2021-11-16, 19:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Nu är det klart att Sinner ersätter Berrettini, möter Hurkacz i kväll. En repris på finalen i Miami alltså, där polacken vann.
Citera
2021-11-17, 15:29
Medlem
ingetbranicks avatar
Är Federers saga definitivt all nu? Det här låter verkligen inte bra.

Citat:
Federer missar Wimbledon 2022

Roger Federer, 40, ser inte ut att vara tillbaka på tennisbanan före mitten av 2022, säger han till schweizisk media.

Federer återhämtar sig från sin senaste knäoperation - och det verkar dra ut på tiden. Federer berättade att han "skulle vara extremt förvånad om han kan spela Wimbledon." Wimbledon är planerat att inledas den 27 juni 2022. Då har det gått ett år sedan Federer senast spelade match.

-Min ambition är att en sista gång se vad jag är kapabel att åstadkomma. Jag vill också säga hejdå på mitt eget sätt och på en tennisplan, säger han.

Apropå halta och lytta så har nu även Tsitsipas dragit sig ur ATP-slutspelet och ersätts av Cameron Norrie. Inte så förvånande med tanke på armbågsproblemen, men han ville väl ge det ett försök eller åtminstone hämta hem de 86 500 dollar som alla är garanterade bara för att gå ut på banan vid ett tillfälle.

https://www.nittoatpfinals.com/en/event/points-and-prize-money
Citera
2021-11-17, 23:44
Medlem
Citera
2021-11-18, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Apropå halta och lytta så har nu även Tsitsipas dragit sig ur ATP-slutspelet och ersätts av Cameron Norrie. Inte så förvånande med tanke på armbågsproblemen, men han ville väl ge det ett försök eller åtminstone hämta hem de 86 500 dollar som alla är garanterade bara för att gå ut på banan vid ett tillfälle.

Omsättning på spelare. Felix och Karatsev står näst på tur, hoppas de är redo.
Citera
2021-11-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Omsättning på spelare. Felix och Karatsev står näst på tur, hoppas de är redo.
Snart kommer väl en förfrågan till Ymers
Citera
2021-11-18, 20:03
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Snart kommer väl en förfrågan till Ymers

Eller till Leo Borg.
Citera
2021-11-18, 23:06
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Blir ju snart en fråga om värdighet. Om han ska komma tillbaka för att åka ut i förstarundan mot nån kvalspelare i en ATP 250-turnering bara för att få avsluta på planen? Bättre att inse att det är över.
Citera
2021-11-18, 23:33
Avslutad
Jämför publiken i Turin med patrasket i Paris. Inget buande eller handklappande på missade förstaservar för Medvedev, trots att han möter en italienare. Såg inte Berrettini - Zverev, men är rätt övertygad att det var likartat där. Fortfarande mer jubel för Sinner, förstås, men aldrig osportsligt. Bra att se, och understryker vilket drägg vi hade att göra med i USO och Paris.

(Ok, Medvedev blir lite irriterad att publiken jublar när han missar en retur, men wtf, vi är i Italien, klart de håller mer på Sinner. Han fick dessutom just matchboll på den missen. Och det handlar ingalunda om en unfair publik, oavsett vad Medvedev signalerar här.)

Matchboll Medvedev, som han bränner. Han har många konstiga missar ibland. Killen har en tendens att agera nervöst när det är riktigt tight.
Senast redigerad av fryskyl 2021-11-18 kl. 23:39.
Citera
2021-11-18, 23:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Blir ju snart en fråga om värdighet. Om han ska komma tillbaka för att åka ut i förstarundan mot nån kvalspelare i en ATP 250-turnering bara för att få avsluta på planen? Bättre att inse att det är över.

Håller med.

Sedan har ju jag en måhända pervers längtan efter att se Federer spela dubbel. Med den volleyn och serven borde han kunna spela på högsta nivå tills han är 50. Med rätt partner och om kroppen håller, vill säga. Men belastningen borde inte vara lika stor som i singel. På så sätt kan han fortsätta tävla samtidigt som han reser runt och är ambassadör för tennissporten.

Men det är kanske bara jag ...
Citera
2021-11-19, 00:06
Medlem
gofigurs avatar
Kommentatorn Magnus Alsterback borde berättat om matchen avgjorde vem som gick till semi.
Skulle Sinner gått till semi om han vunnit över Medvedev?

Tre spelare skulle hamnat på två segrar.

Som Medvedev uppförde sig så anar jag att han gått vidare oavsett utgång av den matchen....
Senast redigerad av gofigur 2021-11-19 kl. 00:09.
Citera
2021-11-19, 09:16
Medlem
Jag har inte sett en match av atp finals. Jag väntar in finalen Djokovic-Medvedev, det får räcka. Har jag missat nåt? Matchen Sinner-Medvedev igår hade i alla fall minst sagt märkliga setsiffror.
Citera
2021-11-19, 11:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Kommentatorn Magnus Alsterback borde berättat om matchen avgjorde vem som gick till semi.
Skulle Sinner gått till semi om han vunnit över Medvedev?

Tre spelare skulle hamnat på två segrar.

Som Medvedev uppförde sig så anar jag att han gått vidare oavsett utgång av den matchen....

Matchen var betydelselös vad gäller avancemang till semi, Medvedev och Zverev var redan vidare från den gruppen så matchen gällde bara ära och prispengar. Djokovic är också vidare medan det väntar en direkt avgörande match mellan Ruud och Rublev i dag kl. 14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in