2021-11-16, 18:02
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, finns ingen anledning. Ändå sitter han och blåljuger om att han ”inte kommer ihåg”.

Hur vet du att han blåljuger? Som jag har förstått så dracks det stora mängder alkohol, det är väl inte det optimala för att komma ihåg allt?

Han dessutom har erkänt brottet och ska få sitt straff nu. Gissar på livstids fängelse.
Citera
2021-11-16, 18:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ska vi verkligen lita fullt och blint på GM's berättelse? Det är väl ändå rätt ofta en åtalad vill skjuta skulden på sitt offer vars röst alltid är tystad? Han har ju dessutom en historik av att kunna agera våldsamt.
Jag gissar att han blivit kränkt och tappat det.
Tydligen ville han ha en djupare relation och hon ville inte det.

Spelulerar vilt: Om jag inte minns fel så har han blivit förbannad tidigare över att hon tyckt att det varit lustigt när han inte kunde få upp "den". Han var rätt packad kvällen det begav sig och kanske hamnat i en liknande sits pga alkoholen under leken "sanning eller konsekvens". Båda verkade ju vara intresserade av och nyfikna på sex, men rätt oerfarna (inget som är konstigt i sig såklart). Att han inte fick upp den kan ju också förklara varför man inte kunde hitta sperma.
Ska ärligt erkänna att det var min absoluta första tanke när det blev rubriker - att det var ett sexualmord. Så jag blev förvånad över att ingen sperma kunde påvisas.

Du hade kanske fel i din hypotes om ett möjligt sexualmord? 😎

Är det inte mer troligt att dom suttit där och spelat och supit och sen blivit rejält osams? GM ska ha fuskat i spel och BO blev arg över detta.

Det vore väl inte den första gången i världshistorien som en fyllekväll urartar?
Citera
2021-11-16, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hur vet du att han blåljuger? Som jag har förstått så dracks det stora mängder alkohol, det är väl inte det optimala för att komma ihåg allt?

Han dessutom har erkänt brottet och ska få sitt straff nu. Gissar på livstids fängelse.

Han har erkänt att han är skyldig till hennes död, ja. Men genom att tona ner och vinkla sanningen så hoppas han väl på dråp och inte mord. Han har alltså en del att vinna på att slira på sanningen.

Citat:
Du hade kanske fel i din hypotes om ett möjligt sexualmord? 😎

Är det inte mer troligt att dom suttit där och spelat och supit och sen blivit rejält osams? GM ska ha fuskat i spel och BO blev arg över detta.

Det vore väl inte den första gången i världshistorien som en fyllekväll urartar?

Vad som hände vet bara han. Och Elin. Men att han skulle ha tappat fattningen för att Elin enbart fipplat med tärningen och dödat henne pga fusk gissar jag dock inte på. Han hade känslor för henne som inte var besvarade och nånstans på den vägen är det kanske (?). Det är inte orimligt att besvikelse, skam och en känsla av att känna sig utnyttjad kan leda till diverse tråkigheter om man inte har förmågan att tygla sig.
Citera
2021-11-16, 19:19
Medlem
Citat:

Flashbacks största kvinnohatare. Du smutsar ner varenda tråd och kvinnligt brottsoffer. Du tror att varenda kvinna som blir mördad har på något sätt provocerat fram det. För i din värld så triggar antagligen kvinnor igång mördare, och då verkar det vara lugnt att mörda henne. Synd att du är anonym för du är en människa som hade behövt utredas för potentiell kvinnomördare.
Citera
2021-11-16, 19:22
Medlem
Citat:

Det är min åsikt efter att ha läst hans historier och utlägg i förhören samt resten av info genom FUP. Han säger det han måste säga (att han dödat henne, eftersom det knappast går att bortse från. Hon slog knappast sig själv i huvudet 609 gånger) och resten är lite slir för att han:
1) ska slippa erkänna
2) det är givetvis bättre att "glömma bort" än att erkänna alla saker. Det finns ju som sagt saker att vinna på att inte berätta allt
3) han är en riktig mupp.
Citera
2021-11-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
I dag 11:59
Åklagaren: Handlar det som hände med Elin om att du blivit avvisad?

27-åringen: "Jag vet inte."

"Jag tror inte att det handlar om känslor denna gången. Jag vet inte varför hon blev så arg på mig."

Jämfört med sida 66-67 i FUP:
Uppgiften avser:
Omständigheter kring genomsökande av hus på Möllevägen 16 i Höör samt gripande och transport av Philip.

"I bilen berättar Philip för undertecknad att han och Elin natten till tisdagen har druckit alkohol i husbilen på tomten. Philip berättar för undertecknad att han och Elin ska ha börjat bråka, men han minns inte riktigt om vad, men att det troligtvis ska röra sig om relationsbråk. Philip berättar att han ska ha bett Elin att lämna, att han inte vill ha henne där, men att Elin ändå valt att stanna kvar. Philip berättar att Elin har triggat honom genom att ha skrikit på honom och kallat honom elaka saker."

Det är mycket Philip menar att han inte minns angående allt hemskt han gjort. Inte ens hur våldsam han var i skolan, det har han tydligen förträngt. Jag skulle inte bli förvånad om han tar upp hur mobbad han var i skolan och minns hur han själv blev behandlad.

Har han autism? Mobbade barn har oftast något avvikande. Antingen utseende eller mentalt.

Att han blev våldsam låter som autism.
Citera
2021-11-16, 22:26
Medlem
likabarnlekaballs avatar
GM är fruktansvärt ful, det går inte att bortse. Men efter att ha läst endast hans förhör från FUPEN ska han ha cred för att vara ärlig.. Speciellt om man jämför med andra mördare..

Får mig kanske framstå som en flummare, men riktigt jävla sjukt är det att alkohol ses som socialt accepterat och lagligt, medan t.ex. cannabis anses vara dödsknark.. Skäms över att vara svensk..
Citera
2021-11-16, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likabarnlekaball
GM är fruktansvärt ful, det går inte att bortse. Men efter att ha läst endast hans förhör från FUPEN ska han ha cred för att vara ärlig.. Speciellt om man jämför med andra mördare..

Får mig kanske framstå som en flummare, men riktigt jävla sjukt är det att alkohol ses som socialt accepterat och lagligt, medan t.ex. cannabis anses vara dödsknark.. Skäms över att vara svensk..

Ärlig på vilket sett?
Citera
2021-11-16, 22:31
Medlem
likabarnlekaballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Ärlig på vilket sett?

Så du menar att efter ha läst FUP att detta fall inte är ett MORD? Den fula inavlade horungen Grahn var uppenbarligen bara ett handikappat fyllo som gjorde vad andra fyllon hade gjort i samma situation - det vill säga agera helt jävla orationellt.
Citera
2021-11-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mormorkommerinte
Det är inte så konstigt att killen inte vill berätta detaljer, inte så att han kommer få någon tacksamhet för det heller. Killen är dömd som en tomte vilket han är. Han kommer med all säkerhet att ducka och kvida så mycket som möjligt för att slipa ta ansvar för mordet. Frågan är också var är Psykratrin är i det här fallet eller var i det senaste fallet där en kille mördarde sin vårdare trots stalking etc. Jag jobbar inom psykratrin, har sett hur man sätter en liten psykundersökning. Min känsla är att samhället är i stort sett oförmögen att hindra tomtar att begå illdåd. Givetvis skulle jag inte heller vilja ha någon Stasį samhälle heller när man bevakar varje individ. Men kvaliteten och organisationen kring människor som står i risk att begå dumheter är klen.

På vilket sätt ska psykiatrin behandla honom tycker du? Lågbegåvad sadist personlighetsstörd säkert. Nej fängelse är den enda rätta påföljden
Citera
2021-11-16, 22:33
Medlem
likabarnlekaballs avatar
För att tillägga utgången från detta fall: Självklart kommer han att dömas för mord. Men bör han egentligen göra det? Nej... Inte om man ser objektivt på fakta..
Citera
2021-11-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likabarnlekaball
Så du menar att efter ha läst FUP att detta fall inte är ett MORD? Den fula inavlade horungen Grahn var uppenbarligen bara ett handikappat fyllo som gjorde vad andra fyllon hade gjort i samma situation - det vill säga agera helt jävla orationellt.

Är du hög eller varför citerar du mig och skriver något helt irrelevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in