2021-11-17, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ringarna och ceratet ligger konstigt placerade, men skorna är å andra sidan av allt att döma just utplacerade (slängda),

Har du mera exakta uppgifter om hur de är "konstigt" placerade? Och var kommer den uppgiften i så fall ifrån? Det har tidigare i tråden förekommit flera gånger att någon kommenterar HUR föremålen varit placerade, men jag har aldrig kunnat hitta någon officiell källa till den iakttagelsen.
Citera
2021-11-17, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Var bor BW nu?
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Alvesta.

Hur kan det komma sig att den enda med det namnet i Alvesta stavar sitt efternamn med enkel-V.
Och den enda Pernilla *adebäck i Mariestad stavar också sitt efternamn med enkel-V.
Ni kan själv slå upp det på Ratsit.
Men här i tråden har det blivit dubbel-V på båda.
Är det för att det står Wadebäck på SR:s sidor och att BW skriver med dubbel-V i sin facebookprofil?
Citera
2021-11-17, 11:03
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Har du mera exakta uppgifter om hur de är "konstigt" placerade? Och var kommer den uppgiften i så fall ifrån? Det har tidigare i tråden förekommit flera gånger att någon kommenterar HUR föremålen varit placerade, men jag har aldrig kunnat hitta någon officiell källa till den iakttagelsen.
Jag har uppfattat att de låg samlade i en hög i anslutning till lekplatsen, vilket i sig inte är ”konstigt”, utan jag syftade snarare på att de i så fall tagits ut ur ryggsäcken. Om det var avsiktligt utlagda som ett falskt spår så hade det varit mer logiskt att helt enkelt dumpa ryggsäcken.
Citera
2021-11-17, 11:07
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikenyfiken1
Det lät ju vettigt även om jag hade tänkt precis tvärtom.

Går man ensam hem så väljer man inte mörka skogspartier utan upplysta vägar där man syns och ser lättare.
Däremot hade hon sällskap av en kille (dock ingen jobbig jäkel) utan någon man litar på vågar man gå genom skogen.

Men är vägen genom skogen den självklara vägen kanske hon hellre tar den för att slippa någon.
Efter som jag själv är kvinna skulle jag aldrig gå en skogsväg om jag var orolig för en förföljare.
Om jag inte hade ögon i nacken!
Om hon hade sällskap genom skogen, vet vi tyvärr inte och inte heller om hon blev skjutsad hem?
Citera
2021-11-17, 11:07
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är svårt att läsa ajnoshort, men tyvärr känns det allt som oftast som att ajnoshorts agenda i tråden är att skapa osäkerhet om precis allt - även om sådant som faktiskt är känt. Inte ens en polismans egna ord i radiodokumentären från 2017 verkar duga, utan sparkas nonchalant undan av ajnoshort.

Påminner lite om uppgifter i en programtablå som tidigare i tråden nonchalant sparkades undan.
Citera
2021-11-17, 11:09
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Jag har uppfattat att de låg samlade i en hög i anslutning till lekplatsen, vilket i sig inte är ”konstigt”, utan jag syftade snarare på att de i så fall tagits ut ur ryggsäcken. Om det var avsiktligt utlagda som ett falskt spår så hade det varit mer logiskt att helt enkelt dumpa ryggsäcken.

Helt rätt att det hade varit mer logiskt att dumpa ryggsäcken. Nu menar dock Leif GW att cerat mm ramlat ur ryggsäcken när Helena baxades in i bilen.

Ryggsäcken är nämligen av en sådan design att saker riskerar att ramla ur fickorna om inte ryggsäcken är någorlunda i lodrätt läge.

https://static-cdn.sr.se/images/97/5265eee8-b5d5-478a-845e-f70e834ef8dd.jpg?preset=1200x675
Citera
2021-11-17, 11:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Hur kan det komma sig att den enda med det namnet i Alvesta stavar sitt efternamn med enkel-V.
Och den enda Pernilla *adebäck i Mariestad stavar också sitt efternamn med enkel-V.
Ni kan själv slå upp det på Ratsit.
Men här i tråden har det blivit dubbel-V på båda.
Är det för att det står Wadebäck på SR:s sidor och att BW skriver med dubbel-V i sin facebookprofil?
Är väl rätt ointressant?
Även efternamnet Levin har stavats olika av de som har detta efternamn. "Levin o Lewin.
Citera
2021-11-17, 11:25
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är väl rätt ointressant?
Även efternamnet Levin har stavats olika av de som har detta efternamn. "Levin o Lewin.

Ointressant och har diskuterats och förklarats förut - men Ajnosnortaren är inte intresserad av svaret. Jag tror snarare att Ajnosnortaren bara vill kallprata för att framstå som central i tråden.

Min mening är att Ajnosnortaren inte är intresserad av fakta och att tråden bara förlorar på att ge henne uppmärksamhet. Att två månaders diskussion om stigen genom Kohagen ännu inte fått Ajnosnortaren att förstå var stigen gick och var ringarna låg säger en hel del. Ajsnosnortaren saknar dessutom förmåga att inse sitt misstag och korrigera sin karta trots att hon påstår sig ha varit på plats.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-11-17 kl. 11:32.
Citera
2021-11-17, 11:57
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Helt rätt att det hade varit mer logiskt att dumpa ryggsäcken. Nu menar dock Leif GW att cerat mm ramlat ur ryggsäcken när Helena baxades in i bilen.

Ryggsäcken är nämligen av en sådan design att saker riskerar att ramla ur fickorna om inte ryggsäcken är någorlunda i lodrätt läge.

https://static-cdn.sr.se/images/97/5265eee8-b5d5-478a-845e-f70e834ef8dd.jpg?preset=1200x675
Absolut. Men föremålen kan ha ramlat ut när HA lastades in i bilen, eller lika gärna när HA + ryggsäck flyttades från passagerarsätet till bakluckan. Båda är lika rimliga IMO.
Citera
2021-11-17, 13:02
Medlem
Citat:
Absolut. Men föremålen kan ha ramlat ut när HA lastades in i bilen, eller lika gärna när HA + ryggsäck flyttades från passagerarsätet till bakluckan. Båda är lika rimliga IMO.
Jag tycker det känns orimligt att överhuvudtaget lägga värdefulla ringar löst i en sådan ryggsäck. Påståendet att ringarna låg i ryggsäcken kommer enbart från GW, vars scenario bygger på att de hamnat där de blev funna genom att ramla ur ryggsäcken. Det är EN möjlighet.
Att Helena själv eller någon annan tagit av ringarna är också en möjlighet, tycker jag. Finns det överhuvudtaget några officiella uppgifter om att hon bar ringarna under kvällen? Och hur var det med snacket om att HA och UA kommit överens om att kasta av sig ringar eller lämna andra spår efter sig om något skulle hända dem?
Citera
2021-11-17, 13:17
Medlem
Citat:

Hmm

Har man fått skjuts hem men vill sköta det diskret för att slippa ev. kritik.
(Du ska inte åka med någon ensam och absolut inte med honom.)
Kan lekparken då vara en bra drop off ställe om det ska se ut som man gått hem.

Har det gjorts tidigare på samma sätt kan ju föraren åkt hit för att släppa av utan att det varit något konstigt med det.

(ursäkta om ni andra redan malt detta flera gånger men snart är jag frisk och inte har tid med detta mer.)
Citera
2021-11-17, 16:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Alla med ett IQ över 100 inser att om Helena jagats så kan hon ha drivits i vilken riktning som helst.

Om du vill fundera i nya banor kan du också kanske fundera över hur det kan komma sig att en användare diskuterar stigen i månader och trots det producerar en "karta" där stigen slutar vid Hällristningsvägen fast alla insatta vet att stigen mynnade ut på platsen där ringar, cerat och spår i asfalten fanns. Du kan ju också fundera över hur det kommer att samma användare, som är så intresserad av rätta stigar, helt missar var ringarna återfanns och efterfrågar platsen så sent som för några dagar sedan. All denna "research" och ändå går inte fakta in!

Kanske är det andra saker som snortas upp i Ajnosnortarens näsa som gör att det blir fel hela tiden eller finns det en agenda att dra bort uppmärksamheten från Kohagen?

Att Helena kan ha "drivits" i vilken riktning som helst om hon jagats, det behöver man inte ett IQ över 100 för att förstå.

Min frågeställning gick dock ut på om det är känt/har framkommit om Helena - i de fall hon har gått hem ensamnatten - ändå brukade gå genom den mörka, men något kortare skogsdungen, eller om hon då brukade gå Marieforsleden lite längre fram, för att därefter ta cykelvägen hem. Oavsett val av väg hem, så hade Helena i alla fall kommit till/i höjd med lekplatsen. Cykelvägen kantades ju av bostäder och var ev. upplyst och skulle säkert kännas som en mer säker väg att gå. Frågan väcktes hos mig när jag såg de två kartor som, den du så nedvärderande benämner, "Ajonosnortaren" lade ut i tråden. Det behöver man nog inte ens ett IQ på 100 för att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in