2021-11-17, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StiQan
Gibraltar är i stort sett 100% vaccinerade, ökande fall just nu. Intressant

Intressant dokument gällande Pfizer. Reviderade siffror gör att FLER dog i vaccingruppen jämfört med placebo.

Söker "all cause mortality" på Twitter.
https://www.fda.gov/media/151733/download

Vart framgår detta i rapporten?

Det jag hittar är att det avlider många fler i placebogruppen.
Citera
2021-11-17, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004

Sid 23.
Citera
2021-11-17, 09:20
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Hälften av de inskrivna på IVA just nu är fullvaccinerade.

I november har det hittills skrivits in 50 personer på IVA, 19 av dessa är fullvaccinerade. Din avrundningsmetodik är imponerande.

(Av de under 70 år är 6 av 31 fullvaccineraed)
Citera
2021-11-17, 09:22
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Gibraltar är i stort sett 100% vaccinerade, ökande fall just nu. Intressant

Intressant dokument gällande Pfizer. Reviderade siffror gör att FLER dog i vaccingruppen jämfört med placebo.

Söker "all cause mortality" på Twitter.
https://www.fda.gov/media/151733/download

Citat:

Jag hittar det inte heller. Mest troligt ljuger StiQan för att orsaka lite mer död och lidande som annars hade kunnat förebyggas.

De som inte vaccineras har haft en högre dödlighet än de vaccinerade i icke covidrelaterade dödsfall, där även dödsfall från vaccinet ingår. Som alltså är försumbart.

Citat:
During December 2020–July 2021, COVID-19 vaccine recipients had lower rates of non–COVID-19 mortality than did unvaccinated persons after adjusting for age, sex, race and ethnicity, and study site.
https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7043e2.htm
Citera
2021-11-17, 09:24
Medlem
Citat:
Sid 23.

Ok.

Så i gruppen som fick vaccinet så avled det 21 personer och i gruppen som fick placebo så avled det 17 personer. Inget av dödsfallen ansågs bero på vaccinet.

Det låter inte särskilt övertygande?

Känns som man skulle kunna ta 6000 personer som heter Arne och 6000 personer som heter Bertil och sedan observera dessa grupper en tid och se liknande mönster i dödsfall.
Citera
2021-11-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ok.

Så i gruppen som fick vaccinet så avled det 21 personer och i gruppen som fick placebo så avled det 17 personer. Inget av dödsfallen ansågs bero på vaccinet.

Det låter inte särskilt övertygande?

Känns som man skulle kunna ta 6000 personer som heter Arne och 6000 personer som heter Bertil och sedan observera dessa grupper en tid och se liknande mönster i dödsfall.

From Dose 1 through the March 13, 2021 data cutoff date, there were a total of 38
deaths, 21 in the COMIRNATY group and 17 in the placebo group. None of the deaths
were considered related to vaccination.

Problemet de flesta har gällande detta var att man tidigare sa 15 st i COMIRNATY gruppen, nu revideras det till 21. I stort sett ingen av dessa sägs ha dött i covid, oavsett, men ändå intressant.

Vet inte om du menar övertygande för eller emot vaccinering
Citera
2021-11-17, 09:28
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
I Sverige, tror du Skåne skiljer sig nämnvärt?

Du får kolla åldern själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
I Skåne?
Och vilken ålder?
Lite kuriosa.

I region Skåne för november är 60% fullvaccinerade.

20% ovaccinerade

0ch 20% ofullständigt vaccinerade

Enligt SIR

Om man räknar bort 80+ ser siffrorna likadana ut.

Men det handlar bara om 5 personer.
Citera
2021-11-17, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
I november har det hittills skrivits in 50 personer på IVA, 19 av dessa är fullvaccinerade. Din avrundningsmetodik är imponerande.

(Av de under 70 år är 6 av 31 fullvaccineraed)

Jag skrev "just nu" så du tror alltså att de som var inskrivna 1 november fortfarande ligger inskrivna?

Under vecka 45 så var 14 av 30 personer fullvaccinerade, 2 personer hade fått en spruta och 13 personer var ovaccinerade.

Men även om man tittar på november som du gjorde så kan man konstatera att 22 av 43 personer var vaccinerade och 20 ovaccinerade, och en med okänd status.
Senast redigerad av 4shoshin 2021-11-17 kl. 09:36.
Citera
2021-11-17, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
De blir ju inte mindre döda för det, jag tycker inte man ska förringa problemet. Jag antar att du tror de dog av en fis på tvären då. Vår strategi var usel helt enkelt, coronakommissionen tycker också det.

Det hela beror på väsentligen nedrustad civil beredskap som beredskapslager, utbildad och tränad personal ffa i kommunernas verksamhet, och en låt-gå politik för integration där de mest utsatta verksamheterna för en pandemi (vård av sköra och gamla) fått lida för. Reinfeldts ”öppna era hjärtan” politik har lett till att allt fler vårdnära yrken fått statusen som integrationsmotor. Trots det hamnar Sverige på en låg total överdödlighet internationellt sett särkilt om man justerar för ländernas åldersfördelning.

Att driva vårdnära verksamheter med beredskap och kompetens kostar pengar. Inget som varit prio de senaste 20-30 åren. Kommissionens rapporter pekar på dessa brister vilket är rätt men i övrigt är det inte mycket att dra lärdom av.
Citera
2021-11-17, 09:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Jag skrev "just nu" så du tror alltså att de som var inskrivna 1 november fortfarande ligger inskrivna?

Under vecka 45 så var 14 av 30 personer fullvaccinerade, 2 personer hade fått en spruta och 13 personer var ovaccinerade.

Källa på var du hittar detta? Har saknat statistik på de som ligger just nu. För det är helt rätt som du säger, de data jag tittar på är ju de som skrivits in.
Citera
2021-11-17, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Källa på var du hittar detta? Har saknat statistik på de som ligger just nu. För det är helt rätt som du säger, de data jag tittar på är ju de som skrivits in.

https://portal.icuregswe.org/siri/sv/report/corona.vaccincovid
Citera
2021-11-17, 09:39
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
I Skåne?
Och vilken ålder?
Åldersfördelningen i Skåne ser ut så här för IVA november.

2st 70-åringar: fullvaccinerade

2st 60-åringar: en ovaccinerad och en ofullständigt vaccinerad

1st 50-åring: fullvaccinerad

Citat:
Kolla istället Skånes egna siffror så ser du att antalet inlagda var lika många för en vecka sedan..
Man kan inte dra hur stora växlar som helst av två dagars siffror.

Att det kommer öka är vi väl överens om.
Hur mycket är en annan fråga.
Lika mycket som förra julen? Jag hoppas verkligen inte det..
De inlagda är fortsättningsvis ovaxxade till största del. Förutom en bunt 80+ med kass immunförsvar som tappat skyddet av vaccinet..
Dom erbjuds redan dos 3, så vi får hoppas att dom inte är för kaxiga och tror att dom är Tarzan

Så ditt påstående stämmer inte överhuvud taget.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-11-17 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in