2021-11-17, 14:49
Medlem
Detta är den största skandalen jag någonsin varit med om. I strid mot all vetenskap, empiri och etik. Uppmanar till massdemonstrationer mot detta!
Citera
2021-11-17, 14:49
Medlem
Beaver14s avatar
Vaccinpass är en onödig åtgärd som polariserar i onödan. Jag såg det som ett bra alternativ för att t.ex flyg- och turismindustrin skulle få en booststart och komma igång igen men den tiden är förbi. Inte så att de som valt att inte vaccinera sig kommer att rusa till vårdcentralerna nu, bara för detta. De är förlorat folk, låt dem utmana ödet.

(Med det sagt har jag ändå inget emot att foliehattar som sprider dynga dagligen på forum som detta nu får sig en känga.)
Citera
2021-11-17, 14:50
Medlem
Mrcool911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummihajen
https://www.facebook.com/37134975344/posts/10159020520175345/?d=n
Dra mig baklänges och knulla mig i analen.
Hur kan folk vara så positiva till det här beslutet?? Har varenda person adhd, aspergers eller autism i dagens samhälle?
Citera
2021-11-17, 14:50
Medlem
Jasper.Newtons avatar
Haha, så man kan bli smittad trots vaccin men ändå ska ovaccinerade straffas?
Citera
2021-11-17, 14:51
Medlem
Vore kul med ett initiativ att samla bara ovaccade i en större grupp, kanske 100 då, och se hur det skulle slå ut på sikt. Ger mig fan på att dessa inte hade fört några smittor vidare eller behövt ett enda besök på sjukhus.

Myndigheterna verkar mest famla och försöka visa sig handlingskraftiga men det saknas närmast helt logik bakom besluten.
Citera
2021-11-17, 14:52
Medlem
tlcswes avatar
De kan ju lika gärna börja med vaccinationsbevis för sammankomster på 500-1000 personer.

100 personer innebär att varenda krog eller livsmedelsaffär kommer få kontrollera vaccination
Citera
2021-11-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det kommer aldrig bli något vaccinpass.
Om det hade varit aktuellt skulle det varit så i våras men knappast nu.
Regering och FHM har redan gjort klart att de ovaccinerade får skylla sig själva om de blir sjuka.

Så antivaxxers, slappna av, det kommer inte hända något alls.
Men gör gärna något åt er oro för allt möjligt ni hittar på. Det är nog skadligt för er.
Okej.

https://sverigesradio.se/artikel/fhm-vill-infora-covidpass-for-offentliga-tillstallningar
Citat:
Folkhälsomyndigheten vill införa användande av vaccinationsbevis för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med fler än 100 personer inomhus.
Citera
2021-11-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Detta kommer inte i sig påverka mig som person, men jag tycker ändå att detta kan vara ett allvarligt första steg mot något mycket värre. Det är lättare att gradvis förflytta gränser för det som är accepterat än att drämma till med en stor förändring direkt. Det börjar med detta och slutar med covidpass på bussen och tunnelbanan. Man får hoppas att jag har fel.

Hur kan du ha fel?. Inget någonstans på jorden pekar mot att dom kommer nöja sig på något sätt. Ju mer av skiten vi äter, desto mer kommer dom mata oss med
Citera
2021-11-17, 14:55
Medlem
Petruccianis avatar
Herregud vilken skandal, bara början på ett inskränkande av friheten för alla som kan tänka själva? genialisk plan för att göra fåren nöjda och använda dem mot sig själva!

Nu är det dags att vi går samman för att rädda demokratin från denna DDR-fars som det börjar urarta till! vaccinerad som ovaccinerad, inse att det som försigår här är långt mycket större än att årets influensa är lite allvarligare än föregående år, det handlar om grundläggande friheter och mänskliga rättigheter, ger ni upp dem så är dystopin närmare än ni kan ana.
Citera
2021-11-17, 14:56
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
And so it begins.....

Kommer det att krävas vaccinpass vid nästa BLM- demonstration eller massammankomster i föorten. Tilåt mig tvivla.

Om BLM demonstrationen eller massammsnkomsten äger rum inomhus så ja. Annars inte.
Citera
2021-11-17, 14:57
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Ska bli kul att se hur de får ihop detta..

Arbetsplatser? Köpcentrum? Tunnelbanan? Eller blir det som vanligt ett halvtaskigt förslag som gäller en extrem liten del? Varpå många fler samlas på annan plats?
Citera
2021-11-17, 14:57
Medlem
Det vill säga personal som jobbar på event etc kommer tvingas att gå om de inte är vaccinerade?
Låter orimligt och detta samhälle är på väg utför av alla nickedockor som hoppar så fort FHM säger att de ska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in