2021-11-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

■ 2) Inget är omöjligt i den här svarta historiken. Hon är slug, så inte helt otroligt.

■ Vad jag sist funderade över när jag tidigare ställde min fråga i L*na Wesstr*m-tråden var.

■ 1: ) Kan H*nna Davidss*n tidigare ha gömt undan ett av St*fan Davidss*n:s blodbesudlade klädesplagg vilket hon vid det aktuella tillfället och tillfälligt låtit sig förvara i en tillsluten plastpåse för att senare kunna användas ?

■ 2: ) Eller, kan H*nna Davidss*n ha haft ett av St*fan Davidss*n:s blodbesudlade klädesplagg i sin ena hand och strukit av blod, på till exempel en handduk eller annan form av tyg som hon därefter tillfälligt förvarat i en tillsluten plastpåse för att senare kunna användas ?

■ Har man ett blodbesudlat klädesplagg med färska blodbesudlingar på kan man göra så kallade avstyrk till och på ett annat tyg, som till exempel en handduk, detta avstryk förvaras sedan i en tillsluten plastpåse. Någon tid segare framåt används handduken med blodbesudlingsavstryket på och fuktas sedan med ljummet kranvatten och därefter kan man sedan överföra en del av blodbesudlingarna på annat material, som till exempel, en tvättmaskin med en glatt yta.

■ Svar ja, H*nna Davidss*n är en mycket slug och listig individ.

Mvh/JM.
Citera
2021-11-16, 16:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ H*nna Davidss*n segrade med stor kraft i det tidigare och mycket långvariga triangeldramat vilket slutade med ett brutalt mord på hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m och som under en lång tid hade varit en av hennes främsta antagonister.

■ Nu mera vandrar H*nna Davidss*n omkring med segerns gloria, osynligt svävande ovanför sitt huvud.

■ H*nna Davidss*n var tidigare adresserad på Färd*m*nsg*tan i Nya Hj*rsta Ör*bro och då, nära angränsande till hennes rival L*na Wesstr*m:s bostadsrätt vid Byal*gsg*tan.

■ En fråga till ovan skrivet och som vem som helst kan svara på som finner intresse för att göra så.

■ Då H*nna Davidss*n var adresserad på Färd*m*nsg*tan var hennes bostadsrätt nära angränsande till därstädes L*na Wesstr*m bringades om livet bakom ett bullerplank.

■ Frågan: Kan en mobilpejling med absolut säkerhet fastställa och visa om H*nna Davidss*n, vid det aktuella tillfället under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, befann sig inom sin bostadsrätt eller på brottsplatsen ?

■ Från Färd*m*nsg*tan och fram till Rättar*vägen nummer ( 9 ) samt mycket nära bullerplanket, är sträckan 280 meter, att förflytta sig från Färd*m*nsg*tan och fram till Rättar*vägen nummer ( 9 ) tar maximalt 60 sekunder.

Den 1/11 ( i år ) 2021 flyttade H*nna Davidss*n tillbaka till St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen 14 Bertil i Nya Hj*rsta Ör*bro, nu bor hon i huset tillsammans med en av sina två döttrar TD.

■ Bostadsrätten vid Färd*m*nsg*tan är nu mera ett minne blott för H*nna Davidss*n:s del.

■ H*nna Davidss*n har haft 46 kontakter från den 1/11 2021 och fram till dagens datum 16/11 2021, St*fan Davidss*n:s kamrat JG var en av dom.

■ En person som jag ganska nyligen har samtalat med, tyckte att det är ytterst egendomligt att H*nna Davidss*n valt att fortsätt med att bo kvar i huset vid Bet*sv*gen efter allting som tidigare har ägt rum, färgen "Soft" tycks inte störa henne det minsta.

■ Ytterligare en fråga till ovan skrivet för den som finner intresse för att svara..

■ Frågan: Bor H*nna Davidss*n i en mördares hus utan att bry sig om det ? eller, är det så, att hon själv var involverade i mordet på sin rival L*na Wesstr*m under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och därför,
inte bryr sig ?

Mvh/JM.

Citat:
Frågan: Kan en mobilpejling med absolut säkerhet fastställa och visa om H*nna Davidss*n, vid det aktuella tillfället under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, befann sig inom sin bostadsrätt eller på brottsplatsen ?

Mobilpejlning visar endast var mobilen befinner sig.

Citat:
H*nna Davidss*n har haft 46 kontakter från den 1/11 2021 och fram till dagens datum 16/11 2021, St*fan Davidss*n:s kamrat JG var en av dom.

Var har hon haft de kontakterna?

Citat:
En person som jag ganska nyligen har samtalat med, tyckte att det är ytterst egendomligt att H*nna Davidss*n valt att fortsätt med att bo kvar i huset vid Bet*sv*gen

Och på vilket sätt angår det den personen?
Citera
2021-11-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

■ 1: ) Mobilpejlning visar endast var mobilen befinner sig.

■ 2: ) Var har hon haft de kontakterna?

■ 3: ) Och på vilket sätt angår det den personen?

■ 1: ) Smokey du förstod nog inte frågan på det sättet som jag ville att du skulle förstå den beträffande H*nna Davidss*n, du kanske tror att det finns en mobilmast vid bullerplanket, en vid Färd*m*nsg*tan och en vid Byal*gsg*tan samt en vid Bet*sv*gen ?

■ 2: ) Där förstod jag inte din föregående fråga riktigt beträffande H*nna Davidss*n:s kontakter, du kanske menade om H*nna Davidss*n haft sina senaste kontakter på sin arbetsplats eller inom hemmet, via sin mobiltelefon eller med hjälp av sin dator, var det så du menade ?

■ 3: ) UW och EW är ju som bekant båda adresserade på Bet*sv*gen nära angränsande till H*nna Davidss*n:s och TD:s hus på Bet*sv*gen, inom det huset har det en gång i tiden varit en plats för blodiga akrobatsexkonster vilka har förekommit i husets alla våningar, väggar har målats i färgen "Soft" och så vidare.

■ Utöver UW och EW på Bet*sv*gen så finns det ju även andra boende personer i Nya Hj*rsta Ör*bro som också kan tycka att det är högst egendomligt att H*nna Davidss*n valt att bo kvar i en mördares hus och efter allt som tidigare har hänt och sagts.

■ H*nna Davidss*n bryr sig inte, eftersom hon själv var involverad i mordet på sin mycket hatade rival L*na Wesstr*m, varför skulle hon annars bo kvar i huset ? ett hus som ständigt och jämt kommer att påminna henne om St*fan Davidss*n:s och L*na Wesstr*m:s blodiga och akrobatiska sexövningar i husets alla rum och utrymmen, H*nna Davidss*n borde under normal omständigheter känna ett kraftfullt hat bara av att komma i närheten av St*fan Davidss*n:s hus men det gör hon inte och givetvis finns det en orsak till att hon trots allt väljer att bo kvar i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen.

■ Smokey, du har fortfarande inte svarat mig på frågan om varför du tycker så otroligt illa om brottsoffret L*na Wesstr*m ?

Mvh/JM.
Citera
2021-11-17, 02:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
■ 1: ) Smokey du förstod nog inte frågan på det sättet som jag ville att du skulle förstå den beträffande H*nna Davidss*n, du kanske tror att det finns en mobilmast vid bullerplanket, en vid Färd*m*nsg*tan och en vid Byal*gsg*tan samt en vid Bet*sv*gen ?

■ 2: ) Där förstod jag inte din föregående fråga riktigt beträffande H*nna Davidss*n:s kontakter, du kanske menade om H*nna Davidss*n haft sina senaste kontakter på sin arbetsplats eller inom hemmet, via sin mobiltelefon eller med hjälp av sin dator, var det så du menade ?

■ 3: ) UW och EW är ju som bekant båda adresserade på Bet*sv*gen nära angränsande till H*nna Davidss*n:s och TD:s hus på Bet*sv*gen, inom det huset har det en gång i tiden varit en plats för blodiga akrobatsexkonster vilka har förekommit i husets alla våningar, väggar har målats i färgen "Soft" och så vidare.

■ Utöver UW och EW på Bet*sv*gen så finns det ju även andra boende personer i Nya Hj*rsta Ör*bro som också kan tycka att det är högst egendomligt att H*nna Davidss*n valt att bo kvar i en mördares hus och efter allt som tidigare har hänt och sagts.

■ H*nna Davidss*n bryr sig inte, eftersom hon själv var involverad i mordet på sin mycket hatade rival L*na Wesstr*m, varför skulle hon annars bo kvar i huset ? ett hus som ständigt och jämt kommer att påminna henne om St*fan Davidss*n:s och L*na Wesstr*m:s blodiga och akrobatiska sexövningar i husets alla rum och utrymmen, H*nna Davidss*n borde under normal omständigheter känna ett kraftfullt hat bara av att komma i närheten av St*fan Davidss*n:s hus men det gör hon inte och givetvis finns det en orsak till att hon trots allt väljer att bo kvar i St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen.

■ Smokey, du har fortfarande inte svarat mig på frågan om varför du tycker så otroligt illa om brottsoffret L*na Wesstr*m ?

Mvh/JM.

Varför ska HD inte kunna bo i huset? Det var inte hennes fel hur SD och LW bar sig åt.

UW och EW har väl ingen anledning att tycka illa om HD? Hon har väl inte gjort dem något?

Och grannarna har väl ingen anledning att tycka illa om henne heller?

Ska hon straffas för att SD och LW bar sig illa åt?
Citera
2021-11-17, 08:09
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Varför ska HD inte kunna bo i huset? Det var inte hennes fel hur SD och LW bar sig åt.

UW och EW har väl ingen anledning att tycka illa om HD? Hon har väl inte gjort dem något?

Och grannarna har väl ingen anledning att tycka illa om henne heller?

Ska hon straffas för att SD och LW bar sig illa åt?

Du har så rätt, det är som att plocka bort en fästing.
Inget ont som har något gott med sig..
Citera
2021-11-17, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds

■ 1: ) Du har så rätt, det är som att plocka bort en fästing.

■ 2: ) Inget ont som har något gott med sig..

■ 2: ) Du har verkligen helt rätt i detta fallet, det vill säga, Att inget ont har något gott med sig.

Citat: "Inget ont ..... som har något gott med sig" ... slut citat/

■ Vad du kanske❗menade, var ... Det finns inget ont, som inte❗har något gott med sig ?

■ Den 18/8 2001 flyttade UW och L*na Wesstr*m in i huset vid Bet*sv*gen.

■ Den 30/7 2005 flyttade St*fan Davidss*n och H*nna Axelss*n in i huset vid Bet*sv*gen och blev sålunda nära angränsande grannar till UW och L*na Wesstr*m.

■ L*na Wesstr*m var adresserad på Bet*sv*gen tillsammans med UW från och med den 18/8 2001 och fram till den 9/8 2010 då hon flyttade till ett eget boende.

■ Skilsmässan mellan UW och L*na Wesstr*m stod klar i Mars månad 2011.

■ L*na Wesstr*m vigde St*fan Davidss*n och H*nna Axelss*n under året 2008.

■ H*nna Axelss*n/Davidss*n bodde tillsammans med St*fan Davidss*n i huset vid Bet*sv*gen från och med den 30/7 2005 och fram till den 21/3 2018 då H*nna Davidss*n flyttade till ett eget boende och adresserade sig på Färd*m*nsg*tan nära angränsande till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt vid Byal*gsg*tan.

■ H*nna Davidss*n flyttade till eget boende den 21/3 2018 och L*na Wesstr*m bringades om livet under Måndagskvällen den 14/5 2018.

■ H*nna Axelss*n/Davidss*n bodde tillsammans med St*fan Davidss*n i huset vid Bet*sv*gen under tiden 30/7 2005 och fram till den 21/3 2018 då hon skaffade sig ett eget boende nära angränsande till hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m.

■ L*na Wesstr*m dödsmisshandlades och sålunda bringades om livet bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Den 28 Maj 2021 dömdes St*fan Davidss*n för mordet på sin tidigare älskarinna L*na Wesstr*m i Göta Hovrätt till 18 års fängelse, strax därefter tog St*fan Davidss*n sitt liv.

■ Bägge H*nna Davidss*n:s antagonister var borta ur hennes liv, den ena, brutalt dödsmisshandlad och mördad bakom ett bullerplank, den andra, dömd till ett 18 års fängelsestraff därtill också S*fan Davidss*n tog sitt eget liv.

■ Den 1/11 2021 flyttade H*nna Davidss*n tillbaka till St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen, så❗... Det finns ingen ont, som inte har något med sig.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-11-17 kl. 10:41.
Citera
2021-11-17, 11:02
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
■ 2: ) Du har verkligen helt rätt i detta fallet, det vill säga, Att inget ont har något gott med sig.

Citat: "Inget ont ..... som har något gott med sig" ... slut citat/

■ Vad du kanske❗menade, var ... Det finns inget ont, som inte❗har något gott med sig ?

■ Den 18/8 2001 flyttade UW och L*na Wesstr*m in i huset vid Bet*sv*gen.

■ Den 30/7 2005 flyttade St*fan Davidss*n och H*nna Axelss*n in i huset vid Bet*sv*gen och blev sålunda nära angränsande grannar till UW och L*na Wesstr*m.

■ L*na Wesstr*m var adresserad på Bet*sv*gen tillsammans med UW från och med den 18/8 2001 och fram till den 9/8 2010 då hon flyttade till ett eget boende.

■ Skilsmässan mellan UW och L*na Wesstr*m stod klar i Mars månad 2011.

■ L*na Wesstr*m vigde St*fan Davidss*n och H*nna Axelss*n under året 2008.

■ H*nna Axelss*n/Davidss*n bodde tillsammans med St*fan Davidss*n i huset vid Bet*sv*gen från och med den 30/7 2005 och fram till den 21/3 2018 då H*nna Davidss*n flyttade till ett eget boende och adresserade sig på Färd*m*nsg*tan nära angränsande till L*na Wesstr*m:s bostadsrätt vid Byal*gsg*tan.

■ H*nna Davidss*n flyttade till eget boende den 21/3 2018 och L*na Wesstr*m bringades om livet under Måndagskvällen den 14/5 2018.

■ H*nna Axelss*n/Davidss*n bodde tillsammans med St*fan Davidss*n i huset vid Bet*sv*gen under tiden 30/7 2005 och fram till den 21/3 2018 då hon skaffade sig ett eget boende nära angränsande till hennes mycket hatade rival L*na Wesstr*m.

■ L*na Wesstr*m dödsmisshandlades och sålunda bringades om livet bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro under Måndagskvällen den 14 Maj 2018.

■ Den 28 Maj 2021 dömdes St*fan Davidss*n för mordet på sin tidigare älskarinna L*na Wesstr*m i Göta Hovrätt till 18 års fängelse, strax därefter tog St*fan Davidss*n sitt liv.

■ Bägge H*nna Davidss*n:s antagonister var borta ur hennes liv, den ena, brutalt dödsmisshandlad och mördad bakom ett bullerplank, den andra, dömd till ett 18 års fängelsestraff därtill också S*fan Davidss*n tog sitt eget liv.

■ Den 1/11 2021 flyttade H*nna Davidss*n tillbaka till St*fan Davidss*n:s hus vid Bet*sv*gen, så❗... Det finns ingen ont, som inte har något med sig.

Mvh/JM.

Jaa, eller så menade Sloppy precis det som skrevs...

"Inget ont som har något gott med sig.."

Eftersom H nu flyttade tillbaka, menar jag.
Tolkningsfråga.
Citera
2021-11-17, 11:21
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Jag menar givetvis att hon gjorde det medan hon levde. Hon försökte vända alla GC-are mot HD. För att hon var avundsjuk och hatade HD för att SD inte ville lämna henne.

Vad jag vill uppnå? Jag skriver vad jag tycker och tror. Är det mörkt? Ja, ett mord är givetvis mörkt. Och relationen mellan SD och LW var också mörk.

Ja, om man vill vara naiv och blåögd och vill bli utnyttjad och lurad.
Det här handlar inte om vad jag vill utan om vad jag ser. Många skriver här om hur de vill/önskar att det skulle ha varit. Det betyder inte att det har något med sanningen att göra. Önskedrömmar, fantasier och sagor. Allt för att försvara allt som LW gjorde. För att hon blev mördad.

Jag tycker att det är intressant att se vad som ledde fram till mordet. Att se och förstå vad LW själv hade kunnat göra annorlunda för att undvika att bli mördad.

Jag tror att svaret är att inte pusha en psykopat över gränsen utan att vara lyhörd och backa i tid. Att det är väldigt viktigt för alla att lära sig att genomskåda en psykopat och att lära sig hur man bryter kontakten med dem. Vi kan inte förvänta oss att psykopaterna ska ändra sig. De kan inte ändra sig. Vi andra måste lära oss att undvika dem.

Jag tycker att både SD och LW hade många psykopatiska drag. Jag tror att det är därför det gick så långt som det gjorde. LW vägrade släppa SD och han reagerade som en psykopat.

Nu syftade jag på dig när jag skrev att "man vill tro gott om folk"...

Du ansvarar för vad du skriver, liksom jag ansvarar för vad jag skriver.
Och ibland är dina attacker så grova på någon som sedermera blev mördad på ett
mycket brutalt vis. Och efterlämnade barn utöver övrig familj/vänner.
Det är mörkt...

Och vad gäller naiv så är det just det du själv visar tecken på.
Du verkar inte ha så mycket koll på verkligheten därute.

Nej, L visade verkligen inga tecken på psykopatiska drag.
Det gjorde däremot S.
Citera
2021-11-17, 15:56
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Det är mörkt...

Det gjorde däremot S.

Citat:
Det gjorde däremot S.

Har du läst konversationerna mellan henne och SD från sommaren -17 och framåt där hon tjatar och hotar till sig sex? Där han ska svara ögonblickligen, annars hotar hon att skriva så HD kan se.

Och hon manipulerade sina vänner och föräldrar för att få som hon ville.

Jag ser många psykopatiska drag.

Citat:
mycket brutalt vis.

Så eftersom hon sedermera blev mördad så får man inte ha några åsikter om hur hon levde sitt liv?

Man får inte försöka se hur hon kunde ha gjort annorlunda för att må bättre och undvika kontakt med presumtiva mördare?
Så att andra kvinnor kan lära sig hur de inte ska göra.

Jag tycker att man ska ta alla tillfällen man kan för att visa kvinnor att man ska lämna psykopater innan det är för sent. Och att man absolut inte ska göra som LW gjorde; jaga och stalka dem och vägra släppa dem. Hon borde ha gjort tvärtom: blockat honom och brutit all kontakt med honom. Precis som polisen sa åt henne att göra när hon anmälde honom.
Citera
2021-11-17, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind

Det är mörkt...

Det gjorde däremot S.

Om man nu ska fjärrdiagnosticera så skulle jag snarare tro att Lena hade Emotionell Instabil p-störning (även kallad borderline). Finns mycket som talar för det. Inte minst det faktum att hon var livrädd för separationer. Gällde inte bara i förhållandet till SD, det tycks ha varit ett genomgående drag. Plus det dikotioma tänkandet =antingen var det toppen eller så var det botten. Svart eller vitt. Lena måste ha haft ett känslomässigt helvete. Nu talar jag om DRAG av B-störning - inte en utvecklad sådan. De personerna brukar vara väldigt dramatiska, dock.
Senast redigerad av zilvereko 2021-11-17 kl. 16:57.
Citera
2021-11-17, 16:46
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Har du läst konversationerna mellan henne och SD från sommaren -17 och framåt där hon tjatar och hotar till sig sex? Där han ska svara ögonblickligen, annars hotar hon att skriva så HD kan se.

Och hon manipulerade sina vänner och föräldrar för att få som hon ville.

Jag ser många psykopatiska drag.

Så eftersom hon sedermera blev mördad så får man inte ha några åsikter om hur hon levde sitt liv?

Man får inte försöka se hur hon kunde ha gjort annorlunda för att må bättre och undvika kontakt med presumtiva mördare?
Så att andra kvinnor kan lära sig hur de inte ska göra.

Jag tycker att man ska ta alla tillfällen man kan för att visa kvinnor att man ska lämna psykopater innan det är för sent. Och att man absolut inte ska göra som LW gjorde; jaga och stalka dem och vägra släppa dem. Hon borde ha gjort tvärtom: blockat honom och brutit all kontakt med honom. Precis som polisen sa åt henne att göra när hon anmälde honom.

"Så eftersom hon sedermera blev mördad så får man inte ha några åsikter om hur hon levde sitt liv?"

Du är hal som en ål...

Du kan ha vilka åsikter du vill om L och hur hon levde sitt liv
men skyll inte på omtanke om andra när du sedan delar med dig
av dina DELVIS groteska/störda beskrivningar.

Du är mycket naiv om du tror att du via de beskrivningarna kan "hjälpa" andra att få upp ögonen....
Nu är nog sanningen snarare att det endast är en ursäkt för att få spy upp en massa galla över en död kvinna.

Ohyggligt.
Citera
2021-11-17, 17:13
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Om man nu ska fjärrdiagnosticera så skulle jag snarare tro att Lena hade Emotionell Instabil p-störning (även kallad borderline). Finns mycket som talar för det. Inte minst det faktum att hon var livrädd för separationer. Gällde inte bara i förhållandet till SD, det tycks ha varit ett genomgående drag. Plus det dikotioma tänkandet =antingen var det toppen eller så var det botten. Svart eller vitt. Lena måste ha haft ett känslomässigt helvete.
Det där stämmer fint in på Stefan.
Stampa bäbis (ThD) är lite svart och vitt och väldigt annorlunda.

Typiska drag för Stefan Davidsson den notoriske lögnaren.
Hanna är där som en indikation på att något inte riktigt står rätt till..
Har det varit medicin stölder på USÖ ?
Jag tror är Hanna är drivande.. självklart gissningsvis.
Senast redigerad av SloppySeconds 2021-11-17 kl. 17:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in