2021-11-17, 16:39
Medlem
Haddock93s avatar
Hur ska de forcera detta? Ska alla företag tvingas till det? För det finns inte tillräckligt med poliser i Sverige för att ha en polisstat.
Citera
2021-11-17, 16:40
Bannlyst
Borde vara uppenbart för även den blindaste att det finns en makt som står över alla nationers makter. Senaste veckan har flera nationer (f.f.a i Europa) beslutat att införa mer kontroll i skydd av en "pandemi" utan offer.

Kommer fortfarande inte ta det och kommer fortfarande fortsätta leva som vanligt. De bluffar, ingen kommer genomdriva detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Inte från regeringen/myndigheterna men från arrangörer:

"– Ska man vara fler än 100 personer ska ha vaccinationsbevis eller införa de åtgärder som FHM rekommenderar.

De flesta vill ju inte glesa ut och ta in fler människor om det inte är nödvändigt, säger Lena Hallengren.

På ett sätt är det ju ett krav om man vill ha en sån stor aktivitet."

Det står ju klart och tydligt "ELLER INFÖRA DE ÅTGÄRDER SOM FHM REKOMMENDERAR"
Herregud, är folk inte läskunniga längre?
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Hur ska de forcera detta? Ska alla företag tvingas till det? För det finns inte tillräckligt med poliser i Sverige för att ha en polisstat.
Företagen gör det frivilligt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Om du inte har märkt det än så är vi i Sverige. Inte på Cypern. De har inte samma regler som vi.

Foliehattarna har ju hittills inte lyckats något vidare med att förutspå framtiden så vi får väl helt enkelt vänta och se. Först skulle alla vaccinerade dö efter några månader och nu är det visst fem år. Bara i den här tråden uttalade något pucko att det var spruta nummer fem som skulle vara den farliga. Målet flyttas hela tiden men det är ju det vanliga när konspirationsteorier inte slår in.

Vad "foliehattarna" faktiskt har haft rätt i är implementeringen av vaccinpassen, det är det enda jag har tagit upp, så du behöver inte tillskriva mig alla deras åsikter. Det var inte speciellt länge sedan man blev kallad foliehatt bara för att man trodde att vaccinpass ens skulle införas i Sverige, eller användas för något annat än resor. Nu är vi här. Därför är ditt uttalande så jävla korkat, för man behöver inte vara någon Alex Jones-typ för att se trenden med vaccinpass runt om i världen, det räcker med att man tar del av lite nyheter utanför Sverige då och då.

Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det finns ingen som helst anledning att vara rädd för en liten spruta och den kommer inte att mixtra med ditt DNA. Är man spruträdd finns det hjälp att få. Vår vårdpersonal är bra på sådant.

Återigen, vad har detta med det jag skrev att göra?
Senast redigerad av countolaf 2021-11-17 kl. 16:43.
Citera
2021-11-17, 16:41
Medlem
Rasputin420s avatar
Jag tror att anledningen till att få alla människor att ta sprutan är värre än att fetton och gamla/svaga människor dör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Fortfarande öser du invektiv istället för att föra logiska resonemang. Antagligen har du slut på argument.
Obildade/obildbara brukar ta till invektiv när argumenten sinat.

Ingen har "rätt att gå på match" etc. Är ingen medborgerlig rättighet.

Då tycker du alltså att det inte är några problem att förbjuda judar gå på match, restauranger och konserter? Det är ju ingen rättighet. Allright, då vet vi.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ekot erfar att Folkhälsomyndigheten vill införa vaccinationspass för allmänna sammankomster inomhus över 100 personer.
Detta ska presenteras på en pressträff klockan 15.20. Förslaget väntas träda i kraft 1 december.

Vad blir reaktionerna?
Kommer det fler åtgärder?
Är åtgärden tillräcklig?

Utmärkt! Som vanligt är regeringen och FHM sent ute, men bättre sent än aldrig.

Det är också bra att FHM kovände och återigen ska börja testa även vaccinerade.

Fler åtgärder bör vi nog vara beredda på, eftersom den fjärde vågen nu sprider sig i full kraft genom Europa.

En möjlighet är lockdown för ovaccinerade av den typ man infört i Österrike:

Österrike inför lockdown för ovaccinerade

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/osterrike-infor-lockdown-for-ovaccinerade

En annan möjlighet är obligatoriska munskydd i offentliga miljöer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Tillåt mig citera ditt påstående som jag svarade på: "Folk jublar nu att dom får gå på evenemang.
Men det har ju stollarna fått göra hela tiden."

Jag, och ingen annan heller, har fått gå på evenemang hela tiden, men du påstår att "stollarna" fått göra det hela tiden. Direkt felaktigt påstående.

Totalt irrelevanta stolle vinkling.
Alla får gå på evenemang NU.
Att jubla för att det införs restriktioner så man får gå på evenemang är ett uttryck från en idiot.
Citera
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Någon som vet om något sades vad som gäller för oss ovaxxade som haft smittan och blivit friska?

Gäller nog samma sak som för alla, från spädbarn till 100-åring, dvs "håll tyst, fråga inga frågor, gör som vi säger och ta sprutan!"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Hur ska det gå med alla kommande julbord? Restauranger omfattas av vaccinbeviskrav såvida de ”anordnar dans”. De flesta julbord jag gått på tidigare har varit på större lokaler där flera företag har julbord samtidigt så deltagarantalet överskridit 100 personer. Senare mot kvällen har de ofta öppnat upp dansgolv.

Det verkar som att ställen likt min ovanstående beskrivning kommer behöva kräva vaccinbevis för sina gäster… Eller hur tolkar ni andra det?

Det är luddigt.

Om det är en restaurang, pub eller en klubb som anordnar ett julbord så tolkar jag det som att det inte kommer att krävas något intyg på att man är vaccinerad, dessa tre verksamheter faller ju inte under allmänna sammankomster enligt FHM och regeringen. Ett julbord är väl inte en danstillställning i grunden, att det finns ett dansgolv att tillgå för gästerna gör det nog inte till en dansställning per automatik. Jag tror att många restauranger, klubbar och dylikt kommer att jobba sig runt den där frågan.

Av ren nyfikenhet så frågade jag en vän som är ägare av ett hotell tillhörande restaurang/klubb i en medelstor stad. Hen informerade om att man har ett flertal julbord inbokade i sina restaurangytor där ett x antal företag kommer närvara. Hen utgår från att ett intyg för vaccin inte kommer vara aktuellt för den verksamheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Sossekärringen säger att man ska kunna gå på bio utan att oroa sig att hamna bredvid en ovaccinerad…

Men vaccinerade smittar ju också?

Och återigen denna rädsla från vaccinerade personer. Litar ni fortfarande inte på skiten ni stoppat i er ?!

Detta är så patetiskt
Vaccinet kan man inte lita på allt fler fullvaccinerade åker på corona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in