark där det används till det mesta i nöjesväg - då får man åtminstone upp vaccinationsgraden. Det enda logiska med våran väg är att man gör total skillnad på inomhus och utomhus.

Men det gäller ju nattklubbar och krogar om man läs vad allmäna sammankomster är. Men samtidigt är det inget krav utan man ska hålla sig till speciella restriktioner? What?

Jo jag är motståndare till de med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in