Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Alla med ett IQ över 100 inser att om Helena jagats så kan hon ha drivits i vilken riktning som helst.
Om du vill fundera i nya banor kan du också kanske fundera över hur det kan komma sig att en användare diskuterar stigen i månader och trots det producerar en "karta" där stigen slutar vid Hällristningsvägen fast alla insatta vet att stigen mynnade ut på platsen där ringar, cerat och spår i asfalten fanns. Du kan ju också fundera över hur det kommer att samma användare, som är så intresserad av rätta stigar, helt missar var ringarna återfanns och efterfrågar platsen så sent som för några dagar sedan. All denna "research" och ändå går inte fakta in!
Kanske är det andra saker som snortas upp i Ajnosnortarens näsa som gör att det blir fel hela tiden eller finns det en agenda att dra bort uppmärksamheten från Kohagen?
Att Helena kan ha "drivits" i vilken riktning som helst om hon jagats, det behöver man inte ett IQ över 100 för att förstå.
Min frågeställning gick dock ut på om det är känt/har framkommit om Helena - i de fall hon har gått hem
ensam på
natten - ändå brukade gå genom den mörka, men något kortare skogsdungen, eller om hon då brukade gå Marieforsleden lite längre fram, för att därefter ta cykelvägen hem. Oavsett val av väg hem, så hade Helena i alla fall kommit till/i höjd med lekplatsen. Cykelvägen kantades ju av bostäder och var ev. upplyst och skulle säkert kännas som en mer säker väg att gå. Frågan väcktes hos mig när jag såg de två kartor som, den du så nedvärderande benämner, "Ajonosnortaren" lade ut i tråden. Det behöver man nog inte ens ett IQ på 100 för att förstå.