2021-11-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
var och när dissade Einar PJ och hans döda bror?

Nisse - för stor för landet

Man japp din bror du vågade ej gå ut mannen
Du en tönt du miskin, du är slut mannen
Låta dig va? Säg mig är du sjuk bramme

PJ- YEYE

Brorsan, här det gang-gang, nigga
If you found that nigga, we gon’ smoke that nigga, yeah, yeah

Soon han kasta gun efter gun, det var osmart
Sen han hamna i krig för han gick med vem som helst
Mannen, han har ingen ort, jag svär han har inget hem
Jag har sagt det innan och jag säger det igen
Ey, min broder med en risk, han vill ha varenda en
Om jag kommer i en tysk, då du vet det är Merca-Benz
Bäst du håller tyst, annars får du smaka en
Citera
2021-11-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Du kan säkert hålla med om att folket troligen anser att det är ett brott som ska bestraffas även om han inte utförde något övergrepp så är ändå förberedelsen ett "ganska starkt tecken" för att det är en ren psykopat med pedofilisk tendens som borde kunna stämplas på alla inblandade i förberedelsen.. alla från ledaren till utföraren av kidnappningen till den som tog dildon till platsen.. har såklart varit inblandade i förberedelse till sexuellt övergrepp på minderårig.

Det är väl just såna brott som folket ser som de mest grymma och som därför borde vara de som bestraffas med längst straff.

Visst är människorov ganska grovt dock.

Sjukt att brott förlåts i domstol bara skurken har gjort något grovare brott. Straffrabatt delux ju.

Det borde ju rimligtvis vara en lista av alla brott , där förberedelse för sexuel posering och övergrepp på minderårig borde stå med när skurkarna har erkänt det i domstol.

Absolut. Håller med till 100%. Det var mer en förklaring på hur rättssystemet tänker. De här svinen till gängmedlemmar borde dömas brott för brott - som i vissa delstater i USA.
Citera
2021-11-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwammel
Det behöver inte alls vara på det sättet. Finns andra mer sannolika möjligheter: T ex att polisen har fakta via informationsinhämtning, typ avlyssning, tömda mobiler etc. Eller via tekniska bevis som tomhylsor, skotthål. Eller från vittnen i området.

Ja, lite så jag tänker också. Tror inte att man snackat med snuten, då det i princip är som att boka möte med döden.
Tänker att de troligtvis hittat tekniskt bevis som tyder på att det skjutits mot ytterligare 1 person i sällskapet. Eller iaf att det är så polisen utreder det.
Citera
2021-11-17, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Dree själv kanske? Han hade kanske förväntat sig att hans kompanjon skulle fått ut honom lite tidigare eller nåt. Nån Shottaz/FLG kille som vill hämnas nåt? Eller nån annan som hyenorna är i krig med. Finns nog många att välja på.

Det jag inte kan få in i mitt huvud är att OM nu A eller D golat, hur f-n vågar man låta ett par tonåringar med vapen (högst sannolikt ombyggda replikor) skjuta 7 skott mot sig själva innan de slutligen släcker Einar? Man kan ju tänka sig att de skjuter 2 kanske 3 för att skrämma ut dem från förrådet, men inte 7..... Och om nu e varit hos Barre i Märsta borde han högst sannolikt ha haft västen på sig = han måste varit hemma innan han gick och mötte A och D. Och varför i HELVETE sköt de då honom inte när han var på väg TILL cykelförrådet? Förutsatt att A eller D goat alltså.....

Jag blir oxå lätt dum i huvudet av detta. Finns ingen logik alls.

En man i södra stockholm skjuten och mordet lejdes av hans bästavän som dessutom närvarade vid skjutningen. Han litade på att skyttarna bara skulle skjuta hans axel, vilket de gjorde också. Det är vanligt! Inget chockerande direkt att man utsätter sig för att få sig själva se så oskyldiga ut som möjligt.
Citera
2021-11-17, 14:35
Bannlyst
Dumle la precis ut på instagram att hans låt/musikvideo (där man ser Einar är med i den) kommer ut 25:e November
Citera
2021-11-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schwammel
Det behöver inte alls vara på det sättet. Finns andra mer sannolika möjligheter: T ex att polisen har fakta via informationsinhämtning, typ avlyssning, tömda mobiler etc. Eller via tekniska bevis som tomhylsor, skotthål. Eller från vittnen i området.

Och hur upplever du att det framkommit att en till är målsägande i Einars fall? Dessutom tror jag inte alls på att det skulle vara någon utav rapparna, kan varit en granne som precis skulle hem eller gå ut från porten, alternativt stod väldigt nära och blivit omfattad.

Än igen, ingen på gatan skulle någonsin gå med på att vara målsägande i ett fall men vi får ju se hur det artar sig. Hänger även på om denna målsägande pratat med polisen.
Citera
2021-11-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ynktommy
Dumle la precis ut på instagram att hans låt/musikvideo (där man ser Einar är med i den) kommer ut 25:e November

På hans instagram story så har han ju recordat från sin skärm och postat previewen för sin nya video, som en riktig amatör.

Står även ”Lebara” som hans operatör uppe till vänster om det nu är till någon slags relevant information.
Citera
2021-11-17, 14:47
Medlem
Har någon annan märkt att Dumle tagit bort videon där han hyllade Einar och marknadsförde sin musikvideo? Den som han la ut bara ca 3 dagar efter mordet? Han la ut en snutt från den videon på sin instagram story idag, men denna gång har han suddat ut flera ansikten vilket hade skett första gången han lade ut videon på sin instagram.

Påminner mig om detta med mordet på Adriana, när rapparen Tian fick veta att hans vänner skjutit fel person och snabbt hörde av sig till regissören till musikvideon och bad honom sudda ut viktiga ansikten från videon, eftersom att de hade med både flyktbilen och mordvapnet i den musikvideon och vännerna som var med i musikvideon, var delaktiga i skjutningen. Såklart fick polisen tag i rå materialet.

Man ser att han döljer någon/några.
Citera
2021-11-17, 14:48
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObviousMF
Absolut. Håller med till 100%. Det var mer en förklaring på hur rättssystemet tänker. De här svinen till gängmedlemmar borde dömas brott för brott - som i vissa delstater i USA.

Jag håller med. Man kan ju undra vem som skrev svenska lagarna som tillåmed tillåter sex med djur fast det är våldtäkt av djur egentligen. Men folket har ju den yttersta makten enligt konstitutionen så kanske var det våldtäktsmän och andra skummisar som fick bestämma att straffen ska förlåta även de brottslingar som folket tycker att man inte kan förlåta.. som pedofiler och typ såna som våldtar djur.

Fanns säkert lite pedos inom rättssystemet när dom skrev ner att visst ska pedos förlåtas.

Som att hela befolkningen är så förlåtande att dömda pedofiler får gå fria i hopp om att dom inte återfaller i en form av brott som tyder på total avsaknad av empatikänslor och moral.

Om folket skrev lagarna så finns det några pedos och djurknullare i Sverige eftersom lagen mot djurknullandet avslutades ganska snabbt av politiker som tydligen hade intresse för att djurknullande folk inte ska kunna bli dömda för deras våldtäkter på djur.

Samma gäller väl det här med Einar.. politiker som skriver lagar har uppenbarligen ett intresse av att få dömda brottslingar fria även om dom har skaffat dildo och kidnappat en minderårig och erkänner i domstol att övergrepp planerades.. så anser lagstiftare att även dom ska befrias helt från ett brott som många hederliga svenskar anser att det inte finns något förlåtelse för.

Vem vet dom kanske mördade det enda vittnet som kunde säga sanningen om övergreppet som dom bara erkände förberedelse av. För att försäkra sig om att det aldrig blir känt att dom verkligen begick övergreppet vilket hade varit en dödsdom inom gängvärlden.. eller iaf hoppas jag det att folk i gäng hugger ihjäl sina egna ledare om ledarna visar tecken på pedofileri.
Citera
2021-11-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Och hur upplever du att det framkommit att en till är målsägande i Einars fall? Dessutom tror jag inte alls på att det skulle vara någon utav rapparna, kan varit en granne som precis skulle hem eller gå ut från porten, alternativt stod väldigt nära och blivit omfattad.

Än igen, ingen på gatan skulle någonsin gå med på att vara målsägande i ett fall men vi får ju se hur det artar sig. Hänger även på om denna målsägande pratat med polisen.

Vissa brott går under något som kallas ”allmänt åtal”. Det innebär i princip att åklagaren kan avgöra om det finns tillräckligt mycket bevis för att väcka (eventuellt) åtal. Alltså kan du bli en ofrivillig målsägande, även om du inte vill medverka i förundersökningen.

Polisen har en skyldighet att utreda brott som hör under allmänt åtal.

Edit: Ni som inte sett, så är det åklagaren som har sagt att det fanns ett till brottsoffer vid skjutningen av Nils.
” Den personen var på brottsplatsen när skottlossningen pågick", säger åklagare Marina Chirakova.
Rubriceringen är mordförsök, och personen har idag tilldelats ett målsägarbiträde, enligt Stockholms tingsrätt”
https://sverigesradio.se/artikel/akl...ar-skjutningen
Senast redigerad av PappasKebab 2021-11-17 kl. 14:59.
Citera
2021-11-17, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Vissa brott går under något som kallas ”allmänt åtal”. Det innebär i princip att åklagaren kan avgöra om det finns tillräckligt mycket bevis för att väcka (eventuellt) åtal. Alltså kan du bli en ofrivillig målsägande, även om du inte vill medverka i förundersökningen.

Polisen har en skyldighet att utreda brott som gör under allmänt åtal.

Ja men om det är så, verkar det som att undersökningrn gått längre fram än vad flashbackare trott
Citera
2021-11-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Ja men om det är så, verkar det som att undersökningrn gått längre fram än vad flashbackare trott

Ja, vi vet ju egentligen inget alls. Polisen & åklagarmyndigheten är knäpptysta, vilket är logiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in