2021-11-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han har nog känt sig lite utstött stackarn. Han har kommit hit till Sverige men han kan inte språket och kanske inte har fått något jobb. Han har haft svårt att få svenska vänner och har tröttnat och i stället isolerat sig. Då kan det gå så här.
Får man mer vänner när man kastar ut barn från balkongen?
Citera
2021-11-16, 16:04
Medlem
krafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Håller med. Är själv tack och lov paranoid av mig och DNA-testade min dotter direkt vid födseln, för att.slippa känna tvivel, men var ändå en stressfylld graviditet för mig. Har även varnat båda mina fruar att jag kommer DNA-testa alla barn de föder och att de kan dra åt helvete om de föder någon annan mans ungdjävel.

Kan mycket väl tänka mig att jag hade blivit psykotisk och kunnat döda ett barn om jag fick reda på att jag inte var pappan. Smärtan att få reda på att det är någon annan mans barn vore överväldigande och även förödmjukelsen att man har behandlat barnen som sina egna (otroheten i sig vore en petitess i jämförelse).

Man funderar ju lite på vilken typ av förhållanden du har. Herregud så jobbigt det måste vara.
Citera
2021-11-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
Om din "Bengt åke" blir mentalt sjuk och hamnar i en psykos...så ja, det skulle han kunna göra. Som tur är så har de flesta människor spärrar som är svåra att ta sig igenom, tur är väl det.
Tyvärr krävs det inte psykos för att vissa kulturers män ska kasta ut familjemedlemmar från balkongen. Snart får vi väl balkongförbud i Sverige pga alla raringar som har importerats!
Citera
2021-11-16, 16:07
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h1tl3r
Dem skriver att han skadat sig själv. Och ja dem har hållit ett initialt förhör.

Många som använde knivar skär sig själva under dåden.. väldigt vanligt att den som skär/hugger någon får skador på händerna. Knivar utan parerskydd i synnerhet då de blir hala av blodet och det är lätt att slinta ner med handen över bladet. Så hans skador är förmodligen på händerna och självförvållade när han knivhögg barnen.

Att han inte mins något är väl standard hos de flesta brottslingar..Det är väldigt sällan en brottsling säger att de mins något..Då slipper man svara på jobbiga frågor och åklagaren måste bevisa allt..

Effektiv tystnad som alla brottslingar använder sig av. Psykos my ass.. Han vet mycket väl vad han gjort.. Det ingår i spelet för att slippa straff.
Citera
2021-11-16, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
De här länderna har ofta incest på högre nivå än ngn enstaka gång. Och risken för psykisk sjukdom är tre gånger så stor vid incest

Man kan säga att Ndiaye gjorde alla en tjänst genom att döda sina barn som hade överförda psykiska sjukdomar från honom innan de nått vuxen ålder och hade åsamkat samhället stora konsekvenser.
Senast redigerad av Shageki 2021-11-16 kl. 16:14.
Citera
2021-11-16, 16:11
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meh-mah
EN enda mediekälla på det tack.

Du kan få ännu en.. Nu är hela dådet borttaget från SVT.. alldeles för hett att skiva om..Det kan ju skada invandrares rykte..
Citera
2021-11-16, 16:13
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Polisen vet säkert mer än du och kan bedöma att hon inte är att betrakta som medskyldig.

Såja ta det lugnt nu.
Hon larmade inte polisen så det blir misstänksamt.
Citera
2021-11-16, 16:14
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det skulle vara mord.

Nog för att psykopater och sociopater har empatistörningar men det finns vanligare anledningar till att folk mördar varandra, inklusive andra psykologiska orsaker.

Vad är den vanliga anledningen till att man mördar sina barn då professorn?
Citera
2021-11-16, 16:14
Medlem
Orten4LifeBreees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hur fan ska socialtjänsten kunna ange någon som är anonym. herre gud. ha ha. Dom hade ju fått anmälningar. sluta hitta på.

Off topic men svar till dig:

Du miss uppfattade nog mig nu, socialtjänsten kan så klart inte ange någon anonym men det jag pekade på var att en person hade ringt socialtjänsten och presenterat sig med namn det hade sen socialtjänsten sagt till dem personerna det handlade om vilket är under al kritik.

Mina egna erfarenheter:
Jag har växt upp med missär , missbrukande föräldrar, i förorten och inte en enda gång dök soc upp i vårat hem fast det var uppenbart att det fanns problem hemma och fleratalet anmälningar från skola och omgivning gjordes....och då jag fick sno mat till mig och mina syskon redan när jag var 9-10år för vi skulle kunna äta... så berätta om din erfarenhet då du försvarar socialtjänsten och tycker som gör sitt jobb? Jag bor i en av större städerna i Sverige, från en väl känd förort. Den historien ovan är inte jätte ovanlig men nu till din erfarent? Berätta..

Hela landet är åt helvete pga av den handlingslama regeringen som styrt länge nog dags att ge ett nytt parti en chans jag är absolut inte rasist och har själv en utländsk bakgrund men jag tror på sverigedemokraterna tillsammans med KD, M det är dax att dom får chansen att städa upp det stefan löfven ställt till med, folk dör där ute i förorterna och nuvarande regeringen tror 10tusen mer poliser ska lösa detta, det är en helt skev tanke. Jag hade inte slutat begå brott för det fanns mer poliser jag behövde få mat i magen på mina syskon och mig själv. Idag lever jag utan kriminalitet som vem som helst. Men de krävdes hjälp att få ändrig på mig inte fler poliser...

Någon som kan göra en kort sammanfattning vad vi vet nu om brottet som hänt?
Senast redigerad av Orten4LifeBreee 2021-11-16 kl. 17:13.
Citera
2021-11-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Såja ta det lugnt nu.
Hon larmade inte polisen så det blir misstänksamt.
Jag är fullständigt lugn. Jag är också säker på att polisen vet mer om det här än du.
Citera
2021-11-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Många som använde knivar skär sig själva under dåden.. väldigt vanligt att den som skär/hugger någon får skador på händerna. Knivar utan parerskydd i synnerhet då de blir hala av blodet och det är lätt att slinta ner med handen över bladet. Så hans skador är förmodligen på händerna och självförvållade när han knivhögg barnen.

Att han inte mins något är väl standard hos de flesta brottslingar..Det är väldigt sällan en brottsling säger att de mins något..Då slipper man svara på jobbiga frågor och åklagaren måste bevisa allt..

Effektiv tystnad som alla brottslingar använder sig av. Psykos my ass.. Han vet mycket väl vad han gjort.. Det ingår i spelet för att slippa straff.

Bra där. Man ska inte vara naiv och tro på hans historia om minnesförlust.

Det andra du spekulerar i om hur han fick sina skador kan inte heller uteslutas.
Citera
2021-11-16, 16:16
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag är fullständigt lugn. Jag är också säker på att polisen vet mer om det här än du.

Jag påstod inget annat så därför så finns det uppenbarligen nånting som inte är lugnt hos dig. En spontan gissning bara. Det är så j-vla onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in