2021-11-17, 16:04
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
Nej det hade blivit så ändå din dräng
Hade det? Vad får dig att tro det? Jaja, vi får väl se, du lär ju inte lida på den lokala puben, men om du brukar gå på jätteevenemang kanske det blir kännbart, vad vet jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
De kunde frågat hur det blir med kyrkoskatten också. Inte kul att betala för något som man inte får nyttja längre.

Ja jag går på gudstjänst och hade planerat att gå på midnattsmässa och luciafirande också.

Har de uttryckligen sagt det kommer att gälla kyrkor - och moskéer?
Citera
Medlem
Bättre sent än aldrig. (Kanske en bra slogan för FHM?) Dock otillräckligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroBlindTerry
Får inte ihop det:
-Vaccinens effekt avtar, vad hjälper då passen? Blir ju bara en falsk trygghet.
-Naturlig immunitet har visat sig vara långt bättre skydd, varför inkluderas inte det?
-Testning precis inför event, likt flyg, varför gäller inte det?

Min gissning är att öka kontrollen, sälja sprutor, sakta men säkert dras snaran åt. Vad är nästa intyg? Sverige som var en fridzon i detta lock-downs Europa föll nu.
Ett vaccin som snart är HELA ett år gammalt!
Ingen vet vad för biverkningar som kommer ett 3/4/5 år.
Väldigt spännande det här.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
Nej de kommer aldrig fatta något och skylla allt på ovaxxade ändå. Hoppas de dör istället. De är redo att skicka mig och andra till koncentrationsläger då hoppas jag de dör

Så är det. Nu kan man bara hålla ut och hoppas på att den verkliga tanken med och effekten av vaccinet kickar in snart. Problemet är bara att jag är säker på att de tagit höjd för även de envisaste tjurskallarna så det lär nog inte visa sig tydligt än på ett par år.
Citera
Medlem
Packapappaspacks avatar
"Karin Tegmark Wisell, Folkhälsomyndighetens generaldirektör:"

"– Det är i inomhusmiljöer som smittan sprids mest, framför allt bland vuxna som inte vaccinerat sig"

Källa på det vore ytterst intressant kan jag tycka?
Finns källor på det?
Citera
2021-11-17, 16:05
Medlem
Borde inte den här tråden ligga i konspirationsforumet?

För den stora majoriteten lättlurade får som skriver här och som tror att ett besök i en mataffär är en offentlig tillställning kan denna upplysande länk varmt rekommenderas.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/ordningslag-19931617_sfs-1993-1617
Citera
Medlem
Mrcool911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
hur funkar det nu med universitet/högskola?

i min klass existerar det minst 200 studenter eller kanske mer.
och vid tentamenstillfällen så finns det ca 350 eller mer.

måste ja nu tvingas ta vaccinet ja vill inte det.

var är min rätt madhafuckha
Ta vaccinet eller hoppa av din utbildning.
Citera
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Märkligt att regeringen inte vill skydda alla våra kära Zoomalier som bor trångbodda ute i föroterna
Kanske kommer ett extra-paket i samband med lagändringen där regeringen erbjuder en inkvartering i hotellrum för dessa privilegierade avarter som har mörkare hudfärg än en spanjor och har ett lägre IQ än en korp.
Citera
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Sammanfattningsvis är det väl bra att risktagarna hindras från att skada andra eller att man i vart fall begränsar deras möjligheter.
Citera
Medlem
Smart av dem att få in att det ska gälla vid demonstrationer också. Makten framför allt.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Märkligt, antivaxxer skriker över invandrare och att dessa är de som är farliga, men kallar regeringen som inför restriktioner mot de ovaccinerade för nazister... Hur ska ni ha det?

Nu gäller det bara STORA evenemang och inte ditt besök på lokalpuben eller den lokala tobaksaffären, du som ovaccinerad kommer inte ens märka detta om du inte har för vana att springa på större konserter och dylikt.

Vänta tills den andra uppdateringen kommer. Det är en slipperly slope. Staten kan förändra och stjäla mer frihet. Speciellt efter ett tag när människor har blivit vana med det "nya normala". Och även göra det permanent. Ingen vet vad detta kommer leda till om 1 år eller 5 år. Har vi någon frihet kvar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in