2021-11-16, 22:36
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Är du hög eller varför citerar du mig och skriver något helt irrelevant?

Hur kan detta jag skriver vara irrelevant utifrån topic??
Citera
2021-11-16, 23:18
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det är min åsikt efter att ha läst hans historier och utlägg i förhören samt resten av info genom FUP. Han säger det han måste säga (att han dödat henne, eftersom det knappast går att bortse från. Hon slog knappast sig själv i huvudet 609 gånger) och resten är lite slir för att han:
1) ska slippa erkänna
2) det är givetvis bättre att "glömma bort" än att erkänna alla saker. Det finns ju som sagt saker att vinna på att inte berätta allt
3) han är en riktig mupp.

Men han har ju erkänt och berättat hur mordet gick till?

Har du någon länk till FUP?
Citera
2021-11-17, 00:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men han har ju erkänt och berättat hur mordet gick till?

Har du någon länk till FUP?

Sök på inlägg av Stefan S, för fup.

Ja, han har erkänt, men i mitt tycke är han sparsam med sanningen.
Citera
2021-11-17, 01:49
Medlem
HomelessGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likabarnlekaball
Så du menar att efter ha läst FUP att detta fall inte är ett MORD?.

Läste du hans fråga eller missuppfattade du haha
Citera
2021-11-17, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte detta var meningeen. Men 10 cider, 10 starköl, dåligt ölsinne och tjafs på det. Helt klart dödlig cocktail.

Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Instämmer och håller med dig här.

Har läst hela FUP:en och denna tråden (mest så jag slipper kommentarer som; ”läs fupen!”) och jag tror inte heller det var planerat.

Jag tror inte heller att det var planerat eller att Philip på nåt sätt hade tänkt mörda Elin.
Nu försvarar jag inte Philips agerande över huvud taget, utan han skall självklart sitta bakom lås och bom en väldigt lång tid.
Men om man försöker tänka sig in i situationen så ser jag framför mig hur Elin plötsligt blir förbannad över nåt. Hon börjar gapa, skrika, sparka och slå. Philip försöker då handgripligen få ut henne ur husbilen medans hon kämpar emot och slåss. Philip börjar då slå tillbaka samtidigt som Elin rejält biter honom i fingret, vilket förmodligen gör förbannat ont och precis då svartnar det för honom.
Hammaren ligger där och utan att tänka så tar han den och helt enkelt bara slår utan att egentligen veta varför. Det blev helt enkelt bara så just då i den situationen.
Nu med facit i hand så vet vi alla, och även Philip, att det bästa hade varit att han bara hade gått därifrån så hon fått lugnat ner sig.
Detta är så otroligt tragiskt och fruktansvärt onödigt att Elin blev dödad, men jag tror att det skedde i all hast och att det på 10 - 20 sekunder svartnade och helt enkelt bara blev så.
Självklart hoppas jag på ett riktigt långt fängelsestraff, men jag är inte så himla säker på det.
Och att inte åklagaren har med Griftefriden kan jag inte begripa för det kanske hade plussat på ett par extra år.
Ja ja, vi får snart veta hur det går.
Citera
2021-11-17, 09:54
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tror inte heller att det var planerat eller att Philip på nåt sätt hade tänkt mörda Elin.
Nu försvarar jag inte Philips agerande över huvud taget, utan han skall självklart sitta bakom lås och bom en väldigt lång tid.
Men om man försöker tänka sig in i situationen så ser jag framför mig hur Elin plötsligt blir förbannad över nåt. Hon börjar gapa, skrika, sparka och slå. Philip försöker då handgripligen få ut henne ur husbilen medans hon kämpar emot och slåss. Philip börjar då slå tillbaka samtidigt som Elin rejält biter honom i fingret, vilket förmodligen gör förbannat ont och precis då svartnar det för honom.
Hammaren ligger där och utan att tänka så tar han den och helt enkelt bara slår utan att egentligen veta varför. Det blev helt enkelt bara så just då i den situationen.
Nu med facit i hand så vet vi alla, och även Philip, att det bästa hade varit att han bara hade gått därifrån så hon fått lugnat ner sig.
Detta är så otroligt tragiskt och fruktansvärt onödigt att Elin blev dödad, men jag tror att det skedde i all hast och att det på 10 - 20 sekunder svartnade och helt enkelt bara blev så.
Självklart hoppas jag på ett riktigt långt fängelsestraff, men jag är inte så himla säker på det.
Och att inte åklagaren har med Griftefriden kan jag inte begripa för det kanske hade plussat på ett par extra år.

Men ja, såhär tror jag också att det gick till!
Tillägger också att jag på inget sätt förminskar brottet eller försvarar honom.
Men ja, det ”svartnade” för honom där och då.
Citera
2021-11-17, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Håller också med. Detta var fullständigt onödigt och utfört i fyllan och villan.

Två vilsna själar där han är den mest vilsna. De dricker och spelar sanning eller konka i en ultrasunkig gammal husbil. Allt går över styr.

I och med att han bestämt hävdar att han upprepade gånger bett henne lämna husbilen och att hon river och biter honom har åklagaren lagt till ett andrahandsyrkande om grovt vållande. Åklagaren vet att advokaten kommer lägga all kraft på detta och hävda självförsvar som gick åt helvete.

Då har rätten ytterst svårt att döma för mord. Omöjligt tror jag. Åklagare och advokat vet detta. (inte vad jag tror utan vad juridiken säger)

Maxstraffet sex år för grovt vållande får han så klart.

PG är en sorglig skepnad som försökte leva så gott som möjligt efter förutsättningarna. Hans ensamma resor i USA där han fotar och lägger ut var fina resor men ensam där har han väl egentligen inte så kul precis.

Hemma är han ute och går. Elin gör det samma och de gör det tillsammans. Också dricker de allt för mycket. Tillsammans.
Citera
2021-11-17, 09:57
Medlem
Var kan man följa rättegången idag?
Citera
2021-11-17, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Har han autism? Mobbade barn har oftast något avvikande. Antingen utseende eller mentalt.

Att han blev våldsam låter som autism.

Wtf är detta för slutsats?? usch fyfan för sådana som dig
Citera
2021-11-17, 10:50
Medlem
Philip har alkoholproblem och aggressionsproblem. (Jag VET, jag gissar inte)

Hans uppväxt och familj har inte hjälpt honom att må bättre, med en dysfunktionell familj blir det illa. Hela familjen hade behövt hjälp, några av barnen speciellt. Hade föräldrarna förstått hur allt hänger ihop och att de behövt hjälp. Någon form av anmälan om att familjen lever i missar borde ha gjorts. Philip m fl borde ha fått bättre hjälp under uppväxten.
Och som vuxen borde Philip fått hjälp med arbetsträning eller specialanpassat jobb, hjälp mot missbruk och egen lägenhet.
Familjens sociala problem är just det - ett problem.
MEN hur uppväxten än varit, hur full han än var den dagen så är det så fruktansvärt det han gjort mot Elin.
Att han i rätten hela tiden säger att han inte minns. Sant eller? Kanske har hans hjärna stängt av det han gjorde. Eller så försöker han helt enkelt skydda sig själv.
Hoppas att han döms till ett långt straff. Och hoppas att jag aldrig mer kommer att träffa på honom.
Citera
2021-11-17, 10:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenssondotter
Philip har alkoholproblem och aggressionsproblem. (Jag VET, jag gissar inte)

Hans uppväxt och familj har inte hjälpt honom att må bättre, med en dysfunktionell familj blir det illa. Hela familjen hade behövt hjälp, några av barnen speciellt. Hade föräldrarna förstått hur allt hänger ihop och att de behövt hjälp. Någon form av anmälan om att familjen lever i missar borde ha gjorts. Philip m fl borde ha fått bättre hjälp under uppväxten.
Och som vuxen borde Philip fått hjälp med arbetsträning eller specialanpassat jobb, hjälp mot missbruk och egen lägenhet.
Familjens sociala problem är just det - ett problem.
MEN hur uppväxten än varit, hur full han än var den dagen så är det så fruktansvärt det han gjort mot Elin.
Att han i rätten hela tiden säger att han inte minns. Sant eller? Kanske har hans hjärna stängt av det han gjorde. Eller så försöker han helt enkelt skydda sig själv.
Hoppas att han döms till ett långt straff. Och hoppas att jag aldrig mer kommer att träffa på honom.
Ok, tack för info.

Paradoxalt nog får han nog ett bättre liv nu, än vad han fått om detta inte hänt...
Citera
2021-11-17, 11:07
Medlem
Jag hittar ingen direktrapportering. Nån som har länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in