2021-11-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerRoteBaron
Det fetstilta är den enskilt största anledningen att vara väldigt skeptisk till injektionen.
Helt ok om du håller dig hemma å inte bland folk.
Citera
2021-11-17, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Ekot erfar att Folkhälsomyndigheten vill införa vaccinationspass för allmänna sammankomster inomhus över 100 personer.
Detta ska presenteras på en pressträff klockan 15.20. Förslaget väntas träda i kraft 1 december.

Vad blir reaktionerna?
Kommer det fler åtgärder?
Är åtgärden tillräcklig?
Hur blir reaktionerna i speciellt utsatta områden där knappt någon är vaccinerad?
Citera
2021-11-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Nej, det stämmer, men då får de väl vaccinera sig här då?

Har man svenskt samordningsnummer eller personnummer så lär det väl gå utmärkt för studenter och arbetare?

Vi är ju redan vaccinerade men kan inte få det vad är det du inte fattar?

Svenskar vaccinerade utomlands och invadrare som bor studerar eller jobbar och vaccinerats i Sverige KAN INTE FÅ PASSET!
Citera
Medlem
fittslems avatar
Yes! Äntligen, det här ska firas!
Citera
Medlem
PoljeXs avatar
Nej, jag har inte missat.
Skillnaden är att ovaccinerade hamnar på IVA.
Vaccinerade får i enormt stor utsträckning betydligt lindrigare symptom, om några alls, och utgör ingen belastning på vården.
Vacciner klingar av och då tar man en ny dos. Covid, TBE, HPV, säsonginfluensa, finns många exempel.
Covid är klassad som samhällsfarlig sjukdom.
Vad är det du inte fattar?
Gå och vaccinera dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Även vaccinerade smittar...har du missat det? Jävla stolpskott!
Citera
Medlem
DerRoteBarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Helt ok om du håller dig hemma å inte bland folk.
Jag går ut så mycket jag vill
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ser inga somhelst problem med "vaccinpass". Vaccinpass är lika lite påtvingande som "hundpass" som EU införde för minst 10 år sedan om man ville ta med hunden utomlands på chartersemestern.

Vill man inte ta med hunden på utlandssemestern, behöver man inte skaffa "hundpass".
Samma sak med vaccinpass. Att gå på krogen, gå på konsert etc. är lika lite en mänsklig rättighet som att ta med sig hunden till Mallorca. Men "hundpass öppnar upp" möjligheten att ta med sig lille "Dogge Doggelito" till Mallorca. Så doggen inte har rabies och annan skit. Jämförbart med vaccinpass för människor gällande corona. Observera att våldtäkt inte stavas med "ck"..

Vad anser du är problemet?

Att äga en hund är ju något som är frivilligt. Vill du resa kan du göra dig av med hunden eller lämna den på hunpensionat.
Sin egen kropp kan man inte lämna hemma. Skall jag vara tvungen att låta staten spruta in något i mitt blodomlopp för att jag skall få resa?
Desdutom är det ju högst tveksamt vad detta gör för nytta. Vaccinet skyddar inte mot spridning och knappt ens mot sjukdom.
Att kräva testning eller karantän vid resa är därför betydligt mer logiskt.
Citera
Medlem
För klent! Borde vara för alla sammankomster med mer än 1 person, vare sig det är inomhus eller utomhus! Synd att det inte finns någon oupptäckt ö kvar i australiensisk storlek dit alla antivaxxers kunde skeppas så skulle problemet snart vara löst.
Citera
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Klippa på appen i din mobil. Du får "vaccinpass" inom knappt någon minut.
Vaccinpasset äter heller inte upp din "surfpott" så du blir utan surf resten av månaden, om det är sådant som oroar..

Vad är problemet?

Jag det det inte som ett problem. Har redan använt mitt covidintyg i flera länder på senaste tiden. Det fungerar utmärkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FockeWulf190d
Tur man inte är stolle då för jag fick inte gå på fotboll förra året ...

Om du drar ut huvudet från dom styrandes rövhål så ser du att du får gå på fotboll nu.
Citera
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ser inga somhelst problem med "vaccinpass". Vaccinpass är lika lite påtvingande som "hundpass" som EU införde för minst 10 år sedan om man ville ta med hunden utomlands på chartersemestern.

Vill man inte ta med hunden på utlandssemestern, behöver man inte skaffa "hundpass".
Samma sak med vaccinpass. Att gå på krogen, gå på konsert etc. är lika lite en mänsklig rättighet som att ta med sig hunden till Mallorca. Men "hundpass öppnar upp" möjligheten att ta med sig lille "Dogge Doggelito" till Mallorca. Så doggen inte har rabies och annan skit. Jämförbart med vaccinpass för människor gällande corona. Observera att våldtäkt inte stavas med "ck"..

Vad anser du är problemet?
Att jämföra hundpass med covidpass.... Kom igen hur pantad är du?
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Ovaccinerade känner om de är sjuka vilket ju inte vaccinerade gör, om nu vaccinet fungerar. När så många är vaccinerade var är den där flockimmuniteten någonstans?

20% av befolkningen är ju antivaxxar-as och det räcker mer än väl för att sprida mycket smitta tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in