Citat:
Jag är nu ingen Ebba-hatare, bryr mig faktiskt inte om henne eller KD, som jag skrev i ett annat inlägg, deras abortpolitik är för mjunig för mig så det blir ingen röst från mig i alla fall, men rätt ska vara rätt och en affär ska vara hederlig och man ska hålla sina avtal, jag har gjort affärer i hela mitt liv, en del bra en del dåliga men aldrig att jag har backat från en uppgjord affär oavsett om jag förlorat på den, jag fick skylla mig själv i så fall och dra lärdom av skadan.
Men en sak gör mig fundersam, fastighetsinskrivningen pausade Ebba Buschs ansökan i och med att E*björn (den stollen) överklgade sin egen förlikning (trodde han) vilket innebar att trots att alla villkor är uppfyllda, köpebrev, betalning med mera så får inte Ebba Busch någon lagfart förrän Svea Hovrätt sagt sitt, vad händer om E*björn skulle få prövningstillstånd med lagfarten?
Kan Ebba Busch få sin välförtjänta lagfart, det är vad jag undrar?
Vad tror du?
Men en sak gör mig fundersam, fastighetsinskrivningen pausade Ebba Buschs ansökan i och med att E*björn (den stollen) överklgade sin egen förlikning (trodde han) vilket innebar att trots att alla villkor är uppfyllda, köpebrev, betalning med mera så får inte Ebba Busch någon lagfart förrän Svea Hovrätt sagt sitt, vad händer om E*björn skulle få prövningstillstånd med lagfarten?
Kan Ebba Busch få sin välförtjänta lagfart, det är vad jag undrar?
Vad tror du?
Bra fråga.
Jag är tveksam till att fastighetsinskrivningen sitter och har koll på målet i UT, likaledes tveksam till att UT har meddelat fastighetsinskrivningen att domen överklagats.
Frågan är om Esbj klagat på Ebbas lagfartsansökan och i så fall bör han ha hävdat att han pressats att skriva på köpebrevet.
Så vad som nu bör rotas fram av den som har tid (jag har inte) och lust är:
-Ev skriftlig invändning mot lagfartsansökan för om Esbj "pressats" att skriva på förlikningen så bör han ju även "pressats" att skriva på förlikningen.
-Kopia av köpebrevet. Jag är väldigt nyfiken på när underskrifterna är daterade och vilka som bevittnat Esbj:s signatur.