2021-11-16, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Om du har varit medlem i 10+ år och har så låg status att du inte kunde köpa Ps5 så kan du ju inte direkt varit en aktiv kund hos dem.

Jag försökte också köpa en ps5, la den i varukorgen, klickade på att betala men när jag skulle välja betalmedel var de slut. De gick på sekunder, så chansen att du hade hunnit genomföra köpet innan de var slut lär ju varit ganska liten ändå.

Tycker det bara är roligt att de gamifierat köpupplevelsen, det är smart som fan.

Vad spelar det för roll har köp från dom där i år förut så har jag bott utomlands i flera år så varför skulle jag vara aktiv?

Man kan ju ha köpt utan att vara medlem för den delen med och om man loggat det legat i topskiktet i deras kundklubb.
Vad är det som är rättvist med det?

Dom bytte väl system för inte en så lång tid tillbaka om man är medlem sen lång tid tillbaka så är det väl inte mycket begärt att man ska kunna köpa varor dom har i lager om man är ute i rätt tid och dom är obokade
eller är det ologiskt av dig?

Och varför ska man ha någon status ens för att kunna köpa en vara som finns i lager det är jättekonstigt.

Jag var på sidan tidigt på morgonen och kunde nog köpt konsolen tio ggr om eftersom jag såg lagersaldot sjunka med två st på dom första 10 minuterna och det gick inte ner en handfull mer dom nästkommande 5 minuterna och då var det 50 + konsoler så jag var på sidan när dom la upp konsolen antagligen.

Det gick absolut inte på några sekunder.
Citera
2021-11-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robin81
Vad spelar det för roll har köp från dom där i år förut så har jag bott utomlands i flera år så varför skulle jag vara aktiv?

Man kan ju ha köpt utan att vara medlem för den delen med och om man loggat det legat i topskiktet i deras kundklubb.
Vad är det som är rättvist med det?

Dom bytte väl system för inte en så lång tid tillbaka om man är medlem sen lång tid tillbaka så är det väl inte mycket begärt att man ska kunna köpa varor dom har i lager om man är ute i rätt tid och dom är obokade
eller är det ologiskt av dig?

Och varför ska man ha någon status ens för att kunna köpa en vara som finns i lager det är jättekonstigt.

Jag var på sidan tidigt på morgonen och kunde nog köpt konsolen tio ggr om eftersom jag såg lagersaldot sjunka med två st på dom första 10 minuterna och det gick inte ner en handfull mer dom nästkommande 5 minuterna och då var det 50 + konsoler så jag var på sidan när dom la upp konsolen antagligen.

Det gick absolut inte på några sekunder.

Vet inte vilket system du menar, de har använt samma poängsystem i många år nu. Jag har köp i min historik som är 12-12 år gamla så det är ju inte efter det de bytt. Därefter har de bara lagt till achivements osv, eller ja de har ju förändrat levelsystemet. Tidigare var typ White högst har jag för mig, nu räknar de ju level i siffror istället.

Varför man under den här tiden skulle handlat av dem utan att ange medlemsnummer osv förstår jag inte, det är lite som att vara medlem på Ica men aldrig dra kortet och sen klaga på att man aldrig får bonus?

Du nämnde att lagersaldot på ps5orna fanns kvar i 10 minuter. Exakt samma sak upplevde jag när jag försökte beställa, dvs det stod att det fanns i lager men när jag klickade lägg i varukorg och sen gå till kassa så ”försvann” ps5an. Jag var på köpknappen någon minut efter att de släppte dem, då var de redan slutsålda. Chansen att du väl skulle fått ngn om du såg det efter 10 minuter är omöjlig tyvärr.

Släppte de inte konsolerna vid 15 senast? 🤔

Nåväl. Jag har inte heller fått ngn ps5 från webhallen, inte du heller, vi kan ha olika åsikter om deras tjänster, men de får ju välja själva hur de vill sälja enheterna de får in.
Citera
2021-11-16, 20:10
Medlem
Nej läs om texten lagersiffran rörde sig med - 2 på tio minuter. Alltså från +50 till 48. Fem minuter senare var det 45 st i saldo.

Alltså så att om man inte drar sitt Ica kort på Ica affären så får man inte köpa alla varor i deras sortiment som finns i lagersaldot eller i butiken som inte redan är tagna eller bokade menar du?

Eller om man ska köpa en bil som inte är bokad och ute till försäljning "nej vet du vad vi kan inte sälja dig bilen för vem vet det kanske kommer någon som har köpt mera än dig här förut fast köparen kan köpa bilen och är en konsument som alla andra.

Hör du inte hur det låter?
Citera
2021-11-17, 08:51
Medlem
Citat:
Nej läs om texten lagersiffran rörde sig med - 2 på tio minuter. Alltså från +50 till 48. Fem minuter senare var det 45 st i saldo.

Alltså så att om man inte drar sitt Ica kort på Ica affären så får man inte köpa alla varor i deras sortiment som finns i lagersaldot eller i butiken som inte redan är tagna eller bokade menar du?

Eller om man ska köpa en bil som inte är bokad och ute till försäljning "nej vet du vad vi kan inte sälja dig bilen för vem vet det kanske kommer någon som har köpt mera än dig här förut fast köparen kan köpa bilen och är en konsument som alla andra.

Hör du inte hur det låter?

Det finns ingen butik i världen som skulle ha ps5or kvar i lager så länge. Däremot hänger inte lagersaldot med, antar att det uppdateras allt eftersom, det har jag själv varit med om hos just webhallen och Netonnet tror jag det var.

Om Ica har ett kundevent där alla som drar kortet får tårta och du inte kan uppvisa ditt medlemskap och därmed blir utan tårta, eller om en bilhandlare erbjuder de kunder med visa black Max platinum super special kort något extra, kan du då komma in och kräva exakt samma sak? Nej det kan du inte.

Du blev helt enkelt sur för att du inte fick köpa ngn ps5a, vet du hur du straffar webhallen bäst? Bättre än att skriva i deras tråd på fb? Du slutar helt att handla där. Vote with your wallet som jänkarna säger. 👍
Citera
2021-11-17, 10:31
Medlem
Alltså du sitter ju bara och spekulerar du har ju inte någon fakta bakom det du säger. Alla argument du kommer med kan man ju inte ens jämföra med det börjar bli pinsamt.

Det enda webhallen är unika med är att dom tydligen inte vill sälja och gör skillnad på konsument.
Den enda butiken i Sverige som inte säljer en vara som dom har på lager som inte är bokad då köparen är ute i rätt tid och vill köpa den.

Konsolerna släpptes på morgonen och inte kl 15.00 som du påstår. Det finns trådar som hjälper folk att se när konsoler finns i lager.

En tråd hade inte sett det förens 11.30 på förmiddagen den aktuella dagen.

Börjar nästan tro att du jobbar på webhallen.

Det var inte ett försläpp, kund event eller medlemskväll eller dylikt vad är det du inte fattar har du dålig uppfattning förmåga?

Dom hade fått in konsoler som inte var bokade som dom fick in på webb lager.
Senast redigerad av robin81 2021-11-17 kl. 10:35. Anledning: Hade redan skrivit samma text längre upp
Citera
2021-11-17, 10:56
Medlem
Citat:
Alltså du sitter ju bara och spekulerar du har ju inte någon fakta bakom det du säger. Alla argument du kommer med kan man ju inte ens jämföra med det börjar bli pinsamt.

Det enda webhallen är unika med är att dom tydligen inte vill sälja och gör skillnad på konsument.
Den enda butiken i Sverige som inte säljer en vara som dom har på lager som inte är bokad då köparen är ute i rätt tid och vill köpa den.

Konsolerna släpptes på morgonen och inte kl 15.00 som du påstår. Det finns trådar som hjälper folk att se när konsoler finns i lager.

En tråd hade inte sett det förens 11.30 på förmiddagen den aktuella dagen.

Börjar nästan tro att du jobbar på webhallen.

Det var inte ett försläpp, kund event eller medlemskväll eller dylikt vad är det du inte fattar har du dålig uppfattning förmåga?

Dom hade fått in konsoler som inte var bokade som dom fick in på webb lager.

Haha. Ja du kan omöjligen vara så gammal som ditt användarnamn speglar i alla fall. Nåväl. Vi släpper bollen och går vidare. Du får helt enkelt köpa din ps5 någon annanstans, kanske hos en bilhandlare? Lycka till!
Citera
2021-11-17, 12:03
Medlem
Samma dag som jag blev nekad att köpa min ps5 så fick jag boka en ps5:a hos en konkurrent så jag har redan fixat det.

Finns varan på lager och inte är förbokad, bokad så finns det ju ingen anledning av butiken att neka köparen.När man är ute i rätt tid.

Förutom att man har en gräns för 1 st per kund pga att det är hög efterfrågan på varan man har i lager.

Borde inte vara svårare än så och inte nånstans ologiskt eller orimligt att tänka så.

Tror inte det finns någon annan butik som inte har det tänket förutom webhallen som tydligen inte är en butik för alla konsumenter.

Det framkommer ju i dina svar att du inte har en så bra uppfattnings förmåga så du får träna upp den och med det så menar jag inget illa mot dig men du verkar missförstå mycket.

Absolut kan jag släppa det men det här var en tråd med kritik mot webhallen delar bara med mig av mina erfarenheter. Du kan kolla deras recensioner så kanske du får en bättre uppfattning.
Citera
2021-11-25, 19:29
Medlem
Har bara bra erfarenhet av webhallen men har å andra sidan inte köpt något dyrt där.
Dock kollade vi på robotdamsugare inför black friday och såg att webhallen höjt den vi kikade på med 400kr idag ( 25/11), ska bli spännande och se vad dom prisätter den som imorgon...
Citera
2022-11-27, 10:44
Medlem
En gång i tiden var Webhallen billigast och hade stort sortiment.

Numera ligger priserna ofta 20-30% högre än billigaste alternativet och sortimentet har blivit mycket sämre. Märkligt då Elgiganten ofta har större utbud och lägre priser, trots att dom har samma ägare.

Någon som vet varför?
Citera
2022-11-27, 10:56
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RefreshedSpirit
En gång i tiden var Webhallen billigast och hade stort sortiment.

Numera ligger priserna ofta 20-30% högre än billigaste alternativet och sortimentet har blivit mycket sämre. Märkligt då Elgiganten ofta har större utbud och lägre priser, trots att dom har samma ägare.

Någon som vet varför?
Elgiganten ägs av kompkett.

Elgiganten är en större kedja likson högre omsättning och fler kunder och köper in större kvantiteter. Sånt spelar roll när man avtalar inpriser.
Citera
2022-11-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Elgiganten är en större kedja likson högre omsättning och fler kunder och köper in större kvantiteter. Sånt spelar roll när man avtalar inpriser.

Webhallen ägs också av Komplett.
Citera
2022-11-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Elgiganten ägs INTE av Komplett!

Elgiganten ägs av Dixon retail, Dixon ägde via sitt dotterbolag pixmania webhallen för ganska många år sedan.

Numera äger komplett webhallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in