Citat:
Ursprungligen postat av
ObviousMF
Du menar alltså att Vårby/Dalen lägger ihop till en pott på 2 mio. bara för att deras utpressningsförsök misslyckas? Låter ju som en jävligt dålig affär. Om de nu är så sura, varför gör de det inte själva? Det har inte stoppat dem tidigare, så varför inte ge nån egen springis 100k och spara 1.8 mille istället?
Den ende som har ett riktigt hämndmotiv här är ju Haval. Eller Benji. Det behöver inte ha kostat dem några större summor om de har tagit hjälp av några de känner i Vårby/Dalen.
Nu tror jag mer på de svarta inom HH med N&C som motiv i närtid. Men utan nån inblandning från nån annan. Om PJ's dissar mot Nisse och vice versa har gått överstyr och det sedan resulterade i slagsmålet, är det ett motiv så gott som något.
Nä, alltså något belopp säger jag inget om. Men det har ju tidigare varit snack om att det funnits en pott på Nisses huvud. Att de inte har gjort det själva kan ju vara pga hur försvagade de är. Alltså att outsourca mord är ju inte ovanligt i dessa kretsar.
Haval sitter bakom lås och bom & efter att han skrivit ett brev med hot om att puckla på en medarbetare på P3 så lär ju all kommunikation därifrån granskas… Så, han har nog inga större möjligheter att smida planer.
Säger inte att detta är de facto vad som hänt, MEN det är inte orimligt alls. Självklart kan det ju vara så att det inte funnits någon pott från Vårby-hållet.
Att en del av HH är inblandade är ju i princip en självklarhet, det har jag aldrig förnekat. Tvärtom, så är HH inblandade i varje teori jag har lagt fram, i princip. Jag tror att bråket på N&C var pga att de anser att Nisse inte betalat för utförda tjänster, alltså att de inte sett pengarna för det. Det blev säkert droppen & därmed ökade hotbilden efter. Efter detta har HH pressat Adel, som blir illa tvungen att goa. Dumle är med i bilden i och med att han några veckor innan mordet börjat hänga med Nisse. Om man försökt att knäppa Adel eller Dumle vid mordet låter jag vara osagt. Den möjligheten finns dock i och med att åklagaren har bekräftat att de utreder ett mordförsök samtidigt.
Jag gillar att ha options. Vidga vyerna you know