2021-11-17, 15:16
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Säg 3 saker som tyder på proffs ...
Ja, det kan ju naturligtvis vara en alkoholiserad förstagångsmördare som kom undan mordet på en statsminister på ren flax. Vad vet jag.
Citera
2021-11-17, 15:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Varför kunde han inte ha vapen oå sig just den kvällen?
Rätt korkat att inte tro det när åklagarna tycker det är sannolikt .
Du kan säkert mer då.
Fortsätt gärna. Det är intressant.

Åklagare fick också Quick fälld för flera mord. Du kan säkert mer då.
Citera
2021-11-17, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, det kan ju naturligtvis vara en alkoholiserad förstagångsmördare som kom undan mordet på en statsminister på ren flax. Vad vet jag.

Eg så skiljer sig inte mordet på Anna Lindh o Palme så mkt åt....

Låt säg att Annas GM använder pistol o det blir plötsligt rätt likt....

Hade det hänt 1986 så tror jag MM kommit undan faktiskt...

Låt säg att MM ser Anna efter bio 1986 o använder pistol på Sveavägen o det hade också blivit olöst troligen...
Senast redigerad av Problem2020 2021-11-17 kl. 15:27.
Citera
2021-11-17, 15:30
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Du skriver att det är extremt osannolikt att Engström är GM...

Ändå är Engström ute på samma gata o har signalement som GM vid 23:21..

Hur många är på Sveavägen 23:21 o har liknade signalement som GM o dessutom ljuger ....

Jag ska vara snäll o säga max 5st är på Sveavägen 23:21 med liknande signalement o ljuger...
Jaså det är så du ser det, då förstår jag att du inte kan släppa SE-teorin. Personligen föredrar jag att bryta ner det vi vet om SE och tolka och analysera omständigheterna var för sig.

VG befann sig i området och hade krutstänk på sina kläder och hatade OP. CA bodde på gångavstånd till mordplatsen och hade en revolver som han gjorde sig av med. Osv.
Citera
2021-11-17, 15:32
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Inget vittne som minns att det var en person som hade så brådis??
. Han behöver inte skynda sig. LOP stannar ju vid Sari.

Men SE som mördare och Grandman, där har du nån som har otroligt bråttom.
Citera
2021-11-17, 15:37
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
. Han behöver inte skynda sig. LOP stannar ju vid Sari.

Men SE som mördare och Grandman, där har du nån som har otroligt bråttom.
Haha! Exakt. Vissa SEktmedlemmar tänker inte särskilt objektivt.
Citera
2021-11-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jaså det är så du ser det, då förstår jag att du inte kan släppa SE-teorin. Personligen föredrar jag att bryta ner det vi vet om SE och tolka och analysera omständigheterna var för sig.

VG befann sig i området och hade krutstänk på sina kläder och hatade OP. CA bodde på gångavstånd till mordplatsen och hade en revolver som han gjorde sig av med. Osv.

Japp bra du nämner VG o CA...

Ser inte dessa personer heller som extremt osannolika GM...

Man blir inte extrem osannolik enbart pga vapnet....

Engström är på plats o har en del signalement på sig o ljuger...

CA o VG har andra saker som gör dom misstänkta..
Citera
2021-11-17, 15:44
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Japp bra du nämner VG o CA...

Ser inte dessa personer heller som extremt osannolika GM...

Man blir inte extrem osannolik enbart pga vapnet....

Engström är på plats o har en del signalement på sig o ljuger...

CA o VG har andra saker som gör dom misstänkta..
Min poäng var att det kan låta bättre än vad det är om man bara nämner ett par omständigheter i ett svep. Vid närmare granskning av SE är han definitivt osannolik.
Citera
2021-11-17, 15:45
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Fast det är lättare att kritiserar än att själv lägga fram en fullständig version...

Eftersom du tycker teorin om Engström är dålig så antar jag att du kan lägga fram en egen teori bättre...

Skulle du kunna tänka dig att lägga fram din fullständiga version på hur mordet gick till enligt dig här ?
Jag har inte löst Palmemordet. Jag tror inte på SE som GM. Hur i helvete kan det finnas en motsättning däremellan?
Citera
2021-11-17, 15:51
Medlem
Citat:
Jag har inte löst Palmemordet. Jag tror inte på SE som GM. Hur i helvete kan det finnas en motsättning däremellan?

Fast jag var ironisk...

Jag menar att även om du lagt fram en teori om VG o CA så hade ju folk kunnat lätt sticka hål på teorin för att vittnen säger olika o det blir spekulationer...

Vad jag menar att du gör här är att du sitter med nålar i handen o sticker hål på ballonger från folk som försöker spekulera..

Du skjuter ju mot öppna mål enligt mig eftersom inget går att bevisa...

Hade du själv blåst upp en ballong av en teori så hade andra kunnat sticka hål på den också...

Men tydligen så tycker du Engström är intressant att prata om för annars hade du inte varit här så ofta....
Citera
2021-11-17, 15:57
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Fast jag var ironisk...

Jag menar att även om du lagt fram en teori om VG o CA så hade ju folk kunnat lätt sticka hål på teorin för att vittnen säger olika o det blir spekulationer...

Vad jag menar att du gör här är att du sitter med nålar i handen o sticker hål på ballonger från folk som försöker spekulera..

Du skjuter ju mot öppna mål enligt mig eftersom inget går att bevisa...

Hade du själv blåst upp en ballong av en teori så hade andra kunnat sticka hål på den också...

Men tydligen så tycker du Engström är intressant att prata om för annars hade du inte varit här så ofta....
Du verkar vara väldigt intresserad av varför folk som inte tror på SE är i tråden. Jag är här för att jag stör mig på att vissa är så säkra på att det är SE trots att de vet att han är osannolik. Jag har läst många som resonerar ungefär: "SE är osannolik men jag är ändå övertygad om att det är han".

Om jag ska gissa på någon så säger jag CA, men jag skulle inte påstå att jag tror att det var han, eftersom det finns så många andra möjliga GM.
Citera
2021-11-17, 16:02
Medlem
Citat:
Du verkar vara väldigt intresserad av varför folk som inte tror på SE är i tråden. Jag är här för att jag stör mig på att vissa är så säkra på att det är SE trots att de vet att han är osannolik. Jag har läst många som resonerar ungefär: "SE är osannolik men jag är ändå övertygad om att det är han".

Om jag ska gissa på någon så säger jag CA, men jag skulle inte påstå att jag tror att det var han, eftersom det finns så många andra möjliga GM.

Okej ska vara mer tydlig nu...

Vi fattar båda två att eftersom inget går längre att bevisa så handlar denna tråden enbart om två saker....

Ena lägret försöker spekulera om teorin om hur mordet gick till med Engström som GM....o förstår samtidigt att det inte bygger på bevis !..

Andra lägret går in o sticker hål på teorin varenda dag o säger att teorin inte går ihop....också utan bevis

Men jag tror att båda " gängen" älskar att prata om Engström....

Det finns inte tillräckligt att prata om i trådarna VG o CA ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in