2021-11-17, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Borde inte den här tråden ligga i konspirationsforumet?

För den stora majoriteten lättlurade får som skriver här och som tror att ett besök i en mataffär är en offentlig tillställning kan denna upplysande länk varmt rekommenderas.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/ordningslag-19931617_sfs-1993-1617

Men din jävla sopa, det här kan vara ett smakprov på vad som kan komma att införas framöver. Det är bara att kolla på andra länder hur långt de har gått i implementeringen av dessa pass. På Cypern krävs vaccinpass för att handla på "supermarkets", alltså större matbutiker.
Senast redigerad av countolaf 2021-11-17 kl. 16:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southstone
Ska alla utländska studenter som inte kan få vaccinpass pga att dom inte har svenskt person nr också sluta sin utbildning? Idiot!

Oroa dig inte. Det är inga problem för de att få sina vaccin/vaccinpass.

"Fråga
Jag är inte svensk medborgare, men bor i Sverige. Kan jag vaccinera mig i Sverige?

Svar
Ja, det kan du. Du behöver inte vara svensk medborgare för att få vaccin mot covid-19. Alla som bor eller stadigvarande vistas i Sverige erbjuds vaccination.

Du behöver inte ha ett svenskt personnummer eller samordningsnummer för att vaccinera dig.

Även personer som söker asyl och personer som vistas utan tillstånd i Sverige erbjuds vaccination.

Det är gratis att vaccinera sig mot covid-19."

https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/lungor-och-luftvagar/inflammation-och-infektion-ilungor-och-luftror/om-covid-19--coronavirus/om-vaccin-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/fragor-och-svar-om-vaccination-mot-covid-19/praktiska-fragor-om-vaccinationen/jag-ar-inte-svensk-medborgare-men-bor-i-sverige.-kan-jag-vaccinera-mig-mot-covid-19-i-sverige/
Citera
Medlem
Erki122s avatar
Är det nu man kan sparka tillbaka bollen och säga att alla med covidpass inte ska söka vård när dom väl behöver det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Ovaccinerade har inte fått några rekommendationer borttagna.
Du kan alltså inte besöka en fullsatt kyrka ändå, och det har inget med vaccinpass att göra.
Så har det varit i mer än ett år.
Har du missat det?

Tidigare har det handlat om rekommendationer. I och med vaccinationspassen kan inte längre smittbärare i människokostym springa runt på konserter och fotbollsmatcher. Detta är bra och verkligt välkommet.
Citera
2021-11-17, 16:17
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Urbota enkelt att duoera en hel befolkning.
Man behöver inte ens anstränga sig.
Folk jublar nu att dom får gå på evenemang.
Men det har ju stollarna fått göra hela tiden.

Tur man inte är stolle då för jag fick inte gå på fotboll förra året ...
Citera
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vi är uppdelade i ett A-lag och ett B-lag där B-laget inte längre har samma rättigheter i samhället.

B--laget har förstås då inte längre några skyldigheter heller. Samhällskontraktet är brutet och vi lever i en fascististisk stat med särbehandling av vissa grupper. Vi har ingen demokrati och röster i ett val ger inte längre någon demokrati legitimitet åt de valda då det de lovar upprätthålla är något än en demokratisk stat.
Visst, detta handlar naturligtvis inte om några "skyddande smittspridningsåtgärder". Medias verkningsgrad är bedövande effektiv, hjärntvätten närmast total.

- Nä hä, ska du inte tugga?
- Jamen då så, varsågod och skölj!
Citera
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Härligt med pengar man nu kan spara. Inga dyra restauranger eller konserter eller bio eller julbord eller kyrkor eller disco eller pubkväll. Bara vara hemma och se alla härliga pengar som blir kvar på kontot. Stackars tandläkare och fotvårdare och massörer. Blir konkurs för samtliga. Tror jag betalar av mitt hus inom 3 år.

Du har ju fattat nada. Det mesta av det du räknar upp innefattas ju inte. Foliehatt på.
Citera
Medlem
DRAVKCABs avatar
En första början, vad vad det jag tänkte när jag hörde om
släppta restriktioner tidigare i höstas?

210926
"Det är för mig en gåta med tanke på hur lätt det är att styra över Svenskarna att
vi kommit så lindrigt undan jämfört med vissa andra länder som Tex Australien.
Om det går att stänga ner och införa en totalitär stat där alla medborgare mist sin
frihet som Australien så kommer det ju bli en barnlek i Sverige. Vad dom väntar på
är att låta smittan dra iväg i höst sedan börjar man testa PCR med minst 40 cykler
som gör att alla kommer få positivt för covid-19, sedan stänger man ner och berövar
även Svenskarna sin frihet. Vi har kommit undan alldeles för lindrigt. Dags för makten
att agera kraftfullt och markera på allvar."

Man kan komma ganska långt med intuition och logik.
Citera
2021-11-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpani
Härligt med pengar man nu kan spara. Inga dyra restauranger eller konserter eller bio eller julbord eller kyrkor eller disco eller pubkväll. Bara vara hemma och se alla härliga pengar som blir kvar på kontot. Stackars tandläkare och fotvårdare och massörer. Blir konkurs för samtliga. Tror jag betalar av mitt hus inom 3 år.

Det här beslutet gäller dessvärre inte restauranger (julbord), nattklubbar, pubar och liknande då man inte klassar det som en allmän sammankomst.
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gliderposoder
Konstigt. Min förra arbetsplats var ingen vaccinerad. Ingen blev sjuk eller spred smittan, o var person besöker ungefär 20 kunder per dag...
Exakt likadant här. Har även inventerat lite lätt i min bekantskapskrets (30-50 år) och få har haft bekräftad covid19 och ingen har blivit allvarligt sjuk. I samma krets har två fått allvarliga biverkningar av vaccinet med partiell ansiktsförlamning och proppar.

Rör sig om cirka 50 personer jag kollat upp innan jag inte orkade mer.

Inget vetenskapligt men för min personliga del och mitt beslut är det viktigt.
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonesStones
"Bidra till samhället för en gångs skull".
Hur vet du att människan aldrig bidragit till samhället?

Om du svarar på min fråga så kanske jag går och vaccinerar mig

Antivaxxare bidrar ej.
Citera
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Du glömde lite information:
Du med: 52 veckor på ett år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera