2021-11-17, 14:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efterslak
Har du statistik på det? Utöver din egen empiriska forskning.

Nope men jag kommer tro det tills någon visar på motsatsen.

Brott har en tendens att inträffa i närheten av krogar och där mycket folk vistas. På Ringvägen finns det jävla massa krogar och människor. I Tanto nattetid är det helt jävla dött.
Citera
2021-11-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Nope men jag kommer tro det tills någon visar på motsatsen.

Brott har en tendens att inträffa i närheten av krogar och där mycket folk vistas. På Ringvägen finns det jävla massa krogar och människor. I Tanto nattetid är det helt jävla dött.

Okej, du är alltså en person som ska ha statistik serverat på ett silverfat för att du själv vill bli visad motsatsen? Varsågod att sök upp den informationen själv. Eller hävdar du att om man påstår något så bör man ha belägg för sitt påstående?

Jag skulle vilja påstå att det är skillnad på brott och brott. Överfallsvåldtäkter sker sällan "i närheten av krogar och där mycket folk vistas".

Gå och lägg dig med din kassa resonemang.
Citera
2021-11-17, 14:40
Medlem
Vet personligen att uppe på höjden i Tantolunden har jag sett ett flertal bilar bl.a. BMW mötas upp sent på kvällen/natten i några minuter för att sedan köra iväg igen. Har alltid antagit att det handlar om drogöverlämning eller liknande.
Citera
2021-11-17, 14:43
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Skit i kameror. En framtida diktatur ska inte ha ett övervakningssamhälle till sitt förfogande.

Boende i områdena kunde få bort stöket på Jungfrugatan och Lilla Blecktornsparken på 60-talet.
Tror ni det var saft och bullar som bjöds av dom boende? Folk får ju tuffa till sig. Mjäkiga jävlar nuförtiden.
Polisen kommer aldrig att hjälpa. Det är erat eget fel att det blivit så här Söderbor.
För ni vet mycket väl vilka det är som stökar i Tanto. Man ser dom varje dag krökandes på slänten vid graffitiväggen intill Liljeholmsbron.
Intressant.

Hur gjorde de? Våld?

Var det mellanölsalkisar eller pundare som kördes bort?
Citera
2021-11-17, 14:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Okej, du är alltså en person som ska ha statistik serverat på ett silverfat för att du själv vill bli visad motsatsen? Varsågod att sök upp den informationen själv. Eller hävdar du att om man påstår något så bör man ha belägg för sitt påstående?

Jag skulle vilja påstå att det är skillnad på brott och brott. Överfallsvåldtäkter sker sällan "i närheten av krogar och där mycket folk vistas".

Gå och lägg dig med din kassa resonemang.

Självklart behöver man inte backa upp allt man säger med statistik. Bra argumentation räcker långt. Att det är farligt i Tanto pga bristande belysning och att lite folk vistas där nattetid köper jag inte. Så resonerar bara någon som är mörkrädd.

Överfallsvåldtäkter sker absolut ofta i närheten av krogar och där det vistas mycket folk. Ibland till och med inne på krogar. Med ditt sätt att tänka är det störst sannolikhet att bli utsatt för en överfallsvåldtäkt om man befinner sig i nån skog i Norrbottens inland.
Citera
2021-11-17, 14:51
Medlem
Citat:
Självklart behöver man inte backa upp allt man säger med statistik. Bra argumentation räcker långt. Att det är farligt i Tanto pga bristande belysning och att lite folk vistas där nattetid köper jag inte. Så resonerar bara någon som är mörkrädd.

Citerat ett bra argument här som du kräver statistik på
Citat:
Klart att det är farligare än att gå på Ringvägen, en gata med tusentals boenden, trafikanter, poliser och kameror. Kan inte jämföras med den jättelika, mörka, anonyma Tantoparken nattetid.

Citat:
Överfallsvåldtäkter sker absolut ofta i närheten av krogar och där det vistas mycket folk. Ibland till och med inne på krogar. Med ditt sätt att tänka är det störst sannolikhet att bli utsatt för en överfallsvåldtäkt om man befinner sig i nån skog i Norrbottens inland.

Detta var en gedigen halmgubbe du, så vitt jag vet diskuteras sannolikheten för överfallsvåldtäkt på platserna Tanto-parken vs. Ringvägen.
Citera
2021-11-17, 14:53
Medlem
Brott sker oftare i närheten av där det serveras alkohol. Då handlar det ofta om misshandel mm.

Parker kan vara mer riskfyllda på kvällen/natten. Om GM kan gömma sig och samtidigt ha bra koll på de som finns i parken. Dvs upplysta gångvägar men buskage vid sidan om är ingen hit för säkerheten. Dock minskar risken för rena överfall om mer människor finns på platsen.

Det är nog bra om de snabbt får tag i förbrytaren. Om hon inte kände personen så är kan han vara extremt farlig för fler kvinnor

För några veckor sedan såg jag ett tv-program där en våldtagen kvinna och ett vitne pekade ut fel person. Så även våldtäktsoffer kan peka ut fel person och ge fel signalement
Citera
2021-11-17, 14:57
Medlem
lemmy124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant.

Hur gjorde de? Våld?

Var det mellanölsalkisar eller pundare som kördes bort?
Vill inte gå för ot.
Uppvuxen i närheten av Lilla Blecktornsparken.
Då hängde ett stort gäng bakom där thaikiosken ligger idag. Korsningen Södermannagatan/Ringvägen.
Enligt mina föräldrar och äldre syskon gick det inte att gå förbi på kvällarna för dom misshandlade och rånade folk som gick förbi.
Thinner, tjack o sprit sysslade dom med. Gjorde inbrott i områdets lägenheter.

Droppen gick då en tioåring lockades ner av en i gänget till Kanalplan. När ungen började skrika fick den äldre panik och ströp ihjäl honom.
Pöbeln gick ut och spöa upp alla i gänget. Gjorde hembesök hos deras föräldrarna. Alla flyttade.

Jungfrugatan är jag inte säker hur det gick till. Men det var Stockholms horstråk. Boende blev trakasserade av hallickar.
Det fick Östermalmarna själva lösa.
Citera
2021-11-17, 14:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Citerat ett bra argument här som du kräver statistik på

Detta var en gedigen halmgubbe du, så vitt jag vet diskuteras sannolikheten för överfallsvåldtäkt på platserna Tanto-parken vs. Ringvägen.

Jag är övertygad om att det skett fler överfallsvåldtäkter i anslutning till Ringvägen än mitt inne i Tanto de senaste tio åren.
Citera
2021-11-17, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dA_1_nibblah
Att det rör sig om invandrare råder det inget tvivel om. Är väl antagligen en av blånegrerna som brukar stå och dricka +7% öl vid kullen. Det är väl bara att gratulera ännu en invandringsvurmare att de fått ta del av den spännande mångkulturen.
Låter troligt tyvärr!!
Citera
2021-11-17, 15:03
Medlem
Citat:
Jag är övertygad om att det skett fler överfallsvåldtäkter i anslutning till Ringvägen än mitt inne i Tanto de senaste tio åren.

Okej, vad bra att jag har din övertygelse som grund i frågan. Oklart vad som har fått dig så övertygad när du inte har någon statistik att backa upp det med.
Citera
2021-11-17, 15:06
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Okej, vad bra att jag har din övertygelse som grund i frågan. Oklart vad som har fått dig så övertygad när du inte har någon statistik att backa upp det med.

Nej det är tråkigt att vi fastnat på detta vis. Men tills någon av oss kommer med lämplig statistik kommer jag fortsätta gå i Tanto nattetid utan att vara speciellt orolig. Du får gå där du trivs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in