2021-11-17, 16:05
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff567
Ett riktigt Covid pass vore nåt som skulle funka.
d.v.s ett bevis på att man har antikroppar med mätning med jämna mellanrum eller ett negativt PCR eller Antigen test med jämnare mellanrum. Mycke logistik och stor kostnad! Ja. Men det är där man skulle lagt energi och pengarna på direkt om detta var på riktigt. Nu är agendan nåt annat.

/J
Kan hålla med om det du skriver till viss del, men tror inte på någon dold agenda. Mer på oförmåga att ta beslut i rätt tid och tillräckligt långtgående sådana. Den normala politikerinkompetensen helt enkelt
Citera
2021-11-17, 16:06
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Gäller tydligen även gudstjänster. Sjukt. Riktigt riktigt sjukt.
Tror du att imamen kommer att stå i dörren och neka besökarna till fredagsbönen? Tror du någon myndighet kommer att kolla detta och intervenera om man inte följer restriktionerna? Nej just det.

Det handlar som vanligt om att kuva den ynkligaste varelsen på jorden, den undfallande sosse-svensken. Dessa mesar, nedtyngda av skatter och tvång, kommer springande i ett lämmeltåg så fort något utdelas "alldeles gratis".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsmannen
Varför låtsas du att du tagit vaccin? Det enklaste är väl ändå att vaccinera dig?

Det enklaste är inte alltid det mest moraliska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Vaa, gäller det inte krogar och nattklubbar? Hur vet du de?

Aftonbladet:

"Aftonbladets Nora Adin Fares: Kommer passen gälla på till exempel krogar och univeritetsföreläsningar?
– Just nu ser vi inte skäl till ytterligare åtgärder. Däremot allmänna sammankomster är vi angelägna att man går ett steg längre, säger Karin Tegmark Wisell. Vi får återkomma om vi ser en kraftig uppgång närmaste tiden.
Beskedet är alltså att exempelvis restauranger och krogar inte räknas till allmänna sammankomster"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OrlxPV/regeringen-infor-covidpass-vid-tillstallningar-inomhus
Citera
Avslutad
Googla gesundheitspass.
Citera
2021-11-17, 16:07
Medlem
Futuretraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrcool911
Ta vaccinet eller hoppa av din utbildning.

fuck you
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ett jäkla tramssnyftande från er som skrikit er hesa över hur farliga vaccinen är. Det är fullt lagligt. Det har ingen med nazism att göra förutom i era hjärnor... Hade du och dina gelikar tagit sprutorna så hade vi sluppit ett sådant beslut som man nu tar.

Jag är fullvaccinerad men
alla vaccinerade kan inte få passet. Det här handlar bara om ÖVERVAKNING!! och att dela upp befolkningen i två lag.
Citera
Medlem
Mosbulles avatar
Är detta lagligt?
Är inte det ens rättighet att fritt röra sig i samhället?
Citera
2021-11-17, 16:08
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Är väl det som utmärker svensken, att vi är lydiga mot statsmakten. Uppmanar du till osvenskt beteende?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Varför testar de inte att köra ett par större event tids mellanrum med 100+ vaccinerade som får uppvisa sitt vaccinpass för att vara med.
0 personer borde då inte bli smittade.

Testa sen att slänga in ett par ovaccinerade som inte bör på smittan , så borde 0 bli smittade där med.

Hela det här är ett dold tvång att gå och vaccinera sig.
Nej tack! Jag har sett biverkningar från vaccinationer och det räcker.
Kör ett event för alla ovaccinerade. Jag kan se hur Darwin ler i sin grav.
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsman
Så är det. Nu kan man bara hålla ut och hoppas på att den verkliga tanken med och effekten av vaccinet kickar in snart. Problemet är bara att jag är säker på att de tagit höjd för även de envisaste tjurskallarna så det lär nog inte visa sig tydligt än på ett par år.
Är du säker? Du kanske redan kan surfa fritt i närheten alla vaccinerade, har du provat?

Personligen ser jag inget direkt problem med denna synnerligen milda variant av covidpass, inget annat än att det är för sent och för klent.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Varför så arg? Ta ditt vaccin och bidra till samhället för en gångs skull.

"Bidra till samhället för en gångs skull".
Hur vet du att människan aldrig bidragit till samhället?

Om du svarar på min fråga så kanske jag går och vaccinerar mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in